تاریخچه کشور فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشورهای واقع در قاره سبز و زیبای اروپا است  که در شمال این قاره قرار دارد . کشور فنلاند در نگاه اول شاید خیلی به نظر جالب و پر جاذبه نباشد اما وقتی با آن آشنا می شوید متوجه می شوید که اتفاقا مکانی است که می تواند برای هر فردی با هر سلیقه ای خاطرات خوبی درست کند و در آن جا به هر توریست و گردشگری خوش بگذرد. اگر قصد مهاجرت و یا سفر به کشور فنلاند را دارید موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما توصیه میکند همه چیز را در مورد کشور فنلاند و تاریخچه کشور فنلاند بدانید ، لذا این مقاله را به تاریخچه کشور فنلاند اختصاص داده ایم ؛ پس با ما همراه باشید.

برای اقامت و تابعیت در فنلاند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فنلاند ” را مطالعه فرمایید .

کشور فنلاند که به صورت جمهوری اداره می شود در منطقه فنوساندیا قراردارد و حدود ۵٫۵۴ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت و بزرگترین شهر آن شهر هلسینکی است.شهر هلسینکی یکی از برترین شهرهای دنیا از لحاظ کیفیت زندگی می باشد. شهرهای وانتا، اسپو و سیپو در مجاورت شهرهِلسینکی می باشند. واحد پول کشور فنلاند یورو است.از نظر مساحت، مساحت کشور فنلاند هشتمین کشوربزرگ درقاره اروپا است جالب است بدانید که جمعیت فنلاند کم‌ تراکُم‌ترین کشور در اتحادیه اروپا می باشد.

دو زبان رسمی در کشور فنلاند وجود دارد و مردم کشور فنلاند به دوزبان فنلاندی و سوئدی  صحبت می کنند و در کل حدود ۸۹ درصد از مردم فنلاندی‌ زبان (از زبان‌های فینو اوگریایی) هستند حدود ۵٫۳ درصد از مردم فنلاند به زبان سوئدی صحبت می کنند که در چند منطقهٔ ساحلی در غرب و جنوب این کشور و همچنین در منطقهٔ خودگردان اُلند هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فنلاند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به فنلاند ” بیاندازید.

تاریخ دانان در مورد تاریخچه کشور فنلاند معتقدند که  شروع مهاجرت به فنلاند، با تمام شدن آخرین عصر یخبندان یعنی حدود ۹۰۰۰ سال پیش از میلاد آغاز گردیده است.این مهاجران از طرف شرق یعنی روسیه و جنوب به کشور فنلاند وارد شدند. امروزه ۸۰۰ سال از وجود جمعیتی که سوئدی زبان هستند و درکشور فنلاند زندگی می کنند می گذرد. از قرن ۱۳ میلادی تا سال ۱۸۰۹ این کشور جزء قلمرو پادشاهی کشورسوئد حساب می شد تا وقتی که پادشاه سوئد بخش هایی را که ساکنانش به زبان فنلاندی حرف می زدند به روسیه داد. از دوره تیره و تار قرون وسطی تا شروع سال ۱۸۰۰ میلادی  کشور فنلاند ۶۰۰ سال تمام قسمتی از سرزمین سوئد حساب می شد.

طی این دوره روسیه و سوئد دو کشوری بودند که برای سلطه و به دست آوردن فنلاند دائم با هم می جنگیدند تا بلاخره در سال ۱۸۰۹ روسیه  سوئد را شکست داد و در جنگ با این کشور پیروز شد که در نتیجه فنلاند زیر سلطه روسیه قرار گرفت. آن زمانی که فنلاند تحت تسلط روسیه بود فنلاند از نظر اقتصادی و فرهنگی پیشرفت های زیادی کرد درسال ۱۹۰۱ در فنلاند مردم دارای مجلس قانونگذاری شدند و همچنین و حق رأی را به دست آوردند.

وقتی بلشویک‌ها در کشور روسیه صاحب قدرت شدند استقلال کشور فنلاند اعلام شد و در سال ۱۹۲۰ شوروی سابق استقلال فنلاند را پذیرفت. در جنگ جهانی دوم کشور فنلاند با اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی دو بار وارد جنگ شد آن هم برای اینکه استقلال خود را حفظ کند.

تاریخچه کشور فنلاند

تاریخچه کشور فنلاند

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در فنلاند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فنلاند توضیح دادیم .

بعد از جنگ جهانی دوم و با شروع قرن ۲۱ تغییرات بزرگی در روابط دو کشور بوجود آمد که روابط تیره و گذشته تلخ خودشان را د فراموش کردند و تا حال حاضر این دو کشور یعنی فنلاند و روسیه روابط دوستانه و خوبی با هم دارند. وقتی بعد از جنگ جهانی اول مجلس استقلال فنلاند را اعلام کرد و این کشور از روسیه جدا شد مردم این کشور از استقلال فنلاند ابراز خوشحالی کردند و از آن زمان تا به امروز هنوز با عنوان روز ملی این کشور نام دارد و روز استقلال فنلاند را هر سال جشن می گیرند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تاریخچه کشور نروژ تاریخچه کشور نروژ

تاریخچه کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شب...

تاریخچه کشور بلژیک تاریخچه کشور بلژیک

تاریخچه کشور بلژیک کشور بلژیک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در غرب قاره اروپا واقع...

تاریخچه کشور بلغارستان تاریخچه کشور بلغارستان

تاریخچه کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ص...

نظرات کاربران
Call Now Button