کشور آلمان یکی از کشورهای زیبای اروپا می باشد که مناظر طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی کشورش از آن مقصد جذاب گردشگری ساخته است.تاریخ معاصر کشور آلمان با جنگ جهانی دوم و آدولف هیلتر گره خورده است و احتمالا شنیدن تاریخچه کشور آلمان برای هر کسی می تواند جذاب باشد. اولین حضور جامعه انسانی در کشور امروزی آلمان به حدود ۱۳۰۰۰۰ تا ۲۳۰۰۰۰ سال پیش و انسان های نئاندرتال باز می گردد. رمی ها اولین گروه از انسان های متمدن بودند که در آلمان ساکن شدند و تا سال ۸۰۰ میلادی حکومت مقتدری نداشت و مورد تاخت و تاز همسایه ها بود. در این مدت شارلمانی توانست کشورهای رم را متحد کند اما این اتحاد کوتاه مدت بود و از سرزمین های متعلق به وی، سه پادشاهی شکل گرفت که یکی از آنها به آلمان امروزی ختم می شود. اولین پادشاه آلمانی زبان در این کشور، لودویگ شاه آلمانی بود. از آن پس، سایر کشورها مردم این سرزمین را با زبان آلمانی می شناختند. پس از این دوره، حکومت به امپراتوری مقدس روم رسید و این دوره شامل قرون وسطی می شود که با قدرت گرفتن کلیسای کاتولیک همراه بود. از رویدادهای مهم آن زمان می توان ظهور کلیسای پروتستان و مارتین لوتر اشاره کرد. پس از آن در اوایل قرن نوزدهم میلادی، امپراتوری پروس از اتحاد مناطق آلمانی در کنگره وین شکل گرفت.با پایان جنگ جهانی اول، این دوره تا بر آمدن فاشیسم را دوران جمهوری وایمار می نامند. با بدتر شدن وضعیت اقتصادی در کشور آلمان پس از جنگ جهانی اول و گسترش نژاد پرستی، حزب نازی در این کشور به قدرت رسید و این حزب تا پایان جنگ جهانی دوم و شکست کشور آلمان، در این کشور حاکم بود. پس از جنگ جهانی دوم، کشور آلمان به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد تا در سال ۱۹۹۰ میلادی، آلمان غربی و شرقی متحد شد و جمهوری فدرال آلمان را تشکیل دهند. کشور آلماندر دو جنگ جهانی اول و دوم نقش گسترده ای دارد و در پی این دو جنگ خسارت های زیادی به این کشور وارد شده است. آلمان پس از پایان جنگ از طریق گرفتن وام از کشورهای متفق توانست کشور را بازسازی کند. هم اکنون کشور جمهوری فدرال آلمان یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بعلاوه یک بوده و از بنیان گذاران اتحادیه اروپا می باشد.

تاریخچه کشور آلمان
تاریخچه کشور آلمان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت آلمان مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه بفرمایید .

تاریخ کشور آلمان را می ‌توان به چندین بخش عمده براساس رویدادهای واقع شده، تقسیم کرد.  ژرمن ها در دوران باستان آمیزه ناهمگونی از قبایل بودند که اروپا را در محدوده میان رودخانه‌ های راین و ویستولا و میان رود دانوب و دریای شمال و دریای بالتیک اشغال می ‌کردند. رومیان برای شناسایی این اقوام از صفت گرمانوس استفاده می کردند. با تصرف منطقه ای در غرب اروپا به نام سرزمین گل توسط ژولیوس سزار امپراتور وقت روم، جنگ ‌های میان ژرمن ‌ها و رومیان در کرانه ‌های رود راین برای اولین بار اتفاق افتاد. این جنگ ‌ها در آغاز با پیروزی نیروهای رومی همراه بود ولی نیروهای رومی هرگز درصدد اشغال دائمی مناطق آن سوی رود راین نبودند و همواره این رودخانه از سوی رومیان به عنوان مرز ایده ال امپراتوری روم و ژرمن‌ ها معرفی می شد.

