تاریخچه کشور جمهوری چک

کشور جمهوری چک از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال شرقی اروپا واقع شده و با کشورهای آلمان ، لهستان ، اتریش و اسلواکی همسایه می باشد . پایتخت کشور چک ، شهر پراگ بوده و مردم به زبان چکی صحبت می کنند . این کشور یکی از مراکز گردشگری در دنیا محسوب می شود که این وضعیت تامین کننده بخشی از درآمد این کشور به طور ثابت است. پل ها ، بناها و کاخ های عظیم با قدمتی چند هزار ساله در این کشور مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است . شهر پراگ یکی از زیباترین و البته ارزان شهرهای کشور چک می باشد . نظام سیاسی کشور چک دموکراسی پارلمانی می باشد . در این مقاله قصد داریم در مورد تاریخچه کشور جمهوری چک بپردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به چک شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به جمهوری چکبیاندازید.

تاریخچه کشور جمهوری چک به این صورت است که پس از پایان جنگ جهانی اول، چک‌ ها و اسلواک ‌ها که به یکدیگر وابسته بودند با هم ادغام شدند و کشور کوچکی به نام چکسلواکی را به وجود آوردند. در طول جنگ‌ ها رهبران کشور چکسلواکی اغلب درگیر برآورده ساختن مطالبات دیگر اقلیت‌ های قومی از جمله سودتن‌ ها و اوکراینی ‌ها بودند. کشور چکسلواکی تا اوایل قرن بیستم بخشی از امپراطوری مجارستان بود و پس از جنگ جهانی اول، یعنی در سال 1918 میلادی، چکسلواکی اعلام استقلال کرد .

تاریخچه جمهوری چک

تاریخچه جمهوری چک

کمونیست ها در سال 1948 میلادی کودتا کردند و چکسلواکی یک کشور کمونیستی شد. دانشجویان در یک راهپیمایی در تاریخ 17 نوامبر 1989 با پلیس درگیر شدند و پس از این ماجرا تظاهرات بسیاری به رهبری داکلاف هاول در گرفت. داکلاف هاول در دسامبر 1989 رییس جمهور چک شد که این حوادث را « انقلاب مخملی» می نامند، چرا که هیچکس در آنها کشته نشدند .

برای اقامت و تابعیت در چک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در چک ” را مطالعه فرمایید .

پس از جنگ جهانی دوم، کشور چکسلواکی در حوزه نفوذ اتحادیه جماهیر شوروی قرار گرفت. به دنبال فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در سال 1991 میلادی چکسلواکی توانست به آزادی و استقلال خود دست یابد و در اول ژانویه سال 1993 به دو کشور مجزای چک و اسلواکی تقسیم شد. کشور جمهوری چک که در حال حاضر یکی از اعضای پیمان ناتو به شمار می‌رود در دسامبر 2002 برای پیوستن به اتحادیه اروپا دعوت شد و در سال 2004 توانست به عضویت این اتحادیه درآید.

در مقاله ” تحصیل در چک  ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در چک اطلاعات کسب کنید .

امروزه چک ‌ها جزو اکثریت مردم کشور جمهوری چک هستند که 94 درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهند و3 درصد جمعیت جمهوری چک را اسلواک ‌ها و بقیه را لهستانی ‌ها، آلمانی ‌ها و مجارها تشکیل می ‌دهند. باستان‌ شناسان شواهدی بر سکونت بشر در کشور چک پیدا کرده ‌اند که قدمت آنها به عهد نوسنگی باز می‌ گردد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به چک مهاجرت به چک

مهاجرت به چک و روش های اقامت در چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چک از طریق ر...

انواع بورسیه های تحصیلی در چک انواع بورسیه های تحصیلی در چک

امروزه بسیاری از افراد قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر اروپا و دریافت بورسیه تحصیلی ...

تحصیل پزشکی در چک تحصیل پزشکی در چک

هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی دانشگاه های چک را برای آموزش پزشکی به زبان انگلیسی انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button