در این مقاله قصد داریم به بررسی بورسیه تحصیلی سوئد بپردازیم . کشور سوئد دارای دانشگاه های با کیفیت و معتبری در سراسر جهان می باشد.
دانشگاه های کشور سوئد از تمام معیار های لازم برای تحصیل برخوردار هستند . افراد زیادی با یکدیگر رقابت می کنند که بتوانند از دانشگاه های معتبر کشور سوئد پذیرش بگیرند.
در گذشته تا پایان سال 212 تحصیل در همه دانشگاه های کشور سوئد برای دانشجویان داخلی این کشور و دانشجویان خارجی به صورت رایگان ارائه می شد.
اما بعد از سال 2012 قانونی ارائه شد که طبق آن دانشجویان کشور های غیر اروپایی باید برای تحصیل در سوئد شهریه پرداخت نمایند.
اما کشور سوئد برای تسهیل در تحصیل دانشجویان بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می کند . بورسیه های تحصیلی سوئد به شکلی است که هزینه های زندگی دانشجو را نیز کاهش می هد.
بورسیه تحصیلی سوئد به دو شکل قبل از پذیرش در دانشگاه و بعد از پذیرش در دانشگاه ارائه می شود .

انواع بورسیه تحصیلی سوئد

انواع بورسیه تحصیلی سوئد به شرح زیر می باشند .

  • بورسیه Guest scholarship program

این بورسیه برای دانشجویان مهمان در رشته زبان و ادبیات سوئدی در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان کشور های جنگ زده که کم در آمد هستند از قبیل لبنان و … ارائه می شود .

  • بورسیه Visby

داوطلبانی که از کشور های حوزه ی دریای بالتیک از قبیل لاتویا ، استونی ، لیتوانی و … هستند و همچنین داوطلبان کشور های بلاروس ، لهستان ، روسیه و اوکراین می توانند برای دریافت این بورسیه در مقطع کارشناسی و مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری اقدام نمایند .

  • بورسیه Swedish-Turkish program

داوطلبان کشور ترکیه که در رشته های قضایی ، حقوق و در کل رشته های علوم اجتماعی تحصیل می کنند می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام نمایند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سوئد ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در سوئد” است .

  • بورسیه موسسه سلطنتی تکنولوژی – KTH

تعدادی از بورسیه های تحصیلی برای چشم پوشی از هزینه شهریه برای مقطع ارشد ارائه می دهد.

  • بورس های بین المللی دانشگاه لینشوپینگ

کمک هزینه تحصیلی بر اساس شرایط اهدا میگردد و موجب رایگان شدن تحصیل و عدم پرداخت شهریه می شود. این بورسیه به دانشجویان بین المللی در دانشگاه لینشوپینگ در مقطع کارشناسی ارشد عطا میگردد.

  • بورسیه دانشگاه لوند

برنامه کمک هزینه تحصیلی دانشگاه جهانی لوند برای دانشجویان دانشگاهی که جزو شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا (و سوئیس) هستند می باشد و تنها به افرادی تعلق میگیرد که ملزم به پرداخت شهریه هستند بورس های تحصیلی تنها برای دوره های کارشناسی یا مطالعات کارشناسی ارشد در دسترس هستند. بورس های تحصیلی ممکن است 25٪، 50٪، 75٪ و یا 100٪ از شهریه را پوشش دهند.

  • بورسیه دانشگاه مالمو

کمک هزینه تحصیلی بین المللی به دانشجویان کارشناسی ارشد، و همچنین این بورسیه به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان کارشناسی، خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل در سوئد در دانشگاه مالمو اعطا میگردد.

  • برنامه کمک هزینه تحصیلی موسسه Blenkinge  “فناوری”

برنامه بورسیه تحصیلی BTH  به دانشجویان و شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / خارج از منطقه اقتصادی اروپا که ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل در دانشگاه سوئد هستند پرداخت می شود. این برنامه بورس تحصیلی کمک هزینه تحصیل در زمینه شهریه را پوشش می دهد. و چیزی در حدود 50٪ و 75٪. شهریه فرد را کاهش می دهد.

  •  بورسیه دانشگاه بوراس برای چشم پوشی از شهریه

دانشگاه بوراس بورسیه ای را ارائه می دهد که نوع خدمات آن چشم پوشی از شهریه دانشجویان می باشد. این بورسیه ها هزینه زندگی فرد را پوشش نمی دهد و تنها مقداری یا کل شهریه را کاهش می دهد.

  •  بورسیه تحصیل در مدارس سوئد

در برخی مناطق این کشور امکان استفاده از بورسیه مدارس شبانه روزی سوئد برای دانش آموزان پیشرو در علم و دارای افتخارات تحصیلی که برای تحصیل خود نیازمند بورسیه می باشند وجود دارد.

شرایط بورسیه تحصیلی شدن سوئد یکی از کارهای بسیار دشوار است و شخصی که برای اخذ بورسیه و فاند تحصیلی اقدام میکند علاوه بر دارا بودن رزومه تحصیلی و کاری عالی بایستی دارای صبر زیادی باشد.

نوعی از بورسیه تحصیلی سوئد برای دانشجویان کشور های بلوک شرق اروپا از جمله یوگسلاوی ، بلاروس ، گرجستان ، آذربایجان و … ارائه می شود .  نوع دیگری از بورسیه تحصیلی سوئد برای دانشجویان پاکستانی ارائه می شود که در مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری می توانند از آن اسفاده کنند . نوع دیگری از بورسیه تحصیلی سوئد برای دواطلبان آمریکایی برای 2 تا 4 هفته ارائه می شود .

بورسیه تحصیلی سوئد

با توجه به توضیحات ارائه شده مشخص شد که هیچ کدام از بورسیه های نام برده شده برای دانشجویان ایرانی ارائه نمی شود . اگر دانشجویان ایرانی بخواهند بورسیه تحصیلی سوئد را دریافت کنند باید در طول دوره ی تحصیل خود نمره های عالی را کسب نمایند و با معدل بالا قبول شوند . به علاوه داوطلبان باید رزومه ای قوی و مقالات معتبری داشته باشند .

در صورت برخورداری از شرایط ارائه شده دانشگاه مورد نظر سابقه ی تحصیلی دانشجو را بررسی می کند و در صورت تأیید بورسیه تحصیلی سوئد به آن ها ارائه می شود . دانشگاه صنعتی چالمرز و دانشگاه لوند دو نمونه از دانشگاه های سوئد هستند که به این طریق برای دانشجویان ایرانی بورسیه ارائه می کنند .

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در سوئد تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد به دلیل در دسترس بودن امکانات رفاهی پیشرفته، رویای بسیاری از دانشجویان است. د...

کار در سوئد کار در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مه...

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد دقیقا چه مزایا و معایبی دارد؟ برای مهاجرت به کشور سوئد چه شرایطی باید داشته ...

نظرات کاربران
Call Now Button