تاریخچه کشور صربستان

کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا می باشد که بخش جنوبی جلگه پانونی و جنوب شبه جزیره بالکان را شامل می شود . این کشور از شمال با مجارستان ، از شرق با رومانی و بلغارستان ، از جنوب با مقدونیه و مونته نگرو و از غرب با کرواسی و بوسنی و هرزگوین همسایه است .  شهر بلگراد ، پایتخت این کشور می باشد . برای قرن ها در مرزهای فرهنگی میان شرق و غرب ، یک پادشاهی قدرتمند صرب در قرون وسطی و بعدها با نام امپراتوری بیشتر بالکان را تصرف کرد . حکومت جدید صربستان در سال 1817 میلادی در پی قیام دوم صرب ها به وجود آمد و پس از جنگ جهانی دوم مرزهای امروزی کشور صربستان شکل گرفت . در آن زمان کشور صربستان یک واحد فدرال درون جمهوری جمهوری سوسیالیستی یوگسلاوی گردید . این کشور در سال 2006 میلادی پس از آن که مونته نگرو از اتحاد صربستان و مونته نگرو جدا شد . دوباره پس از فروپاشی یوگسلاوی در سال 1990 میلادی به وضیعت حکومت منفرد در آمد . در سال 2008 میلادی استان خودمختار کوزوو به صورت یک طرفه از صربستان اعلان استقلال کرد . حکومت کشور صربستان استان کوزوو را غیر قانونی دانست و آن را به رسمیت نمی شناسد . کشورهای دنیا نیز واکنش های متفاوتی نسبت به این اتفاق داشته اند .در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد تاریخچه کشور صربستان آشنا شویم .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

کشور صربستان به همراه مقدونیه، مونته ‌نگرو و بوسنی و هرزگوین از سال ۱۳۸۹ میلادی زیر سلطه امپراتوری عثمانی رفت و پس از ۴ سده در سال ۱۹۱۲ میلادی به دنبال جنگ کوزوو به آزادی دست یافت و پس از آن به ‌عنوان یکی از جمهوری‌ های سه ‌گانه، همراه با کرواسی و اسلوونی، پادشاهی یوگسلاوی را تشکیل داد که این حکومت نیز تا سال ۱۹۴۵ میلادی و به قدرت رسیدن تیتو ادامه داشت. مهاجرت صربها به سوی مناطق غربی ‌تر به دنبال ورود ترک‌های عثمانی صورت گرفت و اصولاً اولین هسته ‌های تداخل و تلفیق در جهت یوگسلاوی کنونی از همین زمان شروع شد .

تاریخچه کشور صربستان

تاریخچه کشور صربستان

در مقاله ” مهاجرت به صربستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به صربستان اطلاعات کسب کنید .

در تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۹۹ ناتو با نقض حاکمیت کشور یوگسلاوی و نقض حقوق بین ‌المللی به یوگسلاوی (صربستان و مونته نگرو) به بهانه مواظبت از جمعیت آلبانیایی حمله کرد. آن حمله ۷۸ روز به طول انجامید. در واقع ناتو صربستان را به دلیل عدم همکاری با ناتو، تمایل به حفظ استقلال خود و آنکه نخواست رهبر میلوشویچ را عوض کند به شدت تنبیه می‌کرد. ظرفیت اقتصادی ۱۹ کشور دنیا که در حمله علیه یوگسلاوی شرکت کردند، ۶۷۹ بار بیشتر از یوگسلاوی بود. ناتو کل سرزمین کشور را مورد حمله قرار داد و ۱۲۰۰ هواپیما از جمله ۸۵۰ جنگنده ۳۵ هزار پرواز انجام دادند. نیروی هوایی ناتو ۲۳۰۰ حمله هوایی به ۹۹۵ هدف کرد و در پایان این حملات ۲۰۰۰ غیرنظامی کشته و تقریباً ۷۰۰۰ نفر (۰۳ درصد کودک) مجروح شدند. ضرر اقتصادی یوگسلاوی ۲۰۰ میلیارد دلار بودو  در این حمله ناتو کارخانجات صنایع پتروشیمی را نیز هدف حملات خود قرار داد.

برای اقامت و تابعیت در صربستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تاریخچه کشور نروژ تاریخچه کشور نروژ

تاریخچه کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شب...

تاریخچه کشور بلژیک تاریخچه کشور بلژیک

تاریخچه کشور بلژیک کشور بلژیک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در غرب قاره اروپا واقع...

تاریخچه کشور بلغارستان تاریخچه کشور بلغارستان

تاریخچه کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ص...

نظرات کاربران
Call Now Button