کشور کره جنوبی در آسیای شرقی واقع شده است و پایتخت آن شهر سئول می باشد. این کشور با موقعیت اقتصادی بسیار قوی و رتبه 11 در جدول رده بندی کشورهای پیشرفته، همراه با بالاترین نرخ تولید ناخالصی ملی از جمله کشورهای مستعد پیشرفته برای جوانان محسوب می شود. اعزام دانشجو به کره جنوبی و تحصیل در کره جنوبی در سالیان اخیر مورد توجه و درخواست تعدادی از دانشجویان در سراسر دنیا قرار گرفته است. این کشور دانشگاه های بسیار معتبری دارد که می تواند انتخاب خوب و مناسبی برای افراد باشد. از این رو در سال های اخیر کشور کره جنوبی برای ارتقای سطح علمی دانشگاه های کشور و بالا بردن رنکینگ دانشگاه ها در سطح جهان و جذب دانشجویان مستعد و جویای علم و دانش از تمام کشورهای جهان، امکانات زیادی را فراهم آورده است که از جمله آن می توان به بورسیه های تحصیلی مختلفی که در این کشور وجود دارد، اشاره کرد. با توجه به تنوع بورسیه های تحصیلی در کره جنوبی در سال اخیر تعداد دانشجویان ایرانی که در این کشور مشغول به تحصیل می شوند روزافزون است تا آنجایی که گروه ها و انجمن های دانشجویی بسیاری در کره جنوبی به وجود آمده که حاکی از شرایط مساعد این کشور برای کسب علم و دانش در مقاطع بالاتر می باشد. لازم به ذکر است که بورسیه تحصیلی کره جنوبی تنها برای یک دوره امکان پذیر نیست و دانشجویان نمی توانند برای چند دوره مختلف از این بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند. به پایان رساندن دوره های قبلی تحصیل برای ورود به مقاطع بالاتر و استفاده از بورسیه تحصیلی در کشور کره جنوبی در دانشگاه های این کشور الزامی است. فرد متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی در کره جنوبی نباید خود و یا افراد درجه یک خانواده وی در شهر مقصد سکونت داشته باشند در غیر این صورت بورسیه تحصیلی وی متوقف و حذف خواهد شد. برخی از انواع بورسیه های تحصیلی کره جنوبی می توانند تنها هزینه شهریه دانشگاه دانشجو را پوشش دهند و مابقی هزینه ها از جمله هزینه زندگی را به خود فرد واگذار می کنند و برخی دیگر از این کمک هزینه ها به طور کامل هزینه های دانشجویان را تحت حمایت خود قرار می دهند.

بورسیه تحصیلی کره جنوبی
بورسیه تحصیلی کره جنوبی

شما می توانید برای مهاجرت به کره جنوبی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به کره جنوبی ” را مطالعه فرمایید.

بورسیه تحصیلی کره جنوبی  – مزایا و معایب بورسیه تحصیلی کره جنوبی

در ابتدای اخذ بورسیه تحصیلی کره جنوبی این شرایط برای تمام افراد معمولا یکسان خواهد بود و سازش با این شرایط و کنار آمدن با مشکلات تحصیل در غربت بستگی به شخصیت و ویژگی های فرد خواهند داشت. همان طور که تحصیل در یک کشور پیشرفته و با رشد اقتصادی بالا می تواند برای فرد آینده خوبی را پیش رو داشته باشد و نگاه مثبتی را نسبت به آینده برای وی ایجاد کند ، به همان میزان می تواند به خاطر فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور، غذاها، پوشش ها، عقاید، زبان، نوع زندگی و غیره نا امید کننده باشد. افراد متقاضی جهت پذیرش در دانشگاه های کره جنوبی و یا دریافت بورسیه تحصیلی کشور کره جنوبی باید بتوانند قبل از گرفتن چنین تصمیم بزرگ برای مهاجرت به یک کشور با فاصله جغرافیایی بسیار زیاد، این نکات را در نظر بگیرند و با انتخابی آگاهانه، مناسب و هم جانبه قدم در مسیر تحصیل بین المللی بگذارند.

بورسیه تحصیلی کره جنوبی – شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کره جنوبی

افرادی که کشور کره جنوبی را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند و  قصد اخذ بورسیه تحصیلی در کره جنوبی را دارند، باید شرایط خاصی را نسبت به دیگر دانشجویان داشته باشند. عموما بورسیه تحصیلی در کره جنوبی همانند سایر کشورها از طریق سایت دانشگاه های این کشور و یا پیدا کردن سوپروایزر امکان پذیر است. از مهمترین مواردی که بین دانشجویان مختلف، تفاوت ایجاد می کند، دارا بودن رزومه تحصیلی و کاری قوی است. افراد متقاضی جهت دریافت بورسیه تحصیلی در کره جنوبی می بایست رزومه تحصیلی قوی به همراه نمرات بالا و مدرک زبان داشته باشند. همچنین داشتن مهارت در رشته ای خاص و اثبات تخصص به همراه سابقه کاری در دریافت بسیاری از بورسیه تحصیلی در کره جنوبی موثر می باشد. از شرایط مهم دیگر جهت اخذ بورسیه تحصیلی کره جنوبی، داشتن مقالات بین المللی و ISI می باشد که تاثیر زیادی در دریافت بورسیه دارد. یکی دیگر از راه های اخذ بورسیه تحصیلی در کره جنوبی ثبت نام جهت دریافت بورسیه تحصیلی در کشور کره جنوبی در KGSP است که دانشجویان می توانند از بورسیه هایی که در کره جنوبی ارائه می شوند، اطلاع پیدا کنند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کره جنوبی
شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کره جنوبی

بورسیه تحصیلی کره جنوبی – اهداف بورسیه تحصیلی در کره جنوبی

در دسترس بودن عمومی بورسیه، سهولت در دسترس بودن و میزان بودجه (برای اقامت و متقاضی) به طور گسترده ای متفاوت می باشد، بورسیه تحصیلی کره جنوبی به مدت زمان مطالعه یا تحقیق مورد نظر و بالاترین درجه تحصیلی متقاضی بستگی دارد. اهدا کنندگان کمک مالی و موسسات علمی بسیاری وجود دارد و اهداف مشترک اهدا کنندگان کمک هزینه تحصیلی در کره جنوبی به شرح زیر می باشد:

  • حمایت و توسعه استعدادهای نادر در رشته های بسیار خاص و فنی
  • تبادل دانشمندان دانشگاهی در سراسر آسیا و جهان
  • اعطای دانش آموزان عالی برای نمایش عملکرد تحصیلی
  • ادامه تحصیلات دانشگاهی و عملی در کره، به خصوص در علوم و فناوری اطلاعات
  • تسهیل هزینه تحصیل در دانشجویان و کاندیداهای دکترا

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور کره جنوبی دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور کره جنوبی ” را مطالعه نمایید.

اهداف بورسیه تحصیلی در کره جنوبی
اهداف بورسیه تحصیلی در کره جنوبی

بورسیه تحصیلی کره جنوبی – موارد تحت پوشش بورسیه تحصیلی دولتی کره جنوبی

موارد تحت پوشش بورسیه تحصیلی دولتی کره جنوبی عبارتند از :

  • هزینه تحصیل
  • کمک هزینه ماهانه
  • بیمه درمانی
  • هزینه آموزش زبان
  • کمک هزینه های مسکن
  • بلیط پرواز

بورسیه تحصیلی کره جنوبی – مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی کره جنوبی

برای دریافت بورسیه تحصیلی در کره جنوبی فرد می بایست مدارکی را تهیه کند و به دانشگاه ارسال نماید تا بتواند نامه پذیرش را دریافت کند. مدارکی که هر دانشگاه از فرد طلب می کند، ممکن است با دانشگاهی دیگر متفاوت باشد و این مدارک می تواند با توجه به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی فرد نیز متفاوت باشد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی کره جنوبی عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماهه ارائه نامه درخواست بورسیه تحصیلی
  • عکس
  • ارائه ترجمه مدارک تحصیلی قبلی (دیپلم، کارشناسی و … )
  • ارائه رزومه تحصیلی و کاری
  • ارائه مقالات بین المللی در صورت وجود
  • Study plan
  • مدرک زبان (انگلیسی یا کره ای)
  • برای رشته های هنری ارائه نمونه کار عملی
  • توصیه نامه از اساتید (در صورت درخواست دانشگاه)

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی کره جنوبی
مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی کره جنوبی

در مقاله ” اقامت در کره جنوبی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در کره جنوبی اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپ

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

بورسیه تحصیلی در چک بورسیه تحصیلی در چک

هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطل...

بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه تحصیلی کانادا

دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خود بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. ارائه بو...

نظرات کاربران
Call Now Button