تحصیل داروسازی در ایتالیا یکی از رشته های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در این کشور است. اعتبار بالای دانشگاه های ایتالیا در رشته داروسازی و همچنین تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی و در کنار این ها هزینه مناسب تحصیل در ایتالیا و زندگی در آن باعث شده متقاضیان زیادی برای تحصیل در رشته داروسازی توجه خود را به ایتالیا معطوف کنند.

به دلیل قدمت این کشور و بناهای قدیمی و همچنین طبیعت زیبای ایتالیا، این کشور به مقصد بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. به دلایل ذکر شده و همچنین هزینه پایین در تحصیل و زندگی در ایتالیا، همچنان این کشور را برای تحصیل مورد توجه دانشجویان قرار داده است.

تحصیل داروسازی در ایتالیا

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل داروسازی در ایتالیا

برای ورود به رشته داروسازی در ایتالیا متقاضی می بایست در آزمون ورودی برای این رشته شرکت کند و پس از موفقیت در آزمون ورودی وارد دانشگاه شود. این آزمون در دانشگاه داروسازی ایتالیا برگزار می شود.
یکی از دلایل برگزاری آزمون ورودی برای داروسازی این است که تعداد دانشجویانی که در رشته داروسازی پذیرش میکنند محدود است و این باعث ایجاد شرایط رقابتی بین متقاضیان بین المللی در ایتالیا شده است.
نکته دیگری که در خصوص آزمون ورودی در نظر داشته باشید این است که این آزمون برای هر دانشگاه از لحاظ زمانی و کیفیت برگزاری متفاوت است.

این آزمون فقط در ایتالیا برگزار میشود و دانشجویان می بایست برای شرکت در این آزمون پذیرش مشروط از دانشگاه دریافت کنند و بواسطه آن برای دریافت ویزا به سفارت مراجعه کنند تا بتوانند در آزمون شرکت کنند. برای درخواست ویزا فرد می بایست مدرک زبان خود را ارائه کند. برای مدرک زبان می بایست حداقل آیلتس 6 ارائه کنند.
اما نکته ای که باید در خصوص پذیرش پس از اعلام نمرات بدانید این است که یکی از شرایطی که در رقابت میتواند بین

متقاضیان هم سطح مورد توجه باشد پایین بودن سن متقاضی است. دوره داروسازی در ایتالیا یک دوره پیوسته 5 ساله است و پس از گذراندن این دوره پنج ساله فرد می تواند مشغول به کار در حرفه داروسازی شود.
تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا به 2 زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه میشود. در خصوص دوره های داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی می بایست برای شروع دوره در ماه اکتبر آماده باشند. در دانشگاه هایی مانند تورورگاتا و بلونیا دوره به زبان انگلیسی برگزار می شود.

شرایط تحصیل در رشته داروسازی ایتالیا

شرایط پذیرش رشته داروسازی در ایتالیا

 جهت ادامه تحصیل در رشته داروسازی ایتالیا به زبان انگلیسی گذراندن 12 سال اموزشی در سوابق تحصیلی دانشجو الزامی است. متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی پس از ارائه مدارک تحصیلی خود شامل دیپلم و پیش دانشگاهی خود به موسسه پذیرش اولیه این رشته را دریافت نموده و ویزای تحصیلی کشور ایتالیا را دریافت خواهند نمود.

تمامی متقاضیان رشته داروسازی ایتالیا مانند سایر رشته ها بدون در نظر گرفتن شرط سنی و شرط معدل با ارایه مدارک مالی مربوط به سرپرست خانواده امکان دریافت بورسیه استانی ایتالیا (جهان سوم) را خواهند داشت.
علاوه بر این شما در صورتیکه دارای مدرک نامرتبط تحصیلی مانند دیپلم ریاضی یا انسانی باشید نیز این امکان میسر است که با شرکت در ازمون و کسب نمره حداقل در این رشته مشغول به تحصیل شوید. تمامی مدارک پزشکی صادره از دانشگاه های ایتالیا مورد تایید قطعی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران می باشد.

