تاریخچه کشور سریلانکا

کشور سریلانکا ، با نام رسمی جمهوری دموکرایتک سوسیالیستی سریلانکا ، کشوری جزیره ای می باشد که در جنوب آسیا ، اقیانوس هند و جنوب کشور هند واقع شده است . قبل از سال 1972 میلادی به این کشور ، سیلان می گفتند . پایتخت سیاسی کشور سریلانکا ، سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو می باشد .. حال در این مقاله قصد داریم بیشتر با تاریخچه کشور سریلانکا آشنا شویم .

در مقاله ” مهاجرت به سریلانکا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به سریلانکا اطلاعات کسب کنید .

در تاریخچه کشور سریلانکا ، این کشور از مستعمرات بریتانیا بود که استعمار آن از قرن نوزدهم میلادی و بعد از احاطه این کشور به هند شروع شده و تا زمان استقلال ادامه داشت. کشور سریلانکا در تاریخ 4 فوریه 1948 استقلال یافت . قدیمی ‌ترین یافته ‌های انسانی در جزیره سریلانکا مربوط به ۳۴ هزار سال پیش و از بقایای انسانی معروف به انسان بالانگودا است. ساکنان باستانی کشور سریلانکا معروف به ودداها از تبار تامیل و زیرمجموعه نژاد تیره‌ پوست دراویدی بودند که در گذشته ‌ای دور از هند جنوبی به شمال کشور سریلانکا آمده بودند. اما در سال ۵۴۳ قبل از میلاد ، سینهالی ‌ها که از طوایف آریایی هند بودند به رهبری شاهزاده ویجایه از محلی در هند به نام سینهاپورا مهاجرت را شروع کرده و به سریلانکا آمدند .

برای اقامت و تابعیت در سریلانکا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در سریلانکا ” را مطالعه فرمایید .

تاریخچه کشور سریلانکا

تاریخچه کشور سریلانکا

در تاریخ کشور سریلانکا ، سینهالی‌ های آریایی بومیان این جزیره را شکست دادند و آنها به سوی جنوب حرکت کردند و خود حکومت جدیدی در شمال بنیاد کردند. از آن زمان 8 سده کشمکش میان این دو تیره شروع شد که تا چند وقت پیش ادامه داشت . امروزه سینهالی‌ ها با بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت، ۷۵ درصد از مردم سریلانکا را تشکیل می‌ دهند. ۱۱ درصد از مردم کشور سریلانکا نیز از تبار تامیل هستند که قومی دراویدی است و ۷۰ درصد از مردم سریلانکا بودایی، ۳۳ درصد هندو و ۱۰ درصد مسلمان هستند. ببرهای تامیل دولت مرکزی کشور سریلانکا را که از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۴۸ میلادی در اختیار اکثریت سینهالی بوده، متهم می‌کردند که نسبت به مناطق تامیل نشین توجهی نشان نمی ‌داده و نسبت به این قوم تبعیض قائل می ‌شده ‌است. از سال ۱۹۸۳میلادی  که شورشیان ببرهای تامیل برای استقلال بخش‌های شمال و شرق سریلانکا وارد جنگی ۲۵ساله با دولت مرکزی شدند، بیش از ۷۰ هزار نفر در ناآرامی‌ های این کشور کشته شدند. تامیل‌ ها خواستار ایجاد یک کشور مستقل در مناطق شمالی و شرقی جزیره سریلانکا بودند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در سریلانکا ” را مطالعه فرمایید .

در سده‌ های دوازدهم و سیزدهم میلادی، بازرگانان مسلمان بیش از قبل به بازرگانی در این جزیره پرداختند و تا اوایل قرن شانزدهم داد و ستد منطقه را در دست داشتند تا این که در سال ۱۵۰۵ میلادی پرتغالی ‌ها نواحی ساحلی سریلانکا را فتح کردند و خود کنترل اوضاع را در دست گرفتند. در سال ۱۶۵۸ میلادی هلندی‌ ها به جای پرتغالی ‌ها کنترل اوضاع را در دست گرفتند و در سال ۱۷۹۵ میلادی انگلستان متصرفات هلند را اشغال و در سال ۱۷۹۸ میلادی آن را به مستعمره رسمی خویش تبدیل کرد. در سال‌ های جنگ جهانی اول نهضت استقلال‌ طلبی در کشور سریلانکا به وجود آمد آزادی ‌های ظاهری انگلیس نتوانست این نهضت را راضی نگه دارد و سرانجام در چهارم فوریه ۱۹۴۸ میلادی ، کشور سریلانکا به استقلال کامل دست یافت .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری سریلانکا تحصیل در رشته پرستاری سریلانکا

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری سریلانکا هستند. اول...

بازار کار رشته زبان در سریلانکا بازار کار رشته زبان در سریلانکا

کشور سریلانکا ، کشوری جزیره ای است واقع در بخش جنوب آسیا ، در اقیانوس هند و جنوب کشور هند اس...

تحصیل دندانپزشکی در سریلانکا تحصیل دندانپزشکی در سریلانکا

کشور سریلانکا به دلیل هزینه های پایین تحصیل و زندگی مقصد مناسبی برای افرادی است که می خواهن...

نظرات کاربران
Call Now Button