بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از روش های جذاب مهاجرت به این کشور است. گاهی اوقات ممکن است متقاضیان تحصیل در ایتالیا به دلیل هزینه های بالا، از تحصیل در این کشور صرف نظر کنند، اما مهاجرت به ایتالیا از طریق بورسیه تحصیلی امکان مهاجرت ارزان تحصیلی را برای فرد فراهم می کند.
دانشجویان بین المللی واجد شرایط می توانند بورسیه تحصیلی ایتالیا و کمک های مالی را بر اساس سطح دانش خود و یا نیاز مالی دریافت کنند.
بورسیه تحصیلی ایتالیا، وام دانشجویی، کمک هزینه مسکن، کوپن غذا و چشم پوشی از هزینه شهریه از جمله موارد کمک هزینه های تحصیل در ایتالیا می باشد. که در این مقاله به طور کامل در مورد راحت ترین راه ها برای دریافت بورسیه توضیح داده ایم، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بررسی شرایط تحصیل و دریافت بورسیه در ایتالیا

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پادکست 0 تا 100 اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

اگر زمان کافی برای مطالعه این صفحه را ندارید حتما این پادکست کوتاه در خصوص راهنمای کلی اخذ بورسیه ایتالیا را گوش کنید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

بورسیه دولتی ایتالیا توسط آموزش و پرورش ایتالیا ارائه می‌شود. این بورسیه، یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است تا در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه‌های برتر ایتالیا تحصیل کنند. بورسیه دولتی ایتالیا شامل شهریه و بیمه درمانی است. ددلاین ثبت نام 9 ژوئن هر سال است.

دریافت کنندگان بورس تحصیلی از پرداخت هزینه‌های ثبت‌نام و شهریه بسته به سیاست هر دانشگاه معاف هستند. همچنین از پرداخت شهریه دوره‌های زبان و فرهنگ ایتالیایی هم معاف هستند. دارندگان بورس تحصیلی تحت بیمه‌نامه بیماری و یا تصادف قرار دارند.

زمان و نحوه دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا چگونه است؟

بورسیه استانی ایتالیا بعد از ورود دانشجویان به این کشور و تقریباً یک ماه پس از شروع تحصیل اعطا می‌شود.
این بورسیه ‌توسط مسئول استان مربوط به حساب دانشجو واریز می‌ شود یا در غالب یک کارت اعتباری در اختیار دانشجویان قرار می‌ گیرد.

شرایط بورسیه تحصیل رایگان در ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا معمولا به افرادی با رزومه بالا تعلق می گیرد و معمولا تعداد بورسیه های تحصیلی مقطع دکترا در ایتالیا بیشتر از تعداد بورسیه های تحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس می باشند.

در برخی از مناطق کشور ایتالیا امکان استفاده از بورسیه مدارس شبانه روزی برای دانش آموزان پیشرو در علم و دارای افتخارات تحصیلی که برای تحصیل خود به نیازمند بورسیه می باشند، وجود دارد. بنابراین در تمام شهرها و دانشگاه های ایتالیا کمک هزینه تحصیلی ارائه می شود.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی

مقطع تحصیل کارشناسی در ایتالیا شامل دوره ای 4 ساله بوده که برای پذیرش در این مقطع دانشجو باید مدرک 12 سال دیپلم خود را ارائه دهد. دانشجویان این مقطع کمک هزینه هایی را برای تحصیل دریافت می کنند.
برای دریافت آن کارشناسی دانشجو باید تمامی مدارک خود را به صورت ترجمه شده به سفارت ایتالیا تحویل دهد و در صورت تایید با هزینه ای پایین تر در این کشور به تحصیل بپردازند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی یکی از امتیازاتی است که توسط دولت به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا این دانشگاه پرداخت می شود. این نوع که اکثر رشته های تحصیلی را شامل می شود، کمک هزینه هایی برای کاهش شهریه دانشگاه های این کشور می باشد. برای دریافت این تحصیلی متقاضیان می توانند در روز ثبت نام مدارک مورد نظر را تحویل داده و این بورسیه را شامل حال خود کنند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع دکترا

