تحصیل داروسازی در برزیل (Brazil)

تحصیل داروسازی در برزیل

کشور برزیل بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی است. زبان رسمی کشور برزیل، پرتغالی است چون قبلا مستعمره کشور پرتغال بوده و پایتخت آن برازیلیا می باشد. کشور برزیل با تمام کشورهای آمریکای جنوبی، بولیوی، آرژانتین، پاراگوئه، کلمبیا، سورینام و … هم مرز است و با کشورهای آمریکای جنوبی به جز شیلی و آکوادور مرز مشترک دارد. مذهب اصلی کشور برزیل کاتولیک است.

تحصیل در رشته های علوم پزشکی همیشه مورد توجه بسیاری از اشخاص در تمام دنیا بوده است و خانواده های بسیاری تمایل دارند که فرزندشان در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی و داروسازی تحصیل نماید. کشور برزیل از جمله کشورهایی است که امکان تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را برای دانشجویان بین المللی در سراسر دنیا فراهم کرده است.
در کشور برزیل، سالانه حدود ده هزار نفر فارغ التحصیل حرفه ای از مدارس پزشکی برزیل خارج می شوند که بالاترین نرخ را در جهان دارد ولی با این وجود به خاطر تراکم در مرکز شهرها و جمعیت بالا و وجود مناطق محروم زیاد در این کشور، بررسی ها نشان داده است که پذیرش تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در برزیل و استخدام نیروی متخصص کار در این زمینه با در نظر گرفتن نیازهای منطقه ای مد نظر قرار می گیرد.
از اواخر قرن نوزدهم آموزش رسمی پزشکی در برزیل آغاز شده است. تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی در برزیل همزمان باهم آغاز شد و به صورت رسمی در سال 1879 آموزش این رشته با نظم و انضباط خاصی در مدارس پزشکی برزیل ایجاد شد و پدروی دوم یکی از امپراطور های برزیل سال 1884 مدارس پزشکی Rio de janeiro و Bahia را ایجاد کرد.

تحصیل پزشکی در برزیل در این سال ها گسترش یافته و از لحاظ بهداشت حرفه ای، اول پزشکی و دوم پرستاری است و رتبه سوم به دندانپزشکی داده شده ولی یک نگرانی مهم در ارتباط با این رشته در برزیل وجود دارد و آن هم این مسئله است که در سالهای آینده به دلیل فارغ التحصیل شدن بیش از حد پزشکان از دانشگاه های این کشور باعث اشباع شدن بازار این حرفه در این کشور می شود زیرا که در برزیل بیش از ایالات متحده امریکا و تمام اروپا دانشکدهای پزشکی وجود دارد که عمدتا دانشکده های پزشکی در برزیل موسسات خصوصی هستند که طبق آمار ۷۰درصد از کل دانش آموزان در این موسسات ثبت نام می کنند.

تحصیل داروسازی در برزیلشرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در برزیل

  1. لزوم ارائه دیپلم کامل متوسطه : با توجه به اینکه تحصیل پزشکی در برزیل برای افراد خارج از کشور برزیل و دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد اخذ پذیرش در رشته پزشکی در برزیل نیاز به دیپلم کامل متوسطه ( همراه با مدرک پیش دانشگاهی ) در رشته علوم تجربی دارد.
  2. ضمنا ارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 6.5 نیز برای متقاضی مورد نیاز می باشد. همچنین متقاضیانی که مدرک زبان ندارند می توانند برای پذیرش دوره های زبان در برزیل اقدام نمایند و پس از اخذ مدرک زبان در برزیل وارد دانشگاه شوند.

حداکثر سن داوطلب جهت اخذ پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برزیل ، 21 سال تمام می باشد.
متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور برزیل لازم است یک سال دوره ی pre medical در کالج های این کشور بگذراند. پس از گذراندن دوره های pre medical متقاضی می بایست در آزمون ورودی پزشکی برزیل شرکت نماید و پس از قبولی در آزمون ، می تواند وارد دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی برزیل شود.

تحصیل داروسازی در برزیلمدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش پزشکی و ویزای کشور برزیل

  • پاسپورت متقاضی و همراهان
    • مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات
    • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
    • نامه تمکن مالی ( ده هزار یورو به مدت 3 ماه در حساب متقاضی باشد )
    • گواهی عدم سوء پیشینه
    • گواهی سلامت
    • و غیره
تحصیل داروسازی در برزیل

تحصیل داروسازی در برزیل

تحصیل داروسازی در برزیلهزینه های تحصیل و زندگی در برزیل

هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه های برزیل سالانه حدود 7000 تا 12000 دلار است.همچنین هزینه های زندگی یک دانشجو در برزیل ( شامل هزینه های اقامت و خورد و خوراک ) ماهانه حدود 800 دلار است. همچنین دانشجو حدود 20 ساعت در هفته اجازه کار دارد و می تواند تا حدودی با کار دانشجویی هزینه های زندگی خود را پوشش دهد.تحصیل در دانشگاه های برزیل ، به زبان انگلیسی است و نکته ی مهم این است که گذراندن تعدادی واحدهای زبان پرتغالی نیز در دانشگاه توسط دانشجو الزامی است. البته تعداد محدودی دانشگاه های پرتغالی زبان نیز در برزیل وجود دارد که دانشجو ملزم است به زبان پرتغالی آشنایی داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در برزیل مقاله “ تحصیل در برزیل” را مطالعه نمایید.

تحصیل رشته داروسازی در برزیل برخلاف بسیاری از کشورها آسان بوده و به دلیل وجود دانشگاه های زیاد در رشته های پزشکی و داروسازی شما می توانید به راحتی به پذیرش در این رشته برسید.

دانشگاه های معتبر در زمینه داروسازی برزیل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. دانشگاه سائوپائولو
  2. دانشگاه ایالتی کمپیناس
  3. دانشگاه فدرال میناس گرایس
  4. دانشگاه فدرال ریودو ژانیرو
  5. دانشگاه فدرال دالوتاس
  6. دانشگاه برزیلیا

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل داروسازی در نروژ تحصیل داروسازی در نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل که شامل بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سو...

تحصیل داروسازی در صربستان تحصیل داروسازی در صربستان

رشته داروسازی، یکی از رشته های تحصیلی محبوب در سراسر جهان می باشد که میزان تقاضا برای ورود ...

تحصیل داروسازی در گرجستان تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و پل ارتباط غرب آسیا و شرق...

نظرات کاربران
Call Now Button