تحصیل داروسازی در ارمنستان (Armenia)

به علت نزدیکی کشور ارمنستان با ایران می توان گفت یکی از کشورهایی است که مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است . یکی از روش های مهاجرت به ارمنستان ، مهاجرت از طریق تحصیل در ارمنستان می باشد . امروزه رشته های پزشکی بسیار حائز اهمیت است یکی از رشته های پزشکی ، رشته داروسازی می باشد . در این مقاله قصد داریم درباره تحصیل داروسازی در ارمنستان توضیح دهیم .

کشور جمهوری ارمنستان ، کشوری دارای آب و هوای سرد و کوهستانی و مناظر طبیعی بسیار زیبایی است . کشور ارمنستان قبلا جزیی از خاک ایران بوده که در قرن 20 از کشور ایران جدا شده است و به همین جهت از نظر فرهنگی، تاریخی و هنری دارای اشتراکی با ایران می باشد. زبان رسمی این کشور ارمنی و دین اکثر مردم ارمنستان مسیحیت و پایتخت این کشور شهر ایروان می باشد.شهر ایروان با 15 دانشگاه یک شهر دانشگاهی محسوب می شود . اکثر دانشگاه های ایروان مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد. دانشگاه های ارمنستان در سالهای اخیر مورد توجه ایرانیان در رشته پزشکی قرار گرفته است.حدودا 3 هزار دانشجوی ایرانی در ارمنستان مشغول به تحصیل در ارمنستان رشته های مختلف می باشند.

تحصیل داروسازی در ارمنستان – شرایط تحصیل  رشته داروسازی در ارمنستان

شرایط تحصیل  رشته داروسازی در ارمنستان به این صورت است که برای اخذ پذیرش در رشته داروسازی در ارمنستان نیازی به مدرک پیش دانشگاهی نمی باشد و با داشتن مدرک دیپلم امکان اخذ پذیرش تحصیل در ارمنستان وجود دارد. تحصیل در رشته دارو سازی ارمنستان 5 سال می باشد. آزمون ورودی ندارد و نیازی به مدرک زبان نیست. متقاضی رشته داروسازی در ارمنستان می تواند  دوره های کالج بگذارند و پس از آن وارد تحصیل در رشته های تحصیلی داروسازی شود. هزینه تحصیل نسبت کشورهای اروپایی،کانادا و آمریکا بسیارکمتر است. هزینه تحصیل در رشته داروسازی میانگین سالانه 3000 تا4000 دلار است. هزینه زندگی ماهانه دانشجوی خارجی در ارمنستان500  تا600 دلار می باشد که حدواد 250 و350 دلار برای اجازه مسکن  و خوابگاه های خصوصی که توسط بخش های خصوصی اداره می شود ماهانه 150 تا 250 است.

متقاضی تحصیل رشته داروسازی در ارمنستان ،  ابتدا  قبل از تحصیل باید دانشگاه های که مورد تایید وزرات ایران هستند را بررسی کند. در صورتی که پس از اتمام تحصیل، دانشگاه متقاضی مورد تایید وزرات بهداشت نباشد. دانشجوی رشته داروسازی در ارمنستان پس از اتمام تحصیل به صورت کتبی در خواست ارزیابی مدرک تحصیلی خود از وزرات بهداشت می نماید در صورت عدم موفقیت می تواند به دیوان عدالت اداری اعتراض کند.

تحصیل داروسازی در ارمنستان – مزایای تحصیل در رشته داروسازی در ارمنستان

مزایای تحصیل در رشته داروسازی در ارمنستان به شرح زیر می باشد :

  • کشور هم مرز ایران است و دانشجو به راحتی میتواند از طریق زمینی ( وسایل نقلیه عمومی ) با هزینه کم رفت و آمد کند .
  • دانشجوی داروسازی در ارمنستان ، حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته اجازه کار دارد .
  • مورد تایید بودن رشته داروسازی ارمنستان در کشورهای پیشرفته و امکان ادامه تحصیل در کشورهای اروپا، کانادا و آمریکا امکان پذیر می باشد .
  • امکان انتقال دانشجوی داروسازی به دانشگاه های ایران وجود دارد.
  • دانشجوی داروسازی پس از فارغ التحصیل شدن اجازه کار در ارمنستان، کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا دارد.
  • نیازی به مدرک زبان ندارد و متقاضی رشته داروسازی می تواند با زبان ارمنی، روسی و انگلیسی تحصیل کند.
  • دانشجوی داروسازی در ارمنستان می تواند پدر و مادر خود را همراه داشته باشد. نامش ویزای گاردین است. و دومین ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 است.

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوانین اقامت و تابعیت در کشور ارمنستان مقاله ” اقامت در ارمنستان ” را در اختیار شما عزیزان گذاشته است .

تحصیل داروسازی در ارمنستان

تحصیل داروسازی در ارمنستان

 تحصیل داروسازی در ارمنستان – دانشگاه های معتبر داروسازی ارمنستان

از دانشگاه های معتبر داروسازی ارمنستان دانشگاه سنت ترزا، در سال 1992 میلادی تاسیس شده یکی از معتبرترین دانشگاه ارمنستان است و دارای کتابخانه ها و آزمایشگاه های پیشرفته می باشد. این دانشگاه مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و فارغ تحصیلان این دانشگاه پزشکان بسیار معتبر و متخصص محسوب می شوند.

  • دانشگاه هایبو ساک ایروان ارمنستان : در سال 1990 میلادی، توسط لوون هارو تو نیان از اعضای انجمن علمی تاسیس گردید. هزینه ی تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه هایبو ساک ایروان ارمنستان حدودا 3000 دلار است.
  • دانشگاه ایروان ارمنستان : قدیمی ترین و بهترین دانشگاه پزشکی در ارمنستان می باشد حدودا 13 هزار دانشجو دارد و دانشجویان داروسازی می توانند به سه زبان روسی، ارمنی، انگلیسی تحصیل کنند .

تحصیل داروسازی در ارمنستان – مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته داروسازی در ارمنستان

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته داروسازی در ارمنستان شامل موارد زیر است :

  • ترجمه ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم و پیش دانشگاهی )
  • ارایه گواهی تمکن مالی از بانکی در ایران
  • انجام آزمایشات پزشکی و ارائه گواهی سلامت  و گواهی عدم سوپیشنه کیفری
  • ترجمه گذرنامه وشناسنامه متقاضای رشته داروسازی در ارمنستان

 گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل داروسازی در نروژ تحصیل داروسازی در نروژ

کشور نروژ ، کشوری مستقل که شامل بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سو...

تحصیل داروسازی در صربستان تحصیل داروسازی در صربستان

رشته داروسازی، یکی از رشته های تحصیلی محبوب در سراسر جهان می باشد که میزان تقاضا برای ورود ...

تحصیل داروسازی در گرجستان تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان کشور گرجستان در ناحیه اوراسیا واقع شده و پل ارتباط غرب آسیا و شرق...

نظرات کاربران
Call Now Button