کشور اسلواکی واقع در اروپای مرکزی با زبان رسمی اسلواکیایی می باشد . اسلواکی از نظر علمی پیشرفتهای چشم گیری داشته و دارای دانشگاه های معتبر بسیاری می باشد . آموزش در مدارس و دانشگاه های اسلواکی طبق استانداردهای جهانی است و مدارک تحصیلی آنها از اعتبار جهانی برخوردار می باشند.امروزه ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته و مدرن متقاضیان بسیاری در سراسر دنیا دارد که یکی از این کشورها، کشور اسلواکی می باشد . دانشگاه های اسلواکی ارائه دهنده طیف وسیعی از انواع رشته های تحصیلی با کیفیتی بسیار بالا می باشند . تحصیل داروسازی در اسلواکی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و رشته داروسازی از رشته های پرطرفدار در دانشگاه های اسلواکی می باشد.

یکی از روش های مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل می باشد برای آشنایی بیشتر با روش های دیگر مهاجرت مقاله ” مهاجرت به اسلواکی ” را مطالعه فرمایید .

شرایط تحصیل داروسازی در اسلواکی

شرایط تحصیل داروسازی در اسلواکی به این صورت است که به طور کلی 5 سال تحصیل داروسازی در اسلواکی به اخذ مدرک کارشناسی ارشد داروسازی در اسلواکی منجر می شود و امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی فراهم می باشد. این امر در صورتی رخ می دهد که اشخاص در فرایند پذیرش موفق باشند که خود موجب شده است تا گزینه اعزام دانشجو و تحصیل در اسلواکی در میان سایر کشور ها نقطه روشنی باشد.متقاضیان تحصیل داروسازی در اسلواکی بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی و تنها با تسلط به این زبان می توانند در دانشگاه های اسلواکی که معتبر هستند مشغول به تحصیل شوند . متقاضیان تحصیل داروسازی در اسلواکی حتما میبایست مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در رشته ی تجربی یا ریاضی را داشته باشند. متقاضیان تحصیل داروسازی در اسلواکی پیش از ورود به دانشگاه میبایست در کالج شرکت نمایند در کالج دروس پیش نیاز و زبان به متقاضیان آموزش داده می شود تا دانشجویان با آمادگی بیشتری وارد دانشگاه شوند.

پس از اتمام دوره کالج که حدود یکسال به طول می انجامد از دانشجویان امتحانی جامع گرفته می شود و متقاضیان پس از اخذ نمره قبولی در این آزمون می توانند وارد دانشگاه شوند. دانشگاه های اسلواکی جهت پذیرش دانشجو محدودیت سنی قرار نداده اند اما مسلما آن دسته از متقاضیانی که سن کمتری دارند شانس بالاتری برای اخذ پذیرش نیز دارند. نکته مهم دیگری که باعث جذب دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا می شود هزینه های تحصیل و زندگی کم و مقرون به صرفه می باشد.

دانشگاه های اسلواکی جهت رفاه حال دانشجویان خارجی خوابگاه های دانشجویی با برترین امکانات و هزینه هایی کم در نظر گرفته اند. هزینه های تحصیل داروسازی در اسلواکی به زبان انگلیسی سالانه حدود 7500 یورو می باشد که این هزینه نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته چون شرایط تحصیل پزشکی روسیه کمتر می باشد  و آن دسته از متقاضیانی که خواهان تحصیل دراسلواکی هستند با زبان اسلواکی تحصیلشان به صورت رایگان می باشد و هزینه زندگی ماهانه حدود 600 دلار می باشد که این هزینه شامل خوراک، پوشاک، رفت و آمد، خوابگاه و … می باشد البته این هزینه با توجه به نحوه زندگی هر فرد متفاوت می باشد. دانشجویان می توانند جهت تامین بخشی از هزینه های خود به صورت نیمه وقت نیز مشغول به کار شوند.

امکان اخذ اقامت پس از پایان تحصیلات در اسلواکی

امکان اخذ اقامت پس از پایان تحصیلات در اسلواکی به این صورت است که آن دسته از متقاضیانی که خواهان اخذ اقامت پس از پایان تحصیل می باشند می توانند پس از فارغ التحصیلی مشغول کار شوند و پس از گذشت حدود 5 سال اقامت دائم اسلواکی را بدست آورند البته لازم به ذکر است که پیدا کردن کار و سپس اخذ اقامت دائم اسلواکی منوط بر داشتن تسلط به زبان اسلواکیایی می باشد.

امکان اخذ اقامت پس از پایان تحصیلات در اسلواکی
امکان اخذ اقامت پس از پایان تحصیلات در اسلواکی

برترین دانشگاه های داروسازی در اسلواکی

برترین دانشگاه های داروسازی در اسلواکی که یکی از برترین و البته بزرگ ترین دانشگاه های اسلواکی که ارائه دهنده رشته داروسازی با کیفیتی بسیار بالا می باشد دانشگاه کامنیوس می باشد که در سال 1952 تاسیس گردید. مدارک تحصیلی این دانشگاه دارای اعتبار بین المللی می باشد و فارغ التحصیلان این دانشگاه به راحتی می توانند در هر کشوری که مد نظر دارند مشغول به کار شوند. این دانشگاه امکاناتی همچون خوابگاه های مجهز، سالن ورزشی، کتابخانه، آزمایشگاه های مجهز و غیره را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی

مزایای تحصیل داروسازی در اسلواکی شامل موارد زیر است :

  •  هزینه های پایین و مقرون به صرفه برای تحصیل داروسازی در اسلواکی
  •  امکان استفاده از آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته در طول تحصیل داروسازی در اسلواکی
  •  امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تحصیل داروسازی در اسلواکی
  •  امکان اخذ اقامت پس از اتمام تحصیلات در تحصیل داروسازی در اسلواکی
  • اعطای مدارک تحصیلی معتبر در سطح بین المللی برای رشته داروسازی در اسلواکی

مدارک لازم جهت تحصیل در اسلواکی

مدارک لازم جهت تحصیل در اسلواکی شامل موارد زیر است :

  • ترجمه مدارک دیپلم،پیش دانشگاهی و ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • ترجمه شناسنامه
  • هزینه آزمون ورودی دانشگاه
  • ۳ قطعه عکس ۳٫۵ در ۴٫۵
  • کپی پاسپورت
  • گواهی واکسن هپاتیت B

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت کشور اسلواکی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند مقاله ” اقامت در اسلواکی ” را مطالعه فرمایید . 

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل داروسازی در نروژ تحصیل داروسازی در نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل که شامل بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سو...

تحصیل داروسازی در صربستان تحصیل داروسازی در صربستان

رشته داروسازی، یکی از رشته های تحصیلی محبوب در سراسر جهان می باشد که میزان تقاضا برای ورود ...

تحصیل داروسازی در گرجستان تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و پل ارتباط غرب آسیا و شرق...

نظرات کاربران
Call Now Button