با دریافت این بورسیه دانشجویان از پرداخت شهریه دانشگاه معاف گردیده و علاوه بر دریافت خوابگاه و غذای رایگان سالیانه مبلغ 3000 یورو به عنوان کمک هزینه تحصیلی به صورت نقدی طی 2 قسط از اداره بورسیه استان محل تحصیل دریافت خواهند نمود.

شرایط پذیرش رشته داروسازی در ایتالیا

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیل داروسازی در ایتالیا

متقاضیانی که در آزمون شرکت کرده اند بایستی برای گزینش دوره در تاریخ مشخص شده به وب سایت مراجعه نمایند که مراحل آن به شرح ذکر شده در ذیل می باشد.

اسناد موردنیاز:

  1. مدرک دیپلم دبیرستان؛ مدرکی که بایستی به زبان ایتالیایی؛ زبان رسمی و اداری کشور مقصد ترجمه گردد. این مدرک بایستی توسط تمامی مقامات مربوطه بررسی گردد و در کنار آن میزان اعتبار و ارزش آن مورد ارزیابی واقع شود. این فرایند توسط سفارت ایتالیا و یا در کشوری مشابه نیز صورت می گیرد.
  2. ارائه پاسپورت / گذرنامه ای معتبر
  3. گواهی ثبت نام در دانشگاه به همراه فهرستی از آزمون ها و یا ارائه مدرک آموزش متوسطه به موسسات آموزش عالی و در صورتی که سیستم آموزش بومی شما کمتر از 12 سال بوده است.

زبان تحصیل در رشته داروسازی ایتالیا

تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی در ایتالیا به دلیل اعتبار بسیار بالای دانشگاه های ایتالیا در این زمینه و همچنین شهریه بسیار مقرون به صرفه تحصیل در ایتالیا طرفداران زیادی دارد. 
دوره داروسازی در ایتالیا معمولا یک دوره پیوسته 5 ساله میباشد که در پایان آن متقاضی به عنوان داروساز میتواند مشغول به فعالیت کند و مدرک این دوره معادل فوق لیسانس در ایران میباشد.

هدف اصلی رشته داروسازی در ایتالیا این است که متخصصان جوان را با داشتن دانش تئوری و عملی تربیت کند تا دارو شناس خبره و کارشناس در محصولات دارویی در بخش صنعتی شوند.  
ورود به رشته داروسازی در ایتالیا از طریق آزمون ورودی است که در خود دانشگاه ها برگزار میشود. این آزمون مانند آزمون ورودی دوره های پزشکی در ایتالیا در کشورهای دیگر برگزار نمیشود.

شرایط ثبت نام و ظرفیت پذیرش رشته داروسازی در ایتالیا

در هر یکی از دانشگاه های ایتالیا ظرفیت مشخصی برای شرکت کنندگان در این دوره دیده شده است. به طور مثال در دانشگاه تورورگاتا رم، حداکثر 80 ظرفیت به علاوه ی 30 ظرفیت برای شهروندان غیر اروپایی حفظ شده است که 2 ظرفیت برای چینی ها حفظ می شود که وابسته به پروژه ی مارکو پولو است. شروع دوره داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی از اواسط ماه اکتبر میباشد.

شرایط ثبت نام و ظرفیت پذیرش رشته داروسازی در ایتالیا

شهریه دوره داروسازی در ایتالیا 

شهریه تحصیل در ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است. معمولا شهریه در ایتالیا در حدود سالی 2000 یورو میباشد که این مبلغ به صورت اقساط دریافت میشود.

به طور مثال در دانشگاه تورورگاتا، شهریه دوره داروسازی در ایتالیا به صورت زیر است: قسط اول 500 یورو در ماه مارس، قسط دوم 500 یورو در ماه ژوئن و و قسط آخر بر اساس درآمد متقاضی یا خانواده او مشخص خواهد شد.
پرداخت شهریه پس از قبولی در آزمون خواهد بود. همه متقاضیان میتوانند تا ماه دسامبر برای دریافت معافیت شهریه درخواست ارسال کنند.

