تاریخچه کشور اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد که پایتخت آن شهر وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با کشورهای اسلواکی و مجارستان، از جنوب با کشورهای ایتالیا و اسلوونی و از غرب با کشورهای سوئیس و لیختن اشتاین همسایه است. نام آلمانی این کشور اوستقایش است که در مجموع این نام به معنی پادشاهی شرق می باشد. قبل تر در سرزمین های اسلامی از جمله ایران، نام این کشور را نمسا می گفتند. کشور اتریش مانند اغلب کشورهای اروپایی تاریخچه پر حادثه ای دارد. با این حال ویژگی های به خصوصی مانند زیبایی و فرهنگ نیروی محرکه این کشور در گذشته و حال هستند که در طی قرن ها بسیار تغییر کرده است. در این مقاله قصد داریم بیشتر با تاریخچه کشور اتریش آشنا شویم.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اتریش ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اتریش” است .

تاریخچه کشور اتریش امروزی به خاندان هابزبورگ باز می گردد و قبل از آن بخش اعظم کشور متعلق به امپراتوری روم مقدس بود. امروزه مساحت اتریش با مساحت ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا برابر است ولی زمانی کشوری بزرگ بود و بخش اعظم اروپا را در اختیار داشت.

تاریخچه کشور اتریش

تاریخچه کشور اتریش

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در اتریش ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اتریش توضیح دادیم .

پیش از سده ‌های میانه، رومیان، این کشور را نوریکوم می‌نامیدند و نام اتریش از دوره شارلمانی باقی‌ماند. کشور اتریش تا سالیان درازی هویت سیاسی مستقلی نداشت و در سده‌ های میانه بخشی از شاهنشاهی روم محسوب می شد . در پایان سده ۱۳ رودلف هابسبورگ بر کشور اتریش چیره شد و دودمان هابسبورگ از آن به بعد تا سده بیستم میلادی بر اتریش فرمان راندند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اتریش شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اتریش ” بیاندازید.

در سال ۱۸۰۶،پس از فروپاشی امپراتوری مقدس روم  امپراتوری اتریش تشکیل شد و در ۱۸۶۷ امپراتوری دوگانه اتریش-مجارستان شکل گرفت که بعد از شکست دولت‌های محور در جنگ اول جهانی به چند بخش تقسیم شد.در  سال ۱۹۳۳ انگلبرت دولفوس حکومتی با گرایش‌های فاشیستی برپا کرد و در ۱۹۳۸ هیتلر کشور اتریش را به آلمان منضم کرد. بعد از پایان جنگ دوم جهانی ، کشور اتریش به اشغال متفقین درآمد و از سال ۱۹۵۵ به صورت جمهور ی فعلی درآمد .

تاریخچه کشور اتریش – سیاست در اتریش

اتریش بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تا هم اکنون یک جمهوری فدرال است. صدر اعظم و رئیس جمهور این کشور توسط مردم انتخاب می‌شود.

تاریخچه کشور اتریش – جمعیت در اتریش

جمعیت این کشور در سال ۲۰19 میلادی ۸٫۸۱۵٫۰۰۰ نفر گزارش شد.

تاریخچه کشور اتریش – جغرافیا در اتریش

حدود ۶۰٪ این کشور را رشته کوه‌های آلپ شرقی شامل می‌شوند.

تاریخچه کشور اتریش – اقتصاد در اتریش

طبق آخرین آمار بانک جهانی اتریش پس از کشورهای سوئیس، دانمارک، سوئد، آمریکا، آلمان و ژاپن در مکان هفتم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد.

تاریخچه کشور اتریش – دین در اتریش

در سال ٢٠٠٢ میلادی ۷۴٫۱٪ جمعیت اتریش کاتولیک ۴٫۶٪ پروتستان بودند که جز دین‌های رسمی این کشورند.

تاریخچه کشور اتریش – زبان در اتریش

زبان رسمی اتریش آلمانی است. ۹۸٪ مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. در کنار آلمانی اقلیتی به زبان‌های کروات، اسلوونیای و مجارستانی صحبت می‌کنند. کشور اتریش با مساحت ۸۳/۸۵۵ کیلومتر مربع از ۹ ایالت تشکیل شده ‌است.
گ

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در اتریش تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به ات...

کار در اتریش کار در اتریش

کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد م...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

نظرات کاربران
Call Now Button