تحصیل داروسازی در سوئیس (Switzerland)

تحصیل داروسازی در سوئیس

یکی از رقابتی ترین رشته های تحصیلی در سوئیس رشته داروسازی می باشد و در صورت داشتن نمرات سطح بالا و علاقه و ارائه دلایل خود برای تحصیل و کار در این رشته می توان در این رشته تحصیل کرد. بیشترین رشته های مرتبط با رشته داروسازی که روی آنها توجه بالاتری می باشد: رشته های شیمی، زیست شناسی، فیزیولوژی، ساخت دارو (نحوه چگونگی تولید دارو) و داروشناسی (نحوه برقراری ارتباط بین دارو و بدن) است.اکثر مدرکهای داروسازی با انجام مطالعات تحصیلی، تحقیقات مضاعف، به دست آوردن مهارت های برتر علمی در داروسازی و نحوه برقراری ارتباط بدن و دارو در هم ادغام شده است. پس از اتمام تحصیل در رشته داروسازی فرد با نحوه تجویزهای گوناگون اطباء، داروها، صدور نسخه درمانی، اعمال بالینی و روشها و تبدیل حالات بدن به حالات گوناگون آشنا می شود. شرایط دانشجویان متقاضی برای تحصیل در رشته داروسازی بسته به نوع دانشگاه، متفاوت می باشد.عموما به این صورت است که آزمونهای ورودی رمز موفقیت افراد را تعیین می کنند و افراد پس از شرکت در آزمون می توانند برای شروع رشته تحصیلی خود اقدام نمایند.این آزمون کاملا رقابتی خواهد بود و رقابت بین دانشجویان بین المللی بسیار قوی می باشد. تحصیل در سوئیس مخصوصا تحصیل گروه پزشکی سوئیس و یا تحصیل داروسازی در سوئیس از روشهای اخذ اقامت در سوئیس یامهاجرت به سوئیس می باشد.

تحصیل داروسازی در سوئیسهزینه های تحصیل  دارو سازی در  کشور سوئیس

برای تحصیل در کشور سوئیس باید نسبت به هزینه های تحصیل نیز اشراف داشته باشید، هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سوئیس متفاوت می باشد ، در کشور سوئیس دو سبک تحصیلی وجود دارد: دانشگاه ها دولتی و دانشگاه های خصوصی . برای دانشگاه های دولتی کشور سوئیس هزینه های تحصیل بین ۱۰۰ یورو تا ۱۶٫۰۰۰ یورو در سال می باشد و در دانشگاه های خصوصی کشور سوئیس هزینه های تحصیل در حدود ۱٫۵۰۰ یورو الی ۱۶٫۰۰۰ یورو در سال می باشد . رشته و شهر محل تحصیل در میزان شهریه دانشگاه ها نیز تاثیرگزار است. در کشور سوئیس رشته دارو سازی از بهترین رشته ها به شمار می رود نه تنها برای اینکه چون رشته دارو سازی می باشد بلکه شما هزینه تحصیل را بابت کار خود در کشور سوئیس به دانشگاه می پردازید .

دانشجوی رشته های دارو سازی در کشور سوئیس می تواند به بورسیه تحصیلی نیز فکر نماید ، در کشور سوئیس این بورس در حالات عادی بین ۹٫۲۰۰ یورو الی ۱۳٫۷۰۰ یورو برای یک دانشجو باشد . اما برای کسب این نوع بورسیه تحصیلی باید شرایط خاص از جمله توانایی تحصیلی ، نمرات بالا ، فعالیت های پژوهشی ، تألیفات و تحقیقات را برای اخذ بورسیه به دانشگاه ارائه نمود .

تحصیل داروسازی در سوئیسعناوینی که یک دانشجوی دارو سازی باید در آن ها تحصیل نماید

رشته داروشناسی ، این رشته به فرد اطلاعاتی در باب چگونگی ارتباط و نقش دارو در بدن انسان می دهد . حال خود این رشته دارو شناسی دارای چندین گرایش متفاوت می باشد اعم از : نحوه دارو درمانی ، شناخت دارو ، زهر شناسی ، سموم ، جذب دارو در بدن ، تأثیر مواد غذایی بر بدن ، علم تغذیه ، انتقال و تجویز دارو . فردی که رشته دارو شناسی را به اتمام می رساند می تواند نسبت به تمام موارد فوق اطلاعاتی جامعی را در ید داشته باشد .
برای تبدیل شدن به یک داروساز ، دانشجو باید دانش خود را در مورد نقش های درمانی داروها ، فارماکودینامیک ، عوارض جانبی ، اثر متقابل بالقوه بین داروها ، استانداردهای تولید دارویی و توزیع به دست آورد. علاوه بر این ، یک داروساز باید بتواند این دانش را قابل دسترسی برای بیماران تفسیر کند.

تکنولوژی دارو سازی ، این شاخه تحصیلی در دارو سازی فرد را برای ایجاد تمرکز و تخصص بر علوم نوین در این رشته معطوف کرده است . اصلی ترین موارد این شاخه آشنایی با بازار تجاری تجهیزات دارویی ، مراحل رشد دارویی ، بازار عرضه و تقاضای دارو و آشنایی با نقاط قوت و ضعف دارو ها و دارو سازی می باشد .

عمل بالینی ، این شاخه دانشجو را نسبت به درمان مستقیم و بحث درمانی فرد آشنا می سازد . درمان مستقیم را می شود این گونه معنی نمود که  آشنایی با درمان ها گوناگون امراض ، تجویز دارویی ، ارتباط مؤثر با بیماران می باشد .

تحصیل داروسازی در سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس

پیشرفت دارویی ، این شاخه از رشته دارو سازی به روند توسعه دارویی می پردازد . این شاخه در راستای نحوه ایجاد مواد دارویی تازه ، نحوه ارائه آن به بازار ، نحوه تجاری سازی دارو ، شناخت قوانین و ارزیابی دارویی می پردازد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل داروسازی در نروژ تحصیل داروسازی در نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل که شامل بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سو...

تحصیل داروسازی در صربستان تحصیل داروسازی در صربستان

رشته داروسازی، یکی از رشته های تحصیلی محبوب در سراسر جهان می باشد که میزان تقاضا برای ورود ...

تحصیل داروسازی در گرجستان تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و پل ارتباط غرب آسیا و شرق...

نظرات کاربران
Call Now Button