سر فصل آزمون:

ا- زیست شناسی:

ترکیب شیمیایی موجودات زنده

عناصر زیستی. خواص آب. مولکول ها و ماکرومولکول های مورد علاقه بیولوژیکی. ساختار مونومرهای گلوسیدی، مولکول های چربی، اسیدهای آمینه و نوکلئوتیدها. ساختار و عملکرد ماکرومولکول ها: پلی ساکاریدها، اسیدهای نوکلئیک و پروتئین ها. خواص آنزیم ها.

عناصر تنوع زیستی

تنوع و سطح سازماندهی موجودات زنده. قلمروها و پادشاهی های موجودات زنده. باکتری ها، پروتیستا، قارچ ها، گیاهان، حیوانات. ویروس ها

زیست شناسی سلولی

سازمان سلولی خصوصیات مورفو عملکردی سلولهای پروکاریوتی و یوکاریوتی ترکیبات اصلی سلولی: غشای سلولی، دیواره های سلولی، سیتوپلاسم، میتوکندری، پلاستیدها، ریبوزوم ها ، شبکه آندوپلاسمی، دستگاه های گلژیپی، لیزوزوم ها، هسته.

چرخه سلولی، تولیدمثل، وراثت

تولید مثل سلول: میتوز و میوز. مکمل کروموزوم. تولیدمثل و وراثت. چرخه های حیاتی تولید مثل جنسی و غیرجنسی. ژنتیک مندلی. ژنتیک کلاسیک: نظریه کروموزومی وراثت ؛ کروموزوم های جنسی. ژنتیک مولکولی: DNA و ژن ها. کد ژنتیکی و ترجمه آن سنتز پروتئین. DNA پروکاریوت ها. کروموزوم یوکاریوت ها. ژنتیک انسانی: انتقال صفات تک و چند ژنی ؛ بیماری های ارثی. جهش

انرژی زیستی

جریان انرژی و اهمیت بیولوژیکی فتوسنتز ، گلیکولیز ، تنفس هوازی و تخمیر ؛ متابولیسم اتوتروفیک و هتروتروف. اجزای اکوسیستم زنجیره های تروفیک. تولید کنندگان ، مصرف کنندگان ، تجزیه کننده ها. فعل و انفعالات بین گونه ها: رقابت ، دوجانبه گرایی و انگلی.

مبانی آناتومی انسان

آناتومی بدن انسان: سیستم اسکلتی عضلانی. سیستم ها: گوارشی، تنفسی، گردش خون، دفع کننده، ایمنی، غدد درون ریز، عصبی، تولید مثل.

مبانی فیزیولوژی

فیزیولوژی بدن انسان: عملکردهای پشتیبانی و حرکت، تغذیه، تنفس، گردش خون، دفع؛ عملکردهای ایمنی، غدد درون ریز و عصبی ، عملکرد تولید مثل.

2- شیمی:

ساختار ماده، ساختار اتم. سیستم دوره ای عناصر

ساختار اتم: ذرات بنیادی؛ تعداد اتمی و تعداد جرم، ایزوتوپ ها، ساختار الکترونیکی اتم های عناصر مختلف.

سیستم دوره ای عناصر: گروه ها و دوره ها ؛ عناصر گذار ؛ خواص تناوبی عناصر: شعاع اتمی ، پتانسیل یونیزاسیون ، میل الکترون ؛ فلزات و غیر فلزات روابط بین ساختارهای الکترونیکی ، موقعیت در سیستم دوره ای و خواص. پیوندهای شیمیایی: پیوندهای یونی و کووالانسی ؛ قطبیت اوراق قرضه ؛ الکترونگاتیوی

مبانی شیمی عمومی و غیرآلی، ترکیبات غیر آلی

مبانی شیمی معدنی. نامگذاری و خصوصیات اصلی ترکیبات غیر آلی: اکسیدها ، هیدروکسیدها ، اسیدها ، نمک ها ؛ موقعیت در سیستم تناوبی.

