تاریخچه کشور مجارستان

کشور مجارستان که در بخش مرکزی قاره اروپا واقع شده است یکی از زیبا ترین کشور های اروپایی با تاریخی کهن ، فرهنگی غنی و معماری خاص و زیبا می باشد . پایتخت کشور مجارستان بوداپست است. کشور مجارستان كشوري دموكراتيك با حدود 10 ميليون نفر جمعيت يكي از زيباترين كشورهاي عضو اتحاديه اروپا است كه در قلب اروپاي مركزي واقع شده و داراي جاذبه هاي توريستي ميباشد. همسایگان کشور مجارستان در شمال چك و اسلواكی، در شرق رومانی و اوكراین، در غرب اتریش و اسلوونی و در جنوب کراوسی و صربستان میباشند در حدود یک سوم بومی های مجارستان در خارج از این کشور زندگی می کنند و اقتصادش یک اقتصاد پر در آمد محسوب میشود  که به لحاظ ساختار و سیاست گذاری یکی از اقتصادهای باز اروپای مرکزی محسوب می شود. اگر قصد مهاجرت و یا سفر به کشور مجارستان را دارید موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما توصیه میکند همه چیز را در مورد کشور مجارستان و تاریخچه کشور مجارستان بدانید ، لذا این مقاله را به تاریخچه کشور مجارستان اختصاص داده ایم ؛ پس با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به مجارستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به مجارستان ” بیاندازید.

در پایان قرن نهم میلادی بنیان و پایه های کشور مجارستان گذاشته شد. در این زمان شخصی به اسم شاهزاده آرپاد که رهبری این قوم را بر عهده داشت از کوه های کارپات گذشته و جلگه پهناور دانوب را که از آن به بعد به هنگری معروف شد تصرف کرد و اسلاوها و آوارها را مجبور کرد تا تسلط و حاکمیت او را بپذیرند و تسلیم شوند و کسانی را که از این امر سرپیچی کردند همه را از دم تیغ گذراند و به قتل رساند و به این صورت مخالفان خود را از میان برداشت.

به نوشته مورخان تاریخ مجارستان، مجارها سوارانی ماهر و در عین حال بیابانگرد و بی رحم بودند خلق و خوی خشن آنها باعث می شد تا با مغلوبان خود رفتار بی رحمانه ای داشته باشند. مجارها اول به کشورهای اطراف دست یافتند و آن مناطق را تصرف کردند و در آلمان و ایتالیا به چپاول و غارت این سرزمین ها و مردم آن مشغول بودند.

بعد از آن فرانسه را هدف قرار داده و شهرهای بی دفع را یکی پس از دیگری بی رحمانه تصرف کردند، کلیساها را آتش زده ساختمان ها را تخریب کرده و اموال مردم را غارت کردند و با مردم آن مناطق رفتار بی رحمانه ای داشتند. اما وجود استحکامات نظامی و قلعه ها مانع پیشروی بیشتر آنها شد و در نتیجه بعد از شکست هایی که در مرسبورگ و اطراف رودخانه لش نصیب شان شد عاقبت دست از خرابکاری و غارتگری برداشتند.

آرام آرام مجارها خلق و خوی بیابانگردی خود را تعدیل کردند و به شهر نشینی روی آوردند و کم کم به مسیحیت روی آوردند. دوک مجارها به اسم واتین اول در سال ۱۰۰۰ میلادی خود را به عنوان شاه معرفی کرد و رسوم و قوانین اروپای غربی را قبول کرد. در این زمینه نفوذ آلمان از کشورهای دیگر خیلی بیشتر بود.

در دوره جانشینان اتین اول، مجارها سلطه خود را به مناطق اطراف توسعه دادند و ترانسیلوانی، بسنی و دالماسی را تصرف کردند. پس از آن، آندره دوم پادشاه مجارستان که این شخص فرماندهی جنگ صلیبی پنجم را به عهده داشت، ضمن صدور فرمان طلایی تغییراتی را در این سرزمین بوجود آورد که در تاریخ مجارستان در این دوره تاثیر مهمی داشت. آندره دوم در فرمان طلایی خود امتیازات قابل توجه و مهمی را به نجیب زادگان و افراد سرشناس داد او با این کار اختیارات و قدرت خود را محدود کرد.

