تاریخچه کشور لیتوانی

کشور لیتوانی در شمال شرقی اروپا می باشد که از شمال با لتونی، از شرق و جنوب شرقی با بلاروس، از جنوب با لهستان، از جنوب غربی با روسیه (منطقه برون بومی کالینینگراد) و از غرب با دریای بالتیک همسایه می باشد. این کشور بزرگترین و جنوبی ترین کشور در میان سه جمهوری حوزه بالتیک در اروپا می باشد. پایتخت و بزرگترین شهر آن ویلنیوس می باشد. واحد پول این کشور لیتاس است که در ابتدای سال ۲۰۰۵ میلادی به یورو تغییر یافت. زبان رسمی آن، لیتوانیایی می باشد و زبان های لهستانی و روسی نیز در این کشور رواج دارد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با تاریخچه کشور لیتوانی آشنا شویم.

در مقاله ” تحصیل در لیتوانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لیتوانی اطلاعات کسب کنید .

در تاریخچه کشور لیتوانی، گروهی از مردمان هند و اروپایی از گذشته پس از آب شدن یخ‌ های دوران یخبندان یعنی در دوره هزاره دهم پیش از میلاد در ساحل جنوب شرقی دریای بالتیک و سرزمین لیتوانی کنونی ساکن شدند. مردم هند و اروپایی آغازین در هزاره‌ های سوم و دوم قبل از میلاد به لیتوانی رسیده و با ساکنان پیشین آن در آمیخته و قبایل گوناگون بالتیکی را به‌وجود آوردند نام لیتوانی برای اولین بار در سال ۱۰۰۹ میلادی در یک سند تاریخی آلمانی به نام «سالنامه کوئدلین ‌بورگ» یاد شده‌ است. کشور لیتوانی در دهه ۱۲۳۰ میلادی توسط مینداوگاس متحد شد و او در تاریخ ۶ ژوئیه ۱۲۵۳ میلادی به عنوان نخستین پادشاه کشور لیتوانیایی که دوک‌ نشین اعظم لیتوانی نام داشت تاج‌ گذاری کرد. در طول قرن چهاردهم، این دوک ‌نشین با گرفتن بلاروس امروزی، اوکراین، و بخش‌هایی از لهستان و روسیه، تبدیل به بزرگترین کشور در اروپا گردید.

تاریخچه کشور لیتوانی

تاریخچه کشور لیتوانی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به لیتوانی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به لیتوانی ” بیاندازید.

در تاریخچه کشور لیتوانی و کشور لهستان بعدها یک اتحاد دوگانه تشکیل دادند که دویست سال دوام داشت ولی پس از آن امپراتوری روسیه بیشتر مناطق لیتوانی را ضمیمه خود کرد. پس از جنگ جهانی اول کشور لیتوانی مستقل شد اما بعداً نخست توسط شوروی و سپس توسط آلمان اشغال شد. با نزدیک شدن جنگ جهانی دوم، آلمانی ‌ها عقب ‌نشینی کردند و اتحاد شوروی مجدداً کشور لیتوانی را اشغال کرد. در سال ۱۵۶۹ میلادی، کشورهای لیتوانی و لهستان اتحادیه لوبلین را به وجود آوردند با اتحاد با یکدیگر یک جمهوری همسود را به وجود آوردند که تا سال ۱۷۹۵ پایدار ماند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لیتوانی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لیتوانی ” است .

در تاریخ ۱۱ مارس سال ۱۹۹۰میلادی، یک سال قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، کشور لیتوانی نخستین جمهوری شوروی بود که اعلام استقلال کرد. قبل از بحران مالی جهانی که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ طول کشیده بود،کشور لیتوانی یکی از سریع ‌ترین رشدهای اقتصادی در اتحادیه اروپا را دارا بود. در حال حاضر در فهرست شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد، کشور لیتوانی در رده «توسعه بسیار بالای انسانی» قرار دارد. کشور لیتوانیاز اعضای سازمان ناتو، شورای اروپا و اتحادیه اروپا می باشد به عبارتی این کشور در سال ۱۹۹۴ میلادی عضو اتحادیه اروپا و در سال ۲۰۰۴ میلادی عضو سازمان ناتو شد و در تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۰۷ میلادی به پیمان شنگن پیوست. در سال ۲۰۰۹ میلادی، شهر ویلنیوس به فراخور هزاره نام‌گذاری ‌اش، به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در آن سال شناخته شد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تاریخچه کشور نروژ تاریخچه کشور نروژ

تاریخچه کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شب...

تاریخچه کشور بلژیک تاریخچه کشور بلژیک

تاریخچه کشور بلژیک کشور بلژیک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در غرب قاره اروپا واقع...

تاریخچه کشور بلغارستان تاریخچه کشور بلغارستان

تاریخچه کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ص...

نظرات کاربران
Call Now Button