واکنش های شیمیایی کاهش اکسید

واکنش های شیمیایی و استوکیومتری: وزن اتمی و مولکولی ، عدد آووگادرو ، مفهوم خال ، تبدیل گرم به مول و بالعکس ، محاسبات ساده استوکیومتری ، تعادل واکنشهای ساده ، انواع مختلف واکنشهای شیمیایی. اکسیداسیون و کاهش: تعداد اکسیداسیون ، مفهوم اکسید کننده و عامل احیا کننده.

راه حل ها اسیدها و بازها

خواص حلال آب ؛ انحلال پذیری؛ روشهای اصلی بیان غلظت محلولها. اسیدها و بازها: مفاهیم اسید و باز ؛ اسیدیته ، خنثی ، اساسی بودن محلول های آبی ؛ PH

شیمی ارگانیک

مبانی شیمی آلی: شیمی موجودات زنده؛ پیوندهای بین اتم های کربن. فرمولهای خشن ، ساختاری و منطقی مفهوم ایزومریسم هیدروکربنهای آلیفاتیک ، حلقوی و معطر. گروه های عملکردی: الکل ها ، اترها ، آمین ها ، آلدهیدها ، کتون ها ، اسیدهای کربوکسیلیک ، استرها ، آمیدها.

3- فیزیک

مجموعه های عددی

مجموعه های عددی و خصوصیات آنها ، عملیات ساده ، مرتب سازی و مقایسه. قدر مطلق. اعداد – اعداد اول ، تجزیه به عوامل اصلی. بزرگترین مقسوم علیه مشترک و کمترین مضرب مشترک. تقسیم عدد صحیح با باقیمانده. نسبت ها ، نسبت ها و درصد ها، قدرت ها و ریشه ها.

عبارات جبری

جبر پایه. عبارات جبری. عملیات با یک جمله و چند جمله ای ، محصولات قابل توجه ، تجزیه یک چند جمله ای به عوامل. تقسیم با چند جمله ای و قضیه روفینی.

معادلات و نابرابری ها

معادلات و نابرابری های جبری درجه اول و دوم یا به این موارد قابل استناد. معادلات و نابرابری های مطلق ، نمایی و لگاریتمی. سیستم های معادلات خطی و درجه دو.

مثلثات

اندازه گیری در درجه و شعاع. توابع مثلثاتی اساسی: سینوس، کسینوس، مماس، لبه زاویه. روابط مثلثاتی اساسی.

کارکرد

تعریف عملکرد. دامنه ، تصویر و عکس مقابل از یک عنصر. ویژگی های اساسی توابع: یکنواخت، محدود، دوره ای. ترکیب عملکرد. توابع برگشت پذیر و عملکرد معکوس. نمودارهای کیفی توابع ابتدایی: توابع قدرت، چند جمله ای های درجه اول و دوم، ریشه، مقدار مطلق، نمایی و لگاریتم، تابع 1 / x، توابع مثلثاتی.

هندسه هواپیما

شکلهای معمول هواپیما و خصوصیات بنیادی آنها. قضیه فیثاغورس. خصوصیات مثلث های مشابه. معیارهای همخوانی مثلث ها. محیط و مساحت شکل های اصلی صفحه (مثلث، چهار ضلعی، چند ضلعی های منظم و دایره). بروز، موازی بودن و عمود بودن بین خطوط مستقیم در یک صفحه

هندسه جامد

خطوط و هواپیماها. مشخصات اصلی شکل های جامد (موازی، منشورها، اهرام، استوانه ها، مخروط ها و کره)

هندسه تحلیلی

مختصات دکارتی در هواپیما. فاصله بین دو نقطه و نقطه میانی یک بخش. معادله یک خط مستقیم. ضریب زاویه ای معادله یک خط مستقیم با یک نقطه و ضریب زاویه ای. معادله یک خط مستقیم با دو امتیاز. شرایط موازی و عمود بودن. خطوط مستقیم، موازی و همزمانی. یافتن نقطه تقاطع دو خط حادثه ای. سهموی با محور تقارن موازی با محور y: معادله، خصوصیات، مختصات راس. دور: معادله ، خصوصیات ، مختصات مرکز و طول شعاع.

