بیمه دانشجویی چیست ؟

یقینا برخورداری از بیمه و تسهیلات برای هر فردی و در هر سنی باعث ایجاد آرامش روانی آن فرد می شود و دانشجویان نیز از این امر مهم مستثنی نیستند و بیمه دانشجویی سبب شده دانشجویان بتوانند از خدمات بیمه ای کشور بهره مند شوند و در صورت لزوم از تسهیلات آن بهره مند گردند . از حیث اهیمت این موضوع در این مقاله قصد داریم به این سوال بپردازیم که بیمه دانشجویی چیست و چه مزایایی دارد .

بیمه دانشجویی یکی از انواع بیمه ‌نامه‌ های حوادث محسوب می شود که در صورت بروز حادثه برای دانشجوی بیمه ‌شده، شرکت بیمه موظف است هزینه‌ های پزشکی و حتی غرامت فوت و نقص عضو دانشجو را تا سقف تعهدات مشخص‌ شده، پرداخت کند.  منظور از وقوع حادثه برای دانشجو نیز همان اتفاقات غیر عمدی و غیر قابل پیش ‌بینی ناشی از عامل خارجی می باشد که بدون قصد و اراده دانشجو در مدت تحت پوشش رخ داده و منجر به جرح، نقص عضو، از کارافتادگی یا فوت فرد می‌ گردد که بیمه موظف به جبران خسارت مالی آن است. با این حال دانشجویی که مشمول دریافت تسهیلات بیمه می باشد باید حداکثر ظرف مدت 6 ماه مدارک خود را ارائه دهد و پس از این مدت بیمه تعلق نمی‌ گیرد.

بیمه دانشجویی چیست ؟

بیمه دانشجویی چیست ؟

طبق ابلاغیه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم که در سال گذشته به تمامی دانشگاه‌ ها، دانشکده‌ ها، مراکز آموزشی وابسته به دستگاه ‌های اجرایی، موسسات غیرانتقاعی و غیردولتی و پژوهشگاه ‌های کشور ، پوشش بیمه حوادث دانشجویی برای کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی سراسر کشور اجباری و پوشش درمان تکمیلی دانشجویان به صورت اختیاری بوده و دانشجویان در صورت تمایل و داشتن بیمه پایه، می ‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی بهره ‌مند شوند. البته براساس همان ابلاغیه و بنا به درخواست تعدادی از دانشگاه ‌های سراسر کشور انجام امور بیمه ‌ای حوادث دانشجویی و درمان تکمیلی و دانشجویان و دانشگاهیان به صورت غیرمتمرکز بوده و پیگیری امور مربوط برعهده خود دانشگاه‌ ها خواهد بود. هرچند بیمه دانشجویی، صرفا درمانی بوده و تنها حوادث و اتفاقات ناگوار دانشجویی را شامل می ‌شود، ولی اگر دانشجویی در دوران تحصیل دارای بورسیه تحصیلی سازمانی باشد، تحت پوشش بیمه طرف قرارداد شرکت و سازمان محل خدمت خود قرار گرفته و می ‌تواند جزء سوابق بیمه ‌ای دانشجو محسوب شود .

لازم به ذکر است که بیمه دانشجویی در اکثر دانشگاه ‌ها وجود دارد و قوانین بیمه دانشجویی در سایت ‌های مختلف دانشگاهی، درج شده است . دانشجویان از بیمه پایه سلامت و بیمه تکمیلی دانشجویان نیز بهره‌ مند می ‌شوند ولی بیمه تکمیلی فعلا برای دانشجویان اختیاری بوده است .

یکی دیگر از مزایای بیمه دانشجویی، استفاده از وام بیمه می باشد که در طول تحصیل به 20 درصد دانشجویان پرداخت می ‌شود. در واقع صندوق رفاه دانشجویان طبق توافقنامه سازمان بیمه خدمات درمانی در هر سال تحصیلی 50 درصد از حق بیمه دانشجویان دارای شرایط اعلام ‌شده از طرف دانشگاه‌ ها را پرداخت می‌ نماید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهترین سایت‌ های کاریابی بین المللی بهترین سایت‌ های کاریابی بین المللی

جستجوی کار در خارج از کشور کار آسانی نیست، ولی به لطف سایت‌ های کاریابی این کار ساده‌تر شد...

تحصیل در خارج از کشور تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور به ویژه در کشورهای اروپایی مزایای زیادی برای دانش آموزان و دانشجویان ...

استخدام در آتیه آفرینان استخدام در آتیه آفرینان

استخدام در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان برای درخواست مصاحبه و همکاری با موسسه آتیه آفرینان ا...

نظرات کاربران
Call Now Button