اما دهه های آغازین قرن ۱۳ میلادی در تاریخ مجارستان شاهد حوادث مهمی هستیم که در این سرزمین رخ داد و سبب تخریب و ویرانی این کشور شد. مغول ها در این قرن در سال ۱۲۴۱ صدمات زیادی به این سرزمین وارد کردند، در حقیقت تاریخ تکرار شد و همان حملات وحشیانه ای که مجارها زمانی به سرزمین های دیگر داشتند در این زمان مغول ها همان غارتگری ها، چپاول ها و سوزاندن ها را تکرار کرده و این بار طعم تلخ مورد تهاجم قرار گرفتن را کشور مجارستان تجربه کرد! همان اقداماتی که در تاریخ مجارستان در گذشته نسبت به سایر سرزمین ها صورت گرفته بود. با همه این صدمات و شکست ها مجارها بعد از مغولان دوباره فعالیت های توسعه طلبانه ی خود را شروع کرده و در زمان آخرین پادشاهان سلسله آرپاد به پیشرفت هایی دست یافتند. این سلسله در سال ۱۳۰۱ میلادی از بین رفت.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

بعد از پایان حکومت سلسله آرپاد، مجارستان هم مثل آلمان به صورت یک حکومت پادشاهی انتخابی درآمد. البته به این سادگی ها هم به این پادشاهی دست نیافت و این کار بدون ایراد نبود. چون درگیری های تازه و جنگ های داخلی بین گروهای مختلف در هر انتخاب تازه ای بوجود می آمد. در تاریخ مجارستان پادشاهان این کشور در نیمه اول قرن چهاردهم غالبا از بین افراد خاندان آنژو که پادشاهی و حکومت ناپل را در اختیار خود داشتند انتخاب می شدند.

این پادشاهان اوضاع نامساعد و ناگواری داشتند و کارشان خیلی سخت بود چون سروکارشان با سرمایه داران وابسته به آلمان، نجیب زادگان خودکامه و روستاییان مطیع و برده بود. همچنین خود پادشاه هم قدرت و اختیار چندانی نداشت. لوئی اول که به کبیر معروف بود بهترین پادشاه خاندان آنژو در تاریخ مجارستان است که در امور گوناگون از جمله تجارت، تعلیم و تربیت اقدامات مهمی انجام داد و اوضاع مالی و اداری کشور را اصلاح کرد.

تاریخچه کشور مجارستان

تاریخچه کشور مجارستان

سیژیسموند دولوگزامبورگ (این شخص بعدها امپراتور آلمان شد) در سال ۱۳۸۷ پادشاه مجارستان شد و این پادشاه همه وقت خود را صرف امور داخلی  و مسائل آلمان کرد و به این سرزمین هیج توجهی نداشت. بعد از او و حکومت کوتاه چند پادشاه دیگر، مردم مجارستان این بار به خود آمده و از بین هموطنان خود شخصی به اسم ماتیاس کورون را در نیمه قرن پانزدهم به پادشاهی کشورشان انتخاب کردند.

در مقاله ” اقامت در مجارستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت مجارستان اطلاعات کسب کنید .

ماتیاس کورون مردی دانا، باهوش، جدی و سختگیر و در عین حال جاه طلب بود و مجارستان را به پیشرفت هایی رساند. او چک ها، اتریشی ها و ترک ها را شکست داد. اگرچه که این پادشاه در ظاهر پادشاهی افتخارآمیز و باشکوهی برای خود ترتیب داده بود اما در حقیقت این همه عظمت و افتخار بی دوام و متزلزل بود، کشور مجارستان در سال ۱۹۸۹ به جمهوری پارلمانی دموکراتیک تبدیل شد و در حال حاضر به عنوان کشوری توسعه ‌یافته در جهان شناخته می شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تاریخچه کشور نروژ تاریخچه کشور نروژ

تاریخچه کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شب...

تاریخچه کشور بلژیک تاریخچه کشور بلژیک

تاریخچه کشور بلژیک کشور بلژیک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در غرب قاره اروپا واقع...

تاریخچه کشور بلغارستان تاریخچه کشور بلغارستان

تاریخچه کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ص...

نظرات کاربران
Call Now Button