موسسه آموزشی SNS، بورسیه‌های فول فاند خود را به دانشجویان برتر و واجد شرایط مقطع دکترا ارائه می‌دهد. متقاضیان بین‌المللی می‌توانند از هر ملیتی باشند.
افرادی که قصد اقدام برای دریافت این بورسیه را دارند، باید مشتاق به تحصیل در یکی از رشته‌های تحصیلی فرهنگ و اجتماع معاصر اروپا، ادبیات، هنر، تاریخ قرون وسطی و مدرن، فلسفه، ادبیات کلاسیک، فیزیک، ریاضیات، ریاضیات مالی، علوم مولکولی، علوم نانو، علوم سیاسی و جامعه شناسی در مقطع دکترا دانشگاه باشند.

این بورسیه تحصیلی ایتالیا شامل کمک هزینه تحصیل و کمک هزینه اجاره محل اسکان دانشجو است. همچنین دانشجویانی که از اتحادیه اروپا نیستند، می‌توانند از امکانات پوشش هزینه سفر رفت و برگشت به کشور مبدا به صورت محدود برخوردار شوند. این بورسیه همچنین بودجه‌ای را به فعالیت‌های تحقیقاتی همه دانشجویان اختصاص داده است.

مدارک مورد نیاز دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

  • ترجمه شناسنامه به صورت رسمی و به زبان ایتالیایی
  • ترجمه تمامی صفحات شناسنامه پدر (در صورت فوت پدر ارائه گواهی فوت)
  • کپی فیش حقوقی پدر و مادر
  • تکمیل و ارسال کردن فرم درخواست بورسیه
  • ارائه ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات

مدارک لازم برای دریافت گواهی

  • فیش حقوقی سرپرست خانوار
  • لیست دارایی های منقول
  • لیست دارایی های غیر منقول

هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در ایتالیا به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از اصلی ترین عوامل آن نوع دانشگاه می باشد. برای شرکت در دانشگاه های خصوصی ایتالیا نیاز به هزینه بالایی بوده و تمامی این هزینه ها برعهده دانشجو است.

دانشگاه های دولتی نیاز به پرداخت هزینه های پایین تری دارد. به طور میانگین هزینه تحصیل در یک دانشگاه دولتی در کشور ایتالیا مبلغی بین 400 تا 900 یورو برآورد شده و قیمت دقیق آن با توجه به نوع رشته تحصیلی و مقطع آن تعیین می گردد.

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان مانند مدرک زبان آیلتس و یا سایر مدارک معادل مانند تافل و یا دولینگو
  • توصیه نامه
  • مقالات بین المللی و پروپوزال
  • سوابق کاری
  • فعالیت های خارج برنامه و عضویت در گروه های متفرقه

فرصت های مالی به دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت تحصیل در دانشگاه بولونیا ایتالیا ارائه می شود . این دانشگاه کمک های مالی تحصیلی به میزان 11.000 یورو ناخالص را به دانشجویان مستحق بین المللی که مایل به ثبت نام برای دوره اول، دوره دوم در برنامه های دانشگاه بولونیا دارند، ارائه می دهد.

مشاوره و تماس
021-72207

انواع بورسیه تحصیلی در ایتالیا

بورسیه‌های استانی ایتالیا با نام بورسیه DSU شناخته می‌شوند. این بورسیه توسط اداره بورسیه هر استان در ایتالیا، برای  مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان تعلق می‌گیرد.
دانشجویان از سراسر جهان می‌توانند جهت دریافت این بورسیه اقدام کنند. با اخذ این بورسیه شهریه دانشگاه برای دانشجو رایگان خواهد بود و می‌توانید از مزایای دیگری هم بهره‌مند شوید.

