تاریخچه کشور مالتا

جمهوری مالتا یکی از کشورهای کوچک در قاره اروپاست که مجموعه‌ای از هفت جزیره است که سه تای آنها غیر مسکونی هستند.این کشور در میان آب‌های دریای مدیترانه قرار گرفته است و ۹۳ کیلومتر با جزیره سیسیل کشور ایتالیا فاصله دارد.فاصله کشور مالتا با قاره آفریقا که در جنوب آن قرار دارد ۲۸۸ کیلومتر است و به همین دلیل در طول تاریخ به عنوان منطقه‌ای استراتژیک برای اروپایی‌ها شناخته می‌شود. اگر قصد مهاجرت و یا سفر بهکشور مالتا را دارید موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما توصیه میکند همه چیز را در مورد کشور مالتا و تاریخچه کشور مالتا بدانید، لذا این مقاله را به تاریخچه کشور مالتا اختصاص داده ایم ؛ پس با ما همراه باشید.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مالتا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله “ اقامت در مالتا ” است .

دو زبان مالتی و انگلیسی زبانهای رسمی کشور مالتا هستند. زبان مالتی از خانواده زبان‌های آفریقایی-آسیایی و از شاخه زبان‌های سامی است و با زبان عربی خویشاوندی دارد، هرچند که وام‌واژه‌های بسیاری از گویش‌های ایتالیایی به ویژهسیسیلی (و به تازگی از انگلیسی) وارد این زبان شده‌اند. زبان مالتی با نویسه‌های لاتین نوشته می‌شود.

مالتا به صورت خطی از شمال آفریقا تا سیسیل در زیر دریا کشیده شده است. در زمان های گذشته، این کشور کاملا زیر آب بوده است، که فسیل های بدست آمده توسط باستان شناسان این فرضیه را اثبات می کند. با بسته شدن تنگه جبل الطارق و کاهش سطح آب این جزیره به عنوان پیوند دهنده در قاره اروپا و آفریقا مطرح گردید. به گونه ای که با بررسی شواهد موجود در این جزیره و بررسی فسیل ها  وجود حیواناتی مانند فیل ها و سایر حیواناتی که متعلق به قاره آفریقا هستند این مسئله تایید می گردد، همچنین از طرف دیگر، وجود حیوانات متعلق به قاره اروپا نقشه این جزیره را به عنوان اتصال دهنده دو قاره بیان می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به مالتا شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به مالتا  ” بیاندازید.

تاریخچه کشور مالتا به سال ۵۲۰۰ قبل از میلاد برمی گردد، که ابتدایی ترین ساکنین این جزیزه از سیسیل بودند. بعد از آن به دلیل موقعیت استراتژیک این جزیره( مالتا) در طی زمان کشور ها واقوام گوناگونی برای بدست آوردن این جزیره مدیترانه ای تلاش کردند. فیلیپینی ها، رومی ها، اسپانیایی، فرانسوی ها و اسپانیایی ها. سرانجام این کشور در سال ۱۹۶۴ یک کشور مستقل و در سال ۱۹۷۴ یک جمهوری شد و از سال ۲۰۰۴ نیز به عضویت اتحادیه اروپا درآمد.

مالتا مجمع الجزایری در مدیترانه مرکزی بین سیسیل و سواحل آفریقا شمالی است. وجود مکان های تاریخی مربوط به جانشینی از حاکمان از جمله رومیان، مورها، شوالیه های سنت جان، فرانسه و بریتانیا نشان از تاریخی بودن این جزیره است. قلعه های متعدد، معابد megalithic و هال سردابهای سالفینی یک مجتمع زیرزمینی سالن و اتاق دفن که قدمت آن قدمت به حدود ۴۰۰۰ قبل از میلاد برمیگردد در این جزیره به چشم می خورد. مجمع الجزایر مالتا تقریبا در مرکز دریای مدیترانه نهفته هستند، ۹۳ کیلومتری جنوب سیسیل و ۲۸۸ کیلومتری شمال آفریقا است. مجمع الجزایر متشکل از سه جزیره: مالتا، گزو و کمینو میباشد با مجموع جمعیت بیش از ۴۰۰٫۰۰۰ ساکنان در مساحت ۳۱۶ کیلومتر مربع است. مالتا بزرگترین جزیره و مرکز فرهنگی، تجاری و اداری است. گزو دومین جزیره است که بافت روستایی دارد وبا ماهیگیری، گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی رونق گرفته است. کومینو، کوچکترین عضو این مجمع الجزایر است، که تنها دارای یک هتل و تقریبا خالی از سکنه میباشد. جزیره ای بکر و بسیار زیبا که نباید در سفر به مالتا از دیدنش غافل شد. آب و هوای فوق العاده آفتابی، سواحل جذاب، شب های پر جنب و جوش و پر رونق و ۷۰۰۰ سال از تاریخ جذاب، در کل مالتا  را به عنوان یکی از بهترین مناطق دنیا برای سفر معرفی کرده است.

تاریخچه کشور مالتا

تاریخچه کشور مالتا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مالتا می توانید مقاله ” تحصیل در مالتا  ” را مطالعه فرمایید .

افراد زیادی از قومیت ها و ملیت های مختلف از جمله فنیقی ها، یونانیان، رومیان، بیزانس، مورها، نورمن، سیسیلیها، اسپانیایی، شوالیه های سنت جان، فرانسوی و انگلیسی، در این جزیره اعمال قدرت و حکمرانی کرده اند. بر اساس قانون استقلال که توسط پارلمان بریتانیا در سال ۱۹۶۴ به تصویب رسید، مالتا استقلال خود از انگلستان را به عنوان یک مشترک المنافع با قلمرو مستقل به دست آورد. مالتا در سال ۱۹۷۴ رسما به جمهوری تبدیل شد. مالتا در سال ۱۹۶۴ به اتحادیه اروپا پیوست و در سال ۲۰۰۴ در سازمان ملل متحد پذیرفته شد. در سال ۲۰۰۸، این کشور بخشی از منطقه یورو شد. مالتا دارای یک میراث طولانی مسیحی و قلمرو مذهبی است و اسقف اعظم آن از مالتا میباشد که ادعا شده است که وابسته به پاپ میباشد. مالتا یک مقصد توریستی محبوب با آب و هوای گرم است، مناطق تفریحی متعدد، و آثار معماری و تاریخی، از جمله سایتهای میراث جهانی یونسکو است که گفته میشود برخی از آنها قدیمی ترین ساختمان های جهان میباشند.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تاریخچه کشور نروژ تاریخچه کشور نروژ

تاریخچه کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شب...

تاریخچه کشور بلژیک تاریخچه کشور بلژیک

تاریخچه کشور بلژیک کشور بلژیک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در غرب قاره اروپا واقع...

تاریخچه کشور بلغارستان تاریخچه کشور بلغارستان

تاریخچه کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ص...

نظرات کاربران
Call Now Button