تاریخچه کشور سنت کیتس

کشور سنت کیتس ، کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب ، غرب آنتیگوا و باربودا و شرق جزایر ویرجین آمریکا واقع شده است که پایتخت آن شهر باسه تر می باشد . این کشور از دو جزیره سنت کیتس و نویس به وجود آمده است . حکومت این کشور پادشاهی و زبان رسمی آن انگلیسی است . نام این کشور تا سال 1986 میلادی ، سنت کریستوفر و نویس بود . لازم به ذکر است که کشور سنت کیتس و نویس یکی از اعضای اتحادیه کشورهای همسود می باشد . در این مقاله قصد داریم بیشتر با تاریخچه کشور سنت کیتس آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سنت کیتس شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سنت کیتس ” بیاندازید.

در تاریخچه کشور سنت کیتس این طور آمده است که در سال 1493 میلادی زمانی که کریستف کلمب برای بار دوم به قاره جدید سفر کرد ، نام جزیره ای را که بومیان لیاموئیگا می نامیدند ، به  سنت کریستوفر موسوم کرد . سپس در سال 1623 میلادی توماس واکر ماجراجوی انگلیسی ، اولین ماندگاه انگلیسی دریای کارائیب را در جزیره مزبور احداث کرد. او ۵ سال بعد جزیره مجاور آن یعنی نویس را نیز تصرف درآورد و بومیان کارائیب را به سرعت از میان برد و به جای آنها بردگان آفریقایی را وارد این جزایر کرد و با احداث کشتزارهای نیشکر آنان را به کار گرفت.

در سده بیستم و به ویژه پس از جنگ جهانی دوم به جزایر مزبور ،خودمختاری داخلی داده شد . ولی امور دفاعی و روابط خارجی همچنان در اختیار استعمارگران انگلیسی باقی ماند. در سال ۱۹۸۰ میلادی ، آنگوئیلا از کشور سنت کیتس و نویس جدا شد هر دو  جزایر سنت کیتس و نویس تحت سرپرستی نخست وزیر و یک پارلمان که هر دو به وسیله آراء عمومی انتخاب می شدند ، قرار گرفت و کندی آلفونس سیموندز از جنبش اقدام مردم ، به سمت نخست وزیری رسید .

تاریخچه کشور سنت کیتس

تاریخچه کشور سنت کیتس

در مقاله ” تحصیل در سنت کیتس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سنت کیتس اطلاعات کسب کنید .

کشور سنت کیتس از سده ۱۷ از مستعمرات بریتانیا محسوب می شد و در سال ۱۶۲۳میلادی انگلیسی‌ ها وارد آنجا شدند و تا زمان کسب استقلال به حکومت در این مستعمره مشغول بودند. در تاریخ کشور سنت کیتس ، در همه پرسی سال ۱۹۷۶ میلادی در جزیره نویس تمایل ساکنان آن جزیره را به جدایی از سنت کیتس و استقلال آن نشان می داد. در تاریخ ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۸۳ میلادی فدراسیون سنت کیتس و نویس به استقلال دست یافت و در سال ۱۹۸۴ میلادی سیموندز برای بار دوم نخست وزیر شد و در سال ۱۹۸۹ میلادی موقعیت جدید خود را مجددا حفظ کرد.

تاریخچه کشور سنت کیتس  – استقلال جزیره نویس

در ماه ژوئیه سال  ۱۹۹۵ میلادی سر دنزیل داگلاس به نخست وزیری انتخاب شد و در سال ۱۹۹۶ میلادی کاتبرت مونتراویل سباستین از سوی دولت انگلستان به عنوان فرماندار کل فدراسیون سنت کیتس و نویس منصوب گردید. در اواسط سال ۱۹۹۶ میلادی وانس آموری ، نخست وزیر نویس اعلام کرد که مقدمات جدایی این جزیره از فدراسیون آماده شده است ولی در رای گیری پارلمانی نتوانست دو سوم رای لازم برای این منظور را به دست آورد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سنت کیتس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سنت کیتس ” است .

به دنبال آن نمایندگانی از سوی کشور ایالات متحده امریکا ، کشورهای عضو کاریکوم و جزیره سنت کیتس به نویس آمدند تا از اجرای نتایج این رفراندوم جلوگیری کنند. پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا ، دنزیل داگلاس یک تور یک هفته ای مجانی به تمام افراد پلیس آتش نشانان و کارکنان اورژانس درگیر در کمک رسانی اعطاء کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تاریخچه کشور نروژ تاریخچه کشور نروژ

تاریخچه کشور نروژ کشور نروژ ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شب...

تاریخچه کشور بلژیک تاریخچه کشور بلژیک

تاریخچه کشور بلژیک کشور بلژیک، یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که در غرب قاره اروپا واقع...

تاریخچه کشور بلغارستان تاریخچه کشور بلغارستان

تاریخچه کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر ص...

نظرات کاربران
Call Now Button