تاریخچه کشور یونان

کشور یونان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است، این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و در شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای یونان محدود است. «یونان» نام فارسی این کشور است. اگر قصد مهاجرت و یا سفر به کشور یونان را دارید موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما توصیه میکند همه چیز را در مورد کشور یونان و تاریخچه کشور یونان بدانید ، لذا این مقاله را به تاریخچه کشور یونان اختصاص داده ایم ؛ پس با ما همراه باشید.

همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور یونان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در یونان ” را مطالعه نمایید.

یونان در محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و وارث میراث یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار قرن سلطهٔ ترکان عثمانی است. این کشور به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و زادبوم دموکراسی، فلسفه غرب، بازی‌های المپیک، علوم سیاسی، نمایشنامه‌نویسی (شامل هردو نوع کمدی و تراژدی) قابل توجه است.
یونان دارای تاریخی ویژه و پرحادثه است و دارای میراث فرهنگی است که به طور قابل توجهی دارای نفوذ در آفریقای شمالی و منطقه خاورمیانه است و ساختاری بنیادی برای فرهنگ اروپا و آنچه امروز به عنوان غرب خوانده می‌شود به حساب می‌آید.
امروز یونان کشوری توسعه یافته و یکی از اعضای اتحادیه اروپا (از ۱۹۸۱ میلادی)، عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا (از ۲۰۰۱ میلادی)، ناتو (از ۱۹۵۱ میلادی)، منطقه همکاری و بهره برداری اقتصادی یا OECD (از ۱۹۶۰ میلادی)، آژانس فضایی اروپا یا ESA (از ۲۰۰۱ میلادی) است.
آتن پایتخت و سالونیک، پاتراس و هراکلیون از شهرهای بزرگ آن به شمار می‌روند.

در مقاله ” مهاجرت به یونان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به یونان اطلاعات کسب کنید .

تاریخچه کشور یونان

تاریخچه کشور یونان

کشور یونان ۵۰۰ سال پیش از میلاد، داریوش، پادشاه ایرانی، ترتیب یک حمله به سرزمین‌های اصلی یونان، را می‌دهد. آتنی‌ها در جنگ ماراتون، ارتش مهاجم ایرانی‌ها را شکست می‌دهند. سربازان پیاده داوطلب ارتش را به دلیل حمل هوپلون، به نام هوپلایت‌ها می‌خواندند. نیروهای ایرانی، در جنگ ترماپیلای، ارتش منطقه شهری یونانی، اسپارت، را در هم می‌کوبند. مدتی بعد همان سال، در جنگ سالامیز، یک ارتش متحد از مناطق شهری یونانی، ایرانیها را در دریا شکست می‌دهد. ناوگان پیروز یونانی، از بیش از ۲۰۰ کشتی جنگی تشکیل می‌شد. متحدان مناطق شهری یونانی ایرانیها، را در جنگ «پلاتایا» به سختی شکست داده و سر انجام به تهدید حمله ایرانیها به سرزمین‌های یونانی، خاتمه دادند. در گذشته، آتن تحت حکومت پریکلس، ژنرال و سیاست‌مدار یونانی، شکوفا شد. او بعد از تخریب آکروپولیس در آتن در اثر حمله ایرانیان، دستور بازسازی آن را صادر کرد. فیلیپ، اهل مقدونیه، پدر اسکندر کبیر و فرمانروای قویترین بلاد یونان، در جنگ چایرونی، سراسر یونان را فتح می‌کند. پیروزی فیلیپ، عصر استقلال مناطق شهری یونان را پایان می‌دهد. ۱۸۷ پیش از میلاد، یونان نابود می‌شود و رومیان جای آن‌ها را می‌گیرند. پس از حاکمیت امپراطوری عثمانی٬ در سال ۱۸۲۱ پس از حدود ۲۰۰۰ سال از نابودی یونان باستان٬ کشور مدرن یونان بدست آن‌ها که یونانی سخن می‌گفتند به شکلی نمادین ساخته شد٬ که این فاصلهٔ ۲۰۰۰ ساله خود بهترین دلیل برای نمادین بودن ایجاد چنین کشوری است.

برای اقامت و تابعیت در یونان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در یونان ” را مطالعه فرمایید .

کشور یونان از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و در شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. یونان در محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و وارث میراث یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار قرن سلطهٔ ترکان عثمانی است.  یونان دارای تاریخی ویژه و پرحادثه است و دارای میراث فرهنگی است که به طور قابل توجهی دارای نفوذ در آفریقای شمالی و منطقه خاورمیانه است و ساختاری بنیادی برای فرهنگ اروپا و آنچه امروز به عنوان غرب خوانده می‌شود به حساب می‌آید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دیونانه بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تاریخچه کشور نروژ تاریخچه کشور نروژ

تاریخچه کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شب...

تاریخچه کشور بلژیک تاریخچه کشور بلژیک

تاریخچه کشور بلژیک کشور بلژیک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در غرب قاره اروپا واقع...

تاریخچه کشور بلغارستان تاریخچه کشور بلغارستان

تاریخچه کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ص...

نظرات کاربران
Call Now Button