تاریخچه کشور دومینیکا

کشور دومینیکا ، کشوری جزیره ای در دریای کارائیب می باشد که نام رسمی آن ، کشور همسود (مشترک المنافع) دومینیکا و پایتخت آن شهر روسو است . این کشور از جزایر بادپناه و بخشی از منطقه آنتیل کوچک است و به خاطر طبیعت دست نخورده ای که دارد «جزیره طبیعت کارائیب» نامیده می شود . کشور دومینیکا در جنوب گودالوپ و در شمال مارتینیک واقع شده است . زبان رسمی این کشور انگلیسی می باشد و زبان های کریول دومینیکایی و فرانسوی نیز به عنوان زبان های گفتاری این کشور هستند . جزیره دومینیکا از دیدگاه زمین شناسی جوان ترین جزیره آنتیل کوچک می باشد و به این خاطر فعالیت های آتشفشانی و زمین گرمایی هنوز در آن مشاهده می شود . دریاچه جوشان که دومین چشمه آب گرم دنیا می باشد در کشور دومینیکا واقع شده است . طوطی شاهی پرنده ملی این کشور می باشد و نگاره آن بر روی پرچم کشور دومینیکا واقع شده است . در این مقاله قصد داریم بیشتر با تاریخچه کشور دومینیکا آشنا شویم .

یکی از روش های مهاجرت به دومینیکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دومینیکا ” اطلاعات کسب کنید .

در تاریخچه کشور دومینیکا ، کریستف کلمب در تاریخ ۳ نوامبر ۱۴۹۳ میلادی در طی سفر دوم خود به «بر جدید» جزیره دومینیکا را کشف کرد و چون این جزیره را در روز یکشنبه (در لاتین dominica) یعنی روزی که این جزیره را کشف کرده بوده، دومینیکا نام‌ گذاری کرد . وی این سرزمین را در اختیار بومیان سرخ ‌پوست کارائیبی و جنگجویی یافت که از نسل بومیان آراواک بودند.

تاریخچه کشور دومینیکا

تاریخچه کشور دومینیکا

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت دومینیکا مقاله ” اقامت در دومینیکا ” را مطالعه بفرمایید .

طبق مطالعات و تحقیق در مورد تاریخچه کشور دومینیکا ، می توان دریافت که در قرن شانزدهم کشتی‌ های اسپانیایی به دلیل شرایط باد و جریانات آبی مناسب، معمولاً در کشور دومینیکا لنگر می ‌انداختند ولی به دلیل مخالفت و مقاومت ‌های مردم کشور دومینیکا، عملاً در آنجا ساکن و مستقر نشدند. تقریباً تمام جمعیت 70 هزار نفری دومینیکا، از نسل برده‌ هایی هستند که در قرن ۱۸ میلادی به دومینیکا برده شدند ولی با این حال دومینیکا تنها جزیره کارائیب شرقی می باشد  که هنوز جمعیت قبل از کشف آن توسط کلمب را حفظ کرده ‌است . بومیان کارائیب که حدود ۳۳۰۰ نفر از آنان همچنان در سواحل شرقی به زندگی مشغول هستند . در حال حاضر ۸۶٫۸٪ از مردم دومینیکا سیاه‌ پوست هستند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در دومینیکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در دومینیکا توضیح دادیم .

حکومت دومینیکا دموکراتیک و مردم سالار می باشد . قوه مقننه پارلمان دومینیکا می باشد که وظیفه قانون‌ گذاری را بر عهده دارد. رئیس کشور دومینیکا ، رئیس‌ جمهور و رئیس دولت نخست‌ وزیر می باشد که با رای مستقیم مردم انتخاب می ‌شوند. این کشور برای جلب سرمایه برای توسعه اقتصادی ، در مقابل سرمایه‌ گذاری در پروژه ‌های دولتی، تابعیت و حقوق شهروندی دومینیکا را به سرمایه‌ گذار اهداء می‌کند. اقتصاد کشور دومینیکا کاملاً به گردشگری، کشاورزی و اخذ مالیات سنگین متکی می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا

در صورتی که به کار و زندگی در خارج از ایران فکر می کنید داشتن پاسپورت دومینیکا یکی از بهترین...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی دومینیکا تحصیل در رشته فیزیوتراپی دومینیکا

در صورتی که قصد دارید یک درمانگر فیزیکی باشید ، در حال حاضر می توانید این رشته را در کشور دو...

تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

در هر سال افراد زیادی به کشور دومینیکا مهاجرت می کنند. یکی از دلایلی که دانشجویان برای تحصی...

نظرات کاربران
Call Now Button