تاریخچه کشور فرانسه

کشور فرانسه یک کشور تاریخی است که در غرب قاره سبز و زیبای اروپا واقع شده است وجود شهرهای توریستی و جاذبه های متنوع  گردشگری در کشور فرانسه ،  آن را به یکی از مقاصد برتر توریستی در دنیا مبدل کرده است. تاریخ این کشور سهم بزرگی در محبوب بودن آن در جهان دارد، تاریخی که قدمت آن به بیش از ۲۰۰۰ هزار سال پیش بازمی گردد. در آن زمان سرزمینی به نام گل با مردمانی سلتی تبار وجود داشت که شامل کشورهای امروزی از جمله بلژیک، سوئیس و فرانسه می شد. سرزمینی که با حمله رومی ها، تحت سلطه و تصرف آنها قرار گرفت. اگر قصد مهاجرت و یا سفر به کشور فرانسه را دارید موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما توصیه میکند همه چیز را در مورد کشور فرانسه و تاریخچه کشور فرانسه بدانید ، لذا این مقاله را به تاریخچه کشور فرانسه اختصاص داده ایم ؛ پس با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در فرانسه می توانید مقاله ” تحصیل در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

با گذر زمان در قرن پنجم میلادی رهبر قوم فرانک ها، فرماندار قوم رومی های گل را در نبرد شکست می دهد تا در این سرزمین حکومت کند. از قرن پنجم تا نهم میلادی این منطقه وسیع شاهد حکومت دو سلسله به اسم کارولنژیان و مروونژیان بوده است تا اینکه در قرن نهم حکومت اصلی و مرکزی با ضعف هایی روبرو می شود. از آنجائیکه این حکومت دیگر قدرت زیادی برای سلطنت نداشت در فرانسه وضعیت ملوک الطوایفی ایجاد شد. اما این شرایط نیز طولی نکشید و برای بار دیگر در قرن دهم میلادی فرانسه سلطنت پادشاهی را به خود دید. قرن سیزدهم در این کشور زمان خوبی برای رونق اقتصاد، فرهنگ مردم و پیشرفت های علمی بود، قرنی که مملو از رویدادهای مهم در تاریخ فرانسه است. این قرن شاهد جنگ های فرانسه و انگلیس بود، نبردی که دلیل آن مالکیت سواحل مانش و ریشه ی آن در دو قرن پیش از آن نبردها بوده است، نبردهایی که به جنگ های صد ساله معروف است.
در همان قرن، سال ۱۳۴۰ کشور فرانسه در جنگ ها و کشمکش های دریایی شکست می خورد. قرن سیزده برای این کشور داستان های بسیاری دارد، از رشد و شکوفایی گرفته تا شکست ها تلخ و نبردهای پیاپی. اولین مرحله جنگ ها در سال ۱۳۶۰ تمام شد، جنگی که بازنده آن فرانسه بود و بسیاری از مناطق این کشور از جمله قسمت جنوب، جنوب غرب و کاله فرانسه در اختیار انگلیس قرار گرفت. اما فرانسه در مرحله ی دوم جنگ ها روی دیگری از خود نشان داد. در این دوره این کشور با کمک ها ژاندارک و دوک بورگونی پیروز میدان شد و توانست بخش هایی که در جنگ های قبلی از دست داده بود را دوباره از آن خود کند. با اینکه این جنگ ها نتایج مخربی برای هر دو کشور فرانسه و انگلیس داشت اما باعث پیشرفت هایی در زمینه حس وطن دوستی هر دو ملت شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فرانسه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به فرانسه ” بیاندازید.

کشور فرانسه در طول تاریخ خود برای بارها شاهد جنگ ها و بحران های مختلفی بوده است. پس از جنگ های صد ساله، این کشور در قرن ۱۴ و ۱۵ میلادی برای سال ها با اسپانیا وایتالیا  جنگید. در این سالها بیماری طاعون و مشکلات بین مسیحیان کاتولیک و پروتستان مصائب دیگری بودند که این کشور با آنها دسته و پنجه نرم می کرد. در قرن ۱۶ میلادی لویی چهاردهم پادشاه فرانسه شد و بعد از او لویی پانزدهم بود که با پادشاهی خود باعث درگیر شدن فرانسه در جنگ های جانشینی اتریش شد، موضوعی که باعث تمام شدن دارای خزانه فرانسوی ها شد.

تاریخچه کشور فرانسه

تاریخچه کشور فرانسه

در قرن ۱۷ میلادی فرانسه شاهد یکی از بزرگ ترین اتفاقات سرنوشت ساز خود شد، در سال ۱۷۸۹ انقلاب کبیر فرانسه دوره ی جدیدی در این کشور را رقم زد. افرادی به نام دانتون و رویسپیر که فرمانده های این انقلاب بودند به مخالفت با افراد مخالف داخلی پرداختند، مخالفتی جدی که باعث ایجاد دوره ای از ترس و وحشت در جامعه ی آن زمان شد. با آنکه رویسپیر از جایگاهی که پیدا کرده بود توسط مخالفان برکنار و اعدام شد اما کشور همچنان ثبات خود را پیدا نکرد تا اینکه ناپلئون بناپارات با کودتایی، نام امپراطور فرانسه را روی خود گذاشت. چیزی حدود یک دهه بعد، او نیز در نبرد واترلو مغلوب شد و پادشاهی از آن لویی هجدهم شد؛ فردی که همزمان با حکومتش کنگره وین ایجاد شد و مزرهای فرانسه، آلمان و اروپای مرکزی مشخص و ثابت شد.
کشور فرانسه برای صدها سال شاهد جنگ های بسیاری بوده است، جنگ هایی که در طی آنها خسارت های سنگینی را متحمل شده است و برای بارها بخش هایی از خود را از دست داده و دوباره برگردانده است.

در مقاله ” اقامت در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت فرانسه اطلاعات کسب کنید .

جنگ های آخر این کشور مربوط به جنگ های جهانی بوده است. در سال ۱۹۴۰ پس از آنکه آلمان نازی به این کشور حمله کرد، پتن پیمان عدم دشمنی با آلمان ها را امضا کرد، این دوره زمانی بود که حکومت هیتلر کار خود را در فرانسه شروع کرد. در این زمان شارل دوگل جمهوری تبعید شده فرانسه را در شهر لندن ایجاد کرد، چهار سال پس از حمله نازی ها فرانسه آزاد شد. از سال ۱۹۴۵ به بعد نیز تقریبا تمامی کشورهای تحت استعمار کشور فرانسه نیز به استقلال رسیدند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تاریخچه کشور نروژ تاریخچه کشور نروژ

تاریخچه کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شب...

تاریخچه کشور بلژیک تاریخچه کشور بلژیک

تاریخچه کشور بلژیک کشور بلژیک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در غرب قاره اروپا واقع...

تاریخچه کشور بلغارستان تاریخچه کشور بلغارستان

تاریخچه کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ص...

نظرات کاربران
Call Now Button