ترکیبی، احتمال و آمار

فاکتوریل یک عدد و ضریب دوجمله ای. تنوع ، ترکیب و جایگشت. احتمال وقایع به عنوان نسبت بین نتایج مطلوب و نتایج احتمالی. احتمال وقایعی که به طور متقابل انحصاری، مشروط، مستقل باشند. رویدادهای تکمیلی میانگین حسابی.

4- ریاضیات:

فرمول بندی و کمی سازی پدیده ها با رویکردی علمی. مشاهده پدیده های جسمی روزمره و ارتباط با دانش به دست آمده. اندازه گیری مستقیم و غیرمستقیم. اندازه های اساسی و مشتق شده. ابعاد فیزیکی مقادیر. کمیت های اضافی، زاویه ها، مقادیر بردار. واحدهای اندازه گیری، سیستم های واحد، بین المللی).
نام ها و روابط بین واحدهای بنیادی و مشتق شده. ترتیب بزرگی، ضرب ها و چند ضرب ها (نام ها و مقادیر). تبدیل بین واحدهای اندازه گیری. عدم اطمینان تجربی، سازگاری اندازه گیری. ارقام معنادار. تقریب و کوتاه کردن نماد علمی. میانگین حسابی. خطاهای نسبی و مطلق. حساسیت تجربی. دقت و صحت اندازه گیری ها. نمایش نتایج قوانین مقیاس، تناسب مستقیم و معکوس.

سینماتیک و پویایی

بردارها و عملیات بردارها. مقادیر حرکتی: جابجایی ، سرعت و شتاب (میانگین و لحظه ای ، مقیاسی و بردار). شرح حرکات در فضا (مسیر حرکت) و زمان (معادله ساعتی). حرکات مختلف، به ویژه حرکت خطی یکنواخت، حرکت شتابدار یکنواخت و حرکت دایره ای یکنواخت. [برای انواع حرکت: تعریف و روابط بین کمیتهای حرکتی مرتبط، نمایش گرافیکی]. مفهوم فرکانس و دوره.

نیروها

مفهوم جرم. مفهوم زور. سه قانون پویایی. ترکیب بردار نیروها، حاصل. قانون جاذبه جهانی و شتاب گرانش. مفهوم وزن نمونه های دیگر نیروها: اصطکاک، نیروهای الاستیک و الکتریکی. ترکیب بردار نیروها، حاصل. کار کردن انرژی جنبشی. نیروی محافظه کار و انرژی بالقوه. قانون حفظ انرژی مکانیکی. مفهوم حرکت.

مکانیک سیالات

حالتهای تجمع ماده. مایعات تراکم فشار و واحدهای اندازه گیری آن (نه تنها سیستم SI). قانون استوین اصل پاسکال. رانش هیدرواستاتیک (اصل ارشمیدس). جریان. صرفه جویی در انرژی برای انتقال مایعات.

ترمولوژی، تئوری جنبشی گاز، ترمودینامیک

دما ، تعادل گرمایی (اصل صفر). مقیاس های دماسنجی. گازها و گازهای کامل. خال ، عدد آووگادرو ، جرم اتمی. انرژی درونی گازهای تک هسته ای. حرارت. ظرفیت ویژه گرما و گرما. تغییرات حالت و گرمای نهان. نظریه جنبشی گاز. معادله حالت ، قوانین گاز و معادله حالت کامل گاز. فرآیندهای ایزوخوریک، ایزوباریک، همدما و آدیاباتیک.
اصول اول، دوم و سوم ترمودینامیک. تعریف آنتروپی. عملکرد دولت انبساط حرارتی. مکانیسم های انتقال گرما: هدایت، همرفت، تابش. اثر ژول.

الکترواستاتیک، جریان های الکتریکی، مغناطیس

بار الکتریکی، القایی. قانون کولن. میدان الکتریکی جریان مستقیم. پتانسیل الکتریکی، مقاومت الکتریکی، مقاومت، قانون اهم. پدیده های مغناطیسی دو قطبی مغناطیسی میدان مغناطیسی.
یک میدان مغناطیسی به دلیل سیم با طول نامحدود که جریان را حمل می کند. نیروی لورنتس. قانون فارادی-لنز و جریانهای القایی.

