تاریخچه کشور استونی

کشور استونی، در منطقه بالتیک در شمال اروپا می باشد که از غرب با دریای بالتیک، از شمال با خلیج فنلاند، از شرق با روسیه و از جنوب با لتونی مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور، شهر تالین و واحد پول این کشور یورو و تنها زبان رسمی این کشور استونیایی بسیار نزدیک به زبان فنلاندی می باشد. کشور استونی از کم جمعیت ترین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. ۶۹ درصد از مردم این کشور از تبار استونیایی و حدود ۲۵ درصد روس تبار هستند. این کشور یکی از بی دین ترین مردمان جهان را دارد و بیش از ۷۰ درصد از مردم این کشور اعلام کرده اند که به هیچ یک از ادیان باور ندارند. طبق نظر سنجی سال ۲۰۰۵، تنها ۱۶ درصد از استونیایی به خدا باور دارند که این پایین ترین درصد در میان کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. این کشور از سوی نهادهای مالی به عنوان کشوری با اقتصاد پیشرفته رده بندی شده است و سازمان ملل نیز این کشور را در رده کشورهای دارای شاخص توسعه انسانی بسیار بالا قرار می دهد. کشور استونی از نظر آزادی مطبوعات، آزادی اقتصادی، آزادی سیاسی و آموزش در سطح بالای جهانی قرار دارد. در این مقاله قصد داریم با تاریخچه کشور استونی بپردازیم و بیشتر با این کشور آشنا شویم.

یکی از روش های مهاجرت به استونی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به استونی ” اطلاعات کسب کنید .

نام کشور استونی از یک قوم باستانی به نام آئستی (Aesti) گرفته شده‌ است. از سده هفدهم وایکینگ‌ ها در سواحل کشور استونی مستقر شدند و در سال ۱۲۰۲ این کشور در اختیار یکی از گروه‌ های شوالیه‌ ای مذهبی به نام برادران شمشیر قرار گرفت که مردم استونی را به زور شمشیر مسیحی کردند. قسمت جنوبی کشور استونی به همراه لتونی امروزی زیر سلطه این گروه باقی ‌ماند اما قسمت شمالی در بهار ۱۲۲۴ جزئی از قلمرو پادشاه دانمارک شد ولی در سال ۱۳۴۶ فرمانروایی این قسمت نیز به گروه «برادران شمشیر» واگذار شد. در این زمان به‌جز شهر رِوال (تالین امروزی) که پایتخت بود، ده‌ ها دژ نیز در کشور استونی ساخته شد که در کنار آن‌ ها به مرور شهرهای دیگری شکل گرفتند.این شهرها به اتحادیه بازرگانی هانزا پیوسته بودند و ساکنان آن‌ ها نیز بیشتر از اهالی مناطق شمالی امپراتوری آلمان بودند.

تاریخچه کشور استونی

تاریخچه کشور استونی

در مقاله ” اقامت در استونی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت استونی اطلاعات کسب کنید .

در تاریخچه کشور استونی مشاهده شده است که در ازای چند سده اخیر کشورهای گوناگون از جمله دانمارک، سوئد، لهستان، روسیه هرکدام برای مدتی بر این کشور مسلط بودند اما پس از شکست روسیه تزاری در جنگ جهانی اول و انقلاب بلشویکی در روسیه، استونی توانست استقلال خود را از روسیه به دست آورد و این استقلال تا سال ۱۹۴۰ دوام یافت اما براساس توافق پنهانی جوزف استالین با آدولف هیتلر برای تقسیم بخش‌ هایی از اروپا، به اشغال نیروهای شوروی درآمد و پس از آغاز جنگ بین شوروی و آلمان در سال ۱۹۴۱، توسط نیروهای آلمانی اشغال گردید.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در استونی ” را مطالعه فرمایید .

شکست آلمان در جنگ دوم جهانی به تسلط مجدد شوروی منجر شد که تا فروپاشی اتحاد شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی و اعلام استقلال جمهوری استونی ادامه یافت.کشور استونی در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست و به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی – ناتو – پذیرفته شد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در استونی تحصیل در استونی

تحصیل در استونی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. واحد پول این کشور یورو است و هزینه های زندگی...

بازار کار مهندسی برق در استونی بازار کار مهندسی برق در استونی

بازار کار مهندسی برق در استونی  جایگاه مهندس برق در کشور استونی از جمله افکار فارغ التحص...

بازار کار رشته زبان در کشور استونی بازار کار رشته زبان در کشور استونی

هر سال متقاضیان زیادی جهت مهاجرت کاری به کشور استونی اقدام می کنند .  برای کار در استونی ب...

نظرات کاربران
Call Now Button