تاریخچه کشور موناکو

در دوران باستان لیگوریان ها اولین کسانی بودند که وارد موناکو شدند. آنها در اصل مردم کوهستان نشین بودند که به سخت کوشی و کارهای سخت شناخته میشدند . مردم کشور موناکو هنوز هم با این ویژگی ها شناخته می شوند. اگر قصد سفر و یا مهاجرت به کشور موناکو را دارید موسسه آتیه سازان ایرانیان به شما پیشنهاد میکند که در تمامی زمینه ها اطلاعات خود را درمورد کشور موناکو بالا ببرید یکی از این زمینه ها تاریخچه کشور موناکو می باشد؛ متخصصین ما در موسسه آتیه سازان ایرانیان این مقاله را به موضوع تاریخچه کشور موناکو اختصاص داده اند.

موناکو یکی از بنادر مهم دریای مدیترانه است که در قرن ششم توسط ماسالیا تاسیس گردیده است. پس از سقوط امپراتوری روم در سال 476 ،موناکو توسط بربرها ویران گردید اما در سال های 975 بربرها از این سرزمین بیرون رانده شدند و سرزمین موناکو کم کم توسط لیگورانی ها احیا گردید.

همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور موناکو  دارید می توانید مقاله ” تحصیل در موناکو ” را مطالعه نمایید.

در سال 1215 ساخت قلعه ای نظامی در موناکو با هدف تبدیل این کشور به یک قلعه نظامی و قدرت گرفتن آن آغاز گردید که حمایتی هایی از ساکنین سرزمین اطراف با هدف افزایش قدرت این پادگان نظامی همچون معافیت مالیاتی برای تازه واردان و کمک هایی از این دست صورت گرفت . که درگیری هایی در آن سالها موجب پناهندگی بسیاری از مردم در این قلعه گردید.

چارلز گریمالدی، که به عنوان چارلز اول شناخته می شود، توسط مورخین به عنوان بنیانگذار واقعی خاندان سلطنتی موناکو شناخته می شود. او مناطق مننت و راکوبرن  را به این کشور اضافه کرد، و قلمرو این سرزمین را افزایش داد. پس از وی نوادگان او از طریق اتحاد با فرانسه و سپس یک دوره اتحاد با اسپانیا کمی قدرت گرفتند ؛ اما در واقع دوران شکوه و عظمت موناکو از طریق اتحاد مجدد با فرانسه رخ داد.

به رغم کمبود منابع، مردم موناکو ،  با بهره گیری از تجارت دریایی گسترده و بهره بردن از مالیات های ناشی از کشتی ها در راه خود به ایتالیا، به خوبی زندگی می کردند. اما در پی انقلاب فرانسه در سال 1973 خانواده سلطنتی دستگیر و اموالشان مصادره گردید. تااینکه پس از تسلیم شدن ناپلئون ، کشورموناکوتحت کنترل حکومت جدید به استقلال سابق خود بازگشت . موناکو در سال 1860 متحد ایتالیا شد اما تا آن زمان در واقع جزئی از فرانسه محسوب میشد.

یکی از روش های مهاجرت به موناکو از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به موناکو  ” اطلاعات کسب کنید .

کم کم توسعه اقتصادی با سرمایه گذاری شرکت ها و اشخاص مختلف شکل گرفت توسعه اقتصادی در سال 1868 با پیوند راه آهن به فرانسه تشدید شد.

در سال 1911، پرنس آلبرت من اولین قانون اساسی ائتلاف را تصویب کرد و سه شکل قدرت را جدا کرد: اجرایی، قانونگذاران و قوه قضاییه که ابتدا توسط شاهزاده برگزار شد.
شاهزاده در راستای مقررات قانون اساسی و قوانین، قدرت خود را تحت نظر دارد. شاهزاده شاهزاده را در رابطه با قدرت های خارجی نشان می دهد. بازنگری کامل یا جزئی قانون اساسی به توافق دو جانبه شاهزاده و شورای ملی منوط است.
قدرت قانونی بین رئیس دولت است که ابتکار قانونی و شورای ملی دارد که بر آنها رای می دهد.
قوه مجريه تحت اختيار شاهزاده است؛ دولت توسط وزير خارجه ايفاء مي شود که نماينده شاهزاده با کمک شوراي حکومت است. مشاوران وزیر امور خارجه و دولت به پرنس برای حکومتداری مسئول هستند.
در قانون، قوه قضائیه برای شاهزاده است. قانون اساسی فعلی می گوید که تصمیمات را شاه میگیرد.

 

تاریخچه کشور موناکو

تاریخچه کشور موناکو

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در موناکو ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در موناکو  ” است .

در طی جنگ جهانی دوم تلاش برای خاموش بودن در طول جنگ جهانی دوم، همدردی شاهزاده لوئیس II به شدت طرفدار فرانسه بود. با این وجود، ارتش ایتالیا موناکو را تحت اشغال و مهاجم قرار داد. پس از فروپاشی موسولینی در ایتالیا، موناکو نیز توسط نازی آلمان اشغال شد. شاهزاده لوئیس از پلیس موناکو برای هشدار دادن به ساکنان یهودی موناکو استفاده کرد تا مشخص شود که آنها توسط گشتاپو دستگیر شده اند و به آنها فرصت می دهند تا فرار کنند. بسیاری از یهودیان که در آن زمان در موناکو زندگی می کردند، با کمک لویی دوم و پلیس موناکو توانستند فرار کنند. با این که ارتش آلمان به دلیل پیشروی متحدان از موناکو عقب نشینی کرد، یک گروه آمریکایی سرزمین را آزاد کرد.

تااین زمان موناکو به صورت سلطنتی و توسط پادشاه اداره میگردد. در سال 2004 موناکو به اتحادیه اروپا پیوست.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تاریخچه کشور نروژ تاریخچه کشور نروژ

تاریخچه کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شب...

تاریخچه کشور بلژیک تاریخچه کشور بلژیک

تاریخچه کشور بلژیک کشور بلژیک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در غرب قاره اروپا واقع...

تاریخچه کشور بلغارستان تاریخچه کشور بلغارستان

تاریخچه کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ص...

نظرات کاربران
Call Now Button