آزمون TOLC-F

 دانشگاه بلونیا فقط بر اساس آزمون TOLC-F برای رشته ی داروسازی به زبان انگلیسی پذیرش می دهد.

ددلاین دانشگاه و ظرفیت ها:

دانشگاه بلونیا در سال 2024-2023 طی دو ددلاین اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

  • ددلاین اول: 6 می
  • ددلاین دوم: 2 جولای

نکته: متقاضی  می تواند در هر دو ددلاین شرکت کند.

مدرک زبان مورد قبول دانشگاه جهت پذیرش:

  • IELTS 5.5 Academic
  • TOFEL 78
  • FCE:First Certificate in English
  • CAE:Certificate in Advanced English
  • CPE:Certificate of Proficiency in English

برخی از دانشگاه هایی که رشته داروسازی را در ایتالیا ارائه میدهند

  • دانشگاه تورورگاتا رم ایتالیا
  • دانشگاه بولونیا ایتالیا

حضور در یکی از دانشگاه های داروسازی ایتالیا یک انتخاب ارزشمند و صحیح است. با حضور در دانشکده داروسازی ایتالیا شما مهارت لازم به عنوان یک داروساز را کسب خواهید کرد. و به راحتی می توانید وارد بازار کار جهانی رشته داروسازی گردید.

دانشگاه تورورگاتا:

این دانشگاه برای سال 2024 مشخص نشده است اما در سال 2023 به صورت حضوری برگزار شد و متقاضیان برای ویزا باید متقاضیان اقدام کنند

  • ظرفیت رشته داروسازی دانشگاه تور ورگاتا ۲۰۲۴-۲۰۲۳
  • ثبت نام ۱۰ می ۲۰۲۳ ددلاین ۴ سپتامبر ۲۰۲۳
  • ظرفیت برای داوطلب غیر اروپایی: ۲۰ نفر
  • اپلیکیشن فی ۳۰ یورو
  • آزمون ورودی تورورگاتا شامل ۲ بخش کتبی و شفاهی می باشد:
  • بخش کتبی شامل: ۶۰ سوال تستی ریاضی فیزیک شیمی و زیست و اطلاعات عمومی با مدت زمان حداکثر ۹۰ دقیقه
  • پخش شفاهی شامل: سنجش سطح زبان انگلیسی و علمی
  • زمان برگزاری آزمون کتبی: ۸:۳۰ صبح
  • زمان برگزاری آزمون شفاهی: ۱۴:۳۰ ظهر
  • حداقل نمره لازم از بخش کتبی: ۲۴ نمره از ۶۰ نمره
  • حداقل نمره لازم از بخش شفاهی: ۱۰ نمره از ۲۰ نمره
دانشگاه های رشته داروسازی در ایتالیا

مهارت های تحصیلی فارغ التحصیلان تحصیل داروسازی در ایتالیا

فارغ التحصیلان این دوره برای در درجه اول دارای مهارت های زیر باشند:

  • به دست آوردن دانش پایه کافی از مواد شیمیایی در رابطه با ساختار مولکولی، تعادل یونی و شیمی گروه های عاملی مربوط به عناصر
  •  به دست آوردن دانش کافی از آنوتومی بدن حیوانی و گیاهی زیست شناسی و مورفولوژی و فیزیولوژی بدن انسان؛
  •  به دست آوردن دانش بیوشیمی عمومی به منظور درک مکانیسم های مولکولی پدیده های زیستی و فعالیت سوخت و ساز بدن. فارغ التحصیلان باید آنزیم ها، پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک در داروسازی را به طور کامل بشناسند.
  • دانش شیمی دارویی و فارماکولوژی به منظور درک دارویی و ویژگی های فارماکوکینتیک، فارماکودینامیک داروها و سمیت آنها را به دست آورند؛
  • شناخت اشکال دارویی و همچنین تهیه فرمولاسیون توسط موارد مورد نیاز

اطمینان حاصل کنید دانشگاه انتخابی شما اطلاعات لازم و حداقل برلی تبدیل شدن به یک تکنسین داروخانه (شناخت تکنولوژی داروهای داروخانه ای) را می آموزد است و شما را تبدیل به یک داروساز می کند.
شغل داروسازی در ایتالیا دارای حقوق و دستمزد تقریبا بالایی است این حقوق بسته به مکان و زمان کاری می باشد.برنامه کار یک داروساز انعطاف پذیر است. شما می توانید بین 5 تا 9 ساعت در روز کار کنید.

در مقایسه با دیگر رشته های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی تحصیل داروسازی در ایتالیا تقریبا مقرون به صرفه تر است.برای ورود به دانشکده های داروسازی در ایتالیا شما بایستی در آزمون خاصی که هر دانشگاه تعیین می کند شرکت کنید، برنامه های تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا بین 5 سال به طول می انجامد و دانشجو بعد از آنها نیز بایستی یک سال دوره کارآموزی را بگذرانند.
برای اخذ پذیرش در دانشکده های داروسازی در ایتالیا، دانش آموز بایستی به طور متوسط ​​حداقل امتیاز را در آزمون های (GPA) و SAT را حداقل دریافت کند.

مهارت های تحصیلی فارغ التحصیلان تحصیل داروسازی در ایتالیا

اخذ بورسیه برای تحصیل داروسازی در ایتالیا

اخذ بورسیه برای تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا امکان پذیر است اما به این منظور شما بایستی سایت های دانشگاه های داروسازی مربوطه را مورد بررسی قرار دهید.
بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا برای شما امکان پذیر میگردد.

معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.
سطح علمی دانشگاه های ایتالیا با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی در ایتالیا

برنامه کارشناسی ارشد داروسازی، در دانشگاه تورورگاتا رم به صورت سالانه برگزار میگردد، این دوره به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه میگردد و هدف آن ارائه دانش لازم برای طراحی، آماده سازی و استفاده از داروهای مختلف است.

این دانشگاه پزشکی و داروسازی با همکاری مدرسه معتبر داروسازی دانشگاه ناتینگهام و وزارت آموزش و پرورش ایتالیا تاسیس شده است، این دانشگاه ارائه کننده رشته های مختلف در مقاطع مختلف می باشد، رشته هایی نظیر شیمی، پزشکی، اقتصاد، قانون و داروسازی سنتی در این دانشگاه تدریس می گردد.
مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است. تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان ممکن است، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی در ایتالیا

اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در ایتالیا

شهروندان غیر اروپایی و مقیمان خارج از کشور بایستی برای تحصیل داروسازی در ایتالیا، قبل از هر اقدامی به سفارت یا کنسولگری کشور ایتالیا مراجعه نمایند.
تا اطلاعات و شرایط تحصیل را بدرستی کسب کنند؛ شایان ذکر است که شما حتی می توانید با کمک و مشاوره وکلای با تجربه ما  بخش قابل توجهی از این اطلاعات را کسب کنید.

4/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
سرمایه گذاری در ایتالیا سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا به معنای اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است. منتها ابتدا با...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

بورسیه تحصیلی ایتالیا بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از روش های جذاب مهاجرت به این کشور است. گاهی اوقات ممکن است متقاض...

نظرات کاربران
رضوانی

سلام برای تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا تا چه سنی میشه اقدام کرد؟

آتیه آفرینان

با سلام بهتر هست زیر 25سال باشید.

هانی

سلام ....من میخوام برای تحصیل در ایتالیا برای رشته ی دارو سازی اقدام کنم و شرایطی که شما ذکر کرد بودید رو هم خوندم برای گرفتن پذیرش منظورم رفتن اونجا و ازمون دادن و اینا حدودا چقدر باید هزینه کنیم خیلی ممنون میشم جوابم رو بدین

آتیه آفرینان

باسلام هزینه های شما به چند دسته تقسیم می شود، برای اطلاع از هزینه ها و بررسی رزومه ی تحصیلیتان با شماره02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button