هزینه ی زندگی در کشور چک بسیار بالا می باشد . بنابراین دریافت بورسیه تحصیلی در چک برای داوطلبان تحصیل در چک بسیار مهم است . معمولاً دانشجویانی که در مقطع لیسانس در کشور چک تحصیل می کنند شانس کمتری در دریافت بورسیه تحصیلی در چک دارند.  تقریباً می توان گفت دانشجویان مقطع کارشناسی نمی توانند از بورسیه تحصیلی در چک استفاده کنند . اما در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه تحصیلی در چک وجود دارد اما شانس دریافت آن بسیار پایین است . اما در مقطع دکتری شانس دریافت بورسیه تحصیلی در چک  نسبت به مقطع کارشناسی ارشد بالاتر می باشد . در مقطع دکتری بورسیه تحصیلی تقریباً 2000 دلار در هر سال می شود .

برای دریافت بورسیه تحصیلی در چک در مقطع دکتری دانشجویان باید مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه های معتبر دریافت کرده باشند . همچنین داوطلبان باید مدرک آیلتس با حاقل نمره ی 5/6 داشته باشند . همچنین داشتن پروپوزال قوی برای دانشجویان و توانایی جلب نظر سوپروایزر و داشتن مقاله ها و کتاب های معتبری تأثیر زیادی در دریافت بورسیه تحصیلی در چک در مقطع دکتری دارد .

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور چک

تحصیل در مقطع لیسانس در چک به این شکل است که پس از گذشت مدت زمان 3 سال دانشجو می تواند مدرک لیسانس خود را دریافت کند . پس از اتمام دوره دانشجو باید پروژه ی پایانی خود را ارائه دهد که بتواند مدرک خود را دریافت کند . دانشجویانی که به زبان چکی در این کشور تحصیل نمایند می توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل نمایند .( تحصیل رایگان در چک )

در صورت تحصیل در دانشگاه های خصوصی تحصیل در این مقطع بین 1000 تا 4000 یورو هزینه می برد . در صورتی که تحصیل به زبان انگلیسی باشد هزینه آن بالای 5000 یورو در هر سال می شود .

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور چک

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور چک 2 سال زمان می برد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور چک در هر سال بین 6 تا 10 هزار یورو می شود.

تحصیل در مقطع دکتری در کشور چک

تحصیل در مقطع دکتری در کشور چک دانشجویان مقطع دکتری می توانند بورسه تحصیلی دریافت کنند در این صورت تحصیل آنان به صورت رایگان می باشد و هم می توانند حقوق دریافت کنند . ارائه ی پروپوزل قوی و یا پیدا کردن استاد راهنما باعث می شود راحت تر بورسیه تحصیلی کشور چک را دریافت کند .

انواع بورسیه تحصیلی درکشور چک عبارتند از :

  • بورسیه توافق نامه دو جانبه بین المللی در کشور چک
  • بورسیه دولتی در کشور چک
  • بورسیه صندوق ویشگرد در کشور چک
  • کمک هزینه تحصیلی از مرکز موراویا در کشور چک
  • اسکالرشیپ برای دانشجویان دانشگاه های بین المللی در کشور چک
به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button