تاریخچه کشور اسلوونی

کشور اسلوونی در جنوب اروپای مرکزی واقع شده است و پایتخت و بزرگترین شهر آن، شهر لیوبلیانا می باشد. این کشور از غرب با ایتالیا، از شمال با اتریش، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از شمال با مجارستان همسایه است. کشور اسلوونی یک جمهوری پارلمانی می باشد و از اقتصاد و وضعیت اجتماعی پیشرفته ای برخوردار است. ۶۱ درصد از مردم کشور اسلوونی، مسیحی و بقیه بی دین یا پیرو دیگر ادیان می باشند. کشور اسلوونی در طول تاریخچه خود بستر حوادث تاریخی ناخوشایندی بوده است و در این مقاله قصد داریم بیشتر با تاریخچه کشور اسلوونی آشنا شویم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسلوونی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اسلوونی ” بیاندازید.

در تاریخچه کشور اسلوونی آمده است که اگرچه که کشور اسلوونی مانند کشور کرواسی تحت نفوذ امپراتوری عثمانی قرار نگرفت اما تا مدتی طولانی قدرت‌ های منطقه ای اروپا مثل باواریا و جمهوری ونیز و مخصوصا امپراتوری اتریش-  مجارستان در این منطقه حاکمیت داشتند. از قرن هفتم و همزمان با آمدن اسلاوها به اسلوونی حکومت محلی باواریا قدرت را در این منطقه به دست گرفت و تا قرن سیزدهم و ورود امپراتوری اتریش-مجارستان به حضور خود ادامه داد. منطقه اسلوونی کنونی قرن‌ ها متعلق به اتریش بود و در این زمان مردم اسلوونی بیشتر در مناطق گوناگون خالصه و دوک ‌نشین اتریشی زندگی می کردند و بعضی از نقاط اسلوونی‌ نشین در سال ۱۸۶۶ بخشی از ایتالیا شد. در سال ۱۹۱۸، کشور اسلوونیبخشی از کشور کوتاه‌ مدت «اسلوونی ‌ها، کروات ‌ها و صرب ‌ها» (SHS) شد، که دوام زیادی نداشت و سپس از سال ۱۹۱۸ به بعد در زمره جمهوری های سه‌گانه پادشاهی یوگسلاوی قرار گرفت. در آن زمان، در دوره ۱۹۱۹–۱۹۲۰، در دهه های اولیه قرن بیستم مرزهای اسلوونی طی سه پیمان در پیمان سن ژرمن، و پیمان راپالو و پیمان تریانون مشخص شد که در پیمان سن ژرمن مرز شمالی، در پیمان راپالو مرز غربی و در پیمان تریانون مرز شمال شرقی معین شد. پس از اشغال کشور اسلوونی در سال ۱۹۴۱، که در آن خاک این کشور بین سه کشور آلمان، ایتالیا و مجارستان تقسیم شد، جبهه آزادی بخش کشور اسلوونی مبارزه شدیدی را برای آزادی آغاز کرد و این جبهه در این نبرد به پارتیزان ‌های تیتو ملحق شد.

تاریخچه کشور اسلوونی

تاریخچه کشور اسلوونی

در مقاله ” اقامت در اسلوونی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت اسلوونی اطلاعات کسب کنید .

در تاریخچه کشور اسلوونی، در تاریخ ۱۰ اوت سال  ۱۹۴۵، کشور اسلوونی با عنوان «جمهوری خلق اسلوونی» تبدیل به بخشی از جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی شد که در ۱۱ نوامبر در پی یک انتخابات غیرآزاد، جمهوری خلق فدرال یوگسلاوی نام گرفت و سپس در ۱۹۶۳–۱۹۹۱، نام آن به جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی (SFRJ) تغییر پیدا کرد.پس از سال  ۱۹۴۴ میلادی در کنار پاکسازی ‌های سیاسی، پاکسازی قومی نیز درکشور اسلوونی صورت گرفت. در آن زمان آلمانی ‌تباران بومی اسلوونی به همراه آلمانی‌ های مهاجری که توسط نازی‌ ها به این جا فرستاده شده‌ بودند از کشور اخراج شدند. این آلمانی ‌ها به تعداد ده‌ ها هزار نفر به‌ ویژه در چند شهر و حومه آن‌ ها ازجمله ماریبور (ماربورگ)، چلیه (چیلی)، پتوی (پتاو) زندگی می کردند. با ضمیمه شدن منطقه ایستریا به یوگسلاوی اکثر ایتالیایی ‌ها ساکن نواحی کرانه ‌ای ایستریا نیز از کشور اخراج شدند.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اسلوونی ” را مطالعه فرمایید .

کشور اسلوونی ثروتمندترین جمهوری در فدراسیون یوگسلاوی بود که در ۷ مارس ۱۹۹۰ نام «جمهوری سوسیالیستی اسلوونی» به «جمهوری اسلوونی» تغییر یافت و در سال ۱۹۹۱ کشوری مستقل شد. قبل از این استقلال جنگی 10 ‌روزه درگرفت، که با توافق ‌نامه بریونی متوقف شد. کشور اسلوونی در ۱ مه سال ۲۰۰۴، به اتحادیه اروپا پیوست و پس از آن نیز عضو ناتو شد. در تاریخ یکم ژانویه ۲۰۰۷، اسلوونی رسماً به منطقه یورو پیوست و واحد پول پیشین یعنی تولار اسلوونی را کنار گذاشت.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در اسلوونی تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اسلوونی و همچنین هزینه های تحصیل در اسلوونی و پذی...

تحصیل در رشته پرستاری اسلوونی تحصیل در رشته پرستاری اسلوونی

جهت تحصیل در کشور اسلوونی و همچنین تحصیل در اسلوونی لازم است دعوت نامه ای از طرف دانشگاه ار...

بازار کار مهندسی برق در اسلوونی بازار کار مهندسی برق در اسلوونی

بازار کار مهندسی برق در کشور اسلوونی  جایگاه مهندس برق در کشور اسلوونی از جمله افکار فارغ ا...

نظرات کاربران
Call Now Button