سایر ژرمن ‌ها،  فرانک‌ ها بودند که از گرمانیا به سوی غرب روانه شدند که با کشاندن رومیان، در سرزمین گل، حکومتشان را پایه نهادند و به مسیحیت روی آوردند که این سرزمین را پایگاه تاخت و تازهای پسین شان به سرزمین ‌های خاوری و دل امپراتوری روم کردند. سپس فرانک ‌ها در شمال نیز، دیگر قبایل ژرمن را فرمانبردار خود کردند و رفته رفته امپراتوری بزرگی را به وجود آوردند که مهار همه اروپای باختری به جز شبه جزیره ایبری را در دست داشتند. اوج اقتدار امپراتوری فرانک در روزگار شارلمانی بود، کسی که توانست شمال ایتالیا، از جمله رم را به قلمروش اضافه کند و  پس از ورودش به رم، پاپ او را امپراتور روم لقب داد. پس از شارلمان بنا بر سنت ژرمن ها، قلمرو وی میان پسرانش تقسیم شد و سرانجام با تجزیه شدن امپراتوری شارلمانی، در نواحی شرقی قلمرو آن، امپراتوری قرون وسطایی آلمان شکل گرفت.   

یکی از روش های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آلمان ” اطلاعات کسب کنید .

تاریخچه کشور آلمان قرون وسطی در کشور آلمان

دوران قرون وسطی در کشور آلمان به شدت تحت تاثیر کشمکش بین امپراتوری آلمان و کلیسای کاتولیک بود و به همین دلیل قلمروی جغرافیایی این کشور در طول قرن ها همواره در حال تغییر بود. موقعیت مرکزی آلمان در اروپا باعث می شد که این کشور در زمینه تجارت بین المللی و صنعت فعال باشد و به همین خاطر در طول قرن های ۱۴ و ۱۵ رونق زیادی یافت و تا اینکه در سال ۱۶۱۸ جنگ ۳۰ ساله شروع شد و در پایان این جنگ در سال ۱۶۴۸ بخش های زیادی از آلمان بین رفت .  از نظر سیاسی کشور آلمان نسبت به قبل اتحاد خودش را از دست داد و دوران طولانی رکود اقتصادی شروع شد.

تاریخچه کشور آلمان – جنگ جهانی اول و دوم در کشور آلمان

در پایان جنگ جهانی اول کشور آلمان با شکستی ویران کننده مواجه شد و در این مدت پارلمان دموکراتیک که بیشتر اعضای آن را احزاب محبوب تشکیل می دادند ایجاد شد. با گذشت زمان و در دوره رکود اقتصادی احزاب رادیال و تندرو قوی تر شدند که در نهایت در سال ۱۹۳۳ سوسیالیست های ملی قدرت را در دست گرفتند و در همان زمان بود که آدولف هیتلر به عنوان صدر اعظم این کشور منصوب شد. در حالی که این حزب بسیار بیرحم و قدرتمند به نظر می رسید سیاست خارجی کشورگشایی آن ها منجر به جنگ جهانی دوم شد، جنگی که در سال ۱۹۴۵ با تسلیم بی قید و شرط آلمان به پایان رسید.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آلمان توضیح دادیم .

تاریخچه کشور آلمان
تاریخچه کشور آلمان

تاریخچه کشور آلمان – تقسیم بندی آلمان غربی و شرقی

بازمانده های آلمان نازی به ۴ منطقه تقسیم بندی شدند که هر کدام از این نواحی توسط ابرقدرت های آمریکا، بریتانیا، فرانسه و شوروی کنترل می شدند. در همان زمان پایتخت کشور آلمان، یعنی برلین با این که در بخش منطقه شوروی قرار داشت اما به دو بخش تقسیم شد. در حالی که در ابتدا هدف این بود که این ابر قدرت ها به صورت مشترک این کشور را کنترل کنند اما درگیری بین آن ها سبب شد که منطقه تحت کنترل آمریکا، بریتانیا و فرانسه در سال ۱۹۴۹ تشکیل جمهوری فدرال آلمان (شامل برلین غربی) را دهند. پس از جداسازی، رونق برلین غربی باعث شد که مردم برلین شرقی به سمت غربی حرکت کنند اما در سال ۱۹۶۱ ساخت دیوار برلین پایانی بر این وضعیت شد. در طول ۴ دهه بعد، هر دو طرف مسیری کاملا متفاوت را از نظر سیاسی و اقتصادی انتخاب کردند. پس از دوره ای کوتاه صلح در آلمان شرقی در ۹ نوامبر ۱۹۸۹ پلیس مرزی آلمان شرقی به طور غیر منتظره ای دیوار برلین را باز کرد و تقریبا در یک سال بعد جمهوری دموکراتیک آلمان به جمهوری فدرال آلمان ملحق شد. با اینکه بعد از از بین رفتن دیوار برلین بسیاری از تفاوت های بین آلمان شرقی و غربی از بین رفت اما هنوز هم در قسمت های مختلفی از کشور آلمان می توان نشانه هایی از آلمان شرقی را پیدا کرد، نشانه هایی که یکی از دلایل گردشگران برای سفر به قسمت های مختلف این کشور می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button