در این بورسیه دولتی ایتالیا شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه، غذا و… به شما تعلق می‌گیرد. برای دریافت این بورسیه باید ثابت کنید درآمد خانواده شما و میزان ۲۰ درصد مستغلات ارزشی کمتر از ۲۳۰۰۰ هزار یورو (بر اساس عدد ایزه) دارند.

ددلاین ثبت‌نام برای این بورسیه برای هر استان متفاوت می باشد و شامل دو مرحله می باشد 1- آنلاین 2- تحویل حضوری مدارک به ادارات بورس به پیوست تاییدیه های انجام شده
کارشناسی و کارشناسی ارشد تا سقف 7800 یورو و همچنین به دانشجویان دختر رشته های فنی و مهندسی 20 درصد اضافه تر بورس تعلق میگیرد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه بوکونی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه بوکونی ایتالیا که در شهر میلان قرار دارد به دانشجویان بین‌المللی مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی انواع بورسیه و اسکالرشیپ را ارائه می‌دهد. تمام دانشجویان از کشورهای مختلف امکان شرکت در این طرح را دارند و می‌توانند در تمام رشته‌های تحصیلی کارشناسی و یا رشته‌های علوم ارشد برای بورسیه تحصیلی دانشگاه بوکونی ایتالیا اقدام نمایند.

این بورسیه‌ معافیت کامل شهریه را ارائه می‌کند، ارزش تقریبی آن ۱۲,۰۰۰ یورو در سال (برای مقطع کارشناسی) و ۱۳,۰۰۰ یورو در سال (برای تحصیلات تکمیلی) است و شامل محل اقامت نیز خواهد بود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بوکونی برای دانشجویان بین المللی به طور خودکار برای سال دوم تمدید می شود در صورتی که دانشجو حداقل پیشرفت تحصیلی را در ترم قبل داشته باشد می تواند برای ترم های بعدی نیز بورسیه تحصیلی را دریافت کند.

بورسیه تحصیلی UNIPV ایتالیا برای کشورهای در حال توسعه

این اسکالرشیپ مختص دانشجویان کشورهای درحال توسعه است. دانشجویانی که می‌خواهند از این کمک هزینه استفاده کنند باید در صورت داشتن شرایط لازم شرکت در این طرح، در یکی از رشته‌های تحصیلی انگلیسی زبان دانشگاه در زمینه‌های مهندسی الکترونیک، مهندسی اتوماسیون صنعتی، اقتصاد، امور مالی و بین‌الملل، کارآفرینی و تجارت بین المللی، بیولوِژی مولکولی و ژنتیک، سیاست جهانی و روابط بین‌الملل ثبت‌نام کنند.

بورسیه دانشگاه پاویا ایتالیا شامل، تخفیف کامل شهریه دانشگاه، هزینه زندگی دانشجویی سالانه ۸ هزار یورویی و هزینه یکبار سفر رفت و برگشت ایتالیا است.

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه پاویا (UNIPV)

کمیته فنی-علمی CICOPS یک پروژه برای بورسیه تحصیلی ایتالیا با هدف پرورش همکاری تحقیقاتی بین دانشگاهی از کشورهای در حال توسعه و دانشگاه پاویا ایتالیا را تایید کرد.
بورسیه های تحصیلی برای جوانان و بزرگسالان از دانشگاه های کشورهای در حال توسعه و یا اعضای مراکز مهم پژوهشی و سازمان های بین المللی با خاص در زمینه مطالعات ارائه می شود.

از سال میلادی در دانشگاه پاویا و موسسه مطالعاتی دانشگاه (EDiSU) حدود ده بورسیه سالانه در دانشگاه پاویا را ارائه داده اند، در طی این زمان محققان تحقیقات گسترده ای را با کمک اساتید انجام داده اند.
از سال 2016 میلادی حدود 200 کمک هزینه تحصیلی به دانشگاهیان از بیش از 40 کشور مختلف اعطا شده جهت انجام پژوهش در پاویا اعطا شده است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه بولونیا فرصت‌های مالی به دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جهت تحصیل در این دانشگاه ارائه می‌دهد.

آن دسته از متقاضیان که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا شوند، می‌توانند از شرایط پوشش کامل شهریه دانشگاه و کمک هزینه تحصیلی ۱۱,۰۰۰ یورویی برخوردار شوند. این بورسیه ایتالیا برای یک سال تحصیلی دانشجو است. ددلاین ثبت‌نام برای این بورسیه هرساله متفاوت می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک تورینو

دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان خارجی برای حضور در برنامه‌های دانشگاهی در زمینه‌های مهندسی و معماری ارائه می‌دهد. همچنین این دانشگاه در برنامه بورسیه اراسموس پلاس که در آن هزینه تحصیلی ارائه شده است، شرکت می‌کند.

بورسیه های بین المللی دانشگاه Cattolica ایتالیا

بورسیه تحصیلی بین المللی UCSC ایتالیا برای کاهش شهریه سالانه جهت تحصیل در دانشگاه کاتولیکا ایتالیا به منظور پرورش و دسترسی دانشجویان بین‌المللی به دوره لیسانس ارائه شده است. این بورس تحصیلی به طور خودکار هرسال برای مدت دوره تمدید می‌شود. اگر داوطلب نتواند در تاریخ مورد انتظار فارغ‌التحصیل شود، تمام هزینه‌های اضافی بر عهده دانشجو است.

بورسیه دانشگاه کاتولیکا حدود ۳۷ درصد از کل هزینه تحصیل را به عنوان تخفیف پوشش می‌دهد. شهریه سالانه قابل استفاده برای دانشجویان مقطع کارشناسی که بورس تحصیلی بین‌المللی UCSC را دریافت می‌کنند، ۵,۳۰۰ یورو است. ثبت‌نام برای این دانشگاه و دریافت بورسیه در ۵ مرحله انجام می‌شود که هر مرحله ددلاین مشخصی دارد.

بورسیه DSU در ایتالیا

بورسیه‌های استانی ایتالیا با نام بورسیه DSU شناخته می‌شوند. این بورسیه توسط اداره بورسیه هر استان در ایتالیا، برای  مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان تعلق می‌گیرد. دانشجویان از سراسر جهان می‌توانند جهت دریافت این بورسیه اقدام کنند. با اخذ این بورسیه شهریه دانشگاه برای دانشجو رایگان خواهد بود و می‌توانید از مزایای دیگری هم بهره‌مند شوید. در این بورسیه دولتی ایتالیا شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه، غذا و… به شما تعلق می‌گیرد. 

برای دریافت این بورسیه باید ثابت کنید درآمد خانواده شما و میزان ۲۰ درصد مستغلات ارزشی کمتر از ۲۳۰۰۰ هزار یورو(بر اساس عدد ایزه) دارند. ددلاین ثبت‌نام برای این بورسیه برای هر استان متفاوت می باشدو شامل دو مرحله می باشد 1-انلاین 2-تحویل حضوری مدارک به ادراات بورس به پویست تاییدیه های انجام شده
کارشناسی و کارشناسی ارشد تا سقف 7800 یورو و همچنین به دانشجویان دختر رشته های فنی و مهندسی 20 درصد اضافه تر بورس تعلق میگیرد

4.4/5 - (9 امتیاز)
مقالات مشابه
سرمایه گذاری در ایتالیا سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا به معنای اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است. منتها ابتدا با...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

تحصیل داروسازی در ایتالیا تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا یکی از رشته های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در این کشور است. اعتبار...

نظرات کاربران
حسینی

سلام وقت بخیر ، در مورد بورس DSU می خواستم بپرسم که من بهمن پارسال از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شدم ، آیا هنوز فرصت دارم که برای این بورس در مقطع ارشد اقدام کنم یا محدودیت زمانی وجود داره ؟

سارا جوادی

با سلام میتوانید اقدام کنید و محدودیتی ندارید.

Yasin

با سلام و احترام ،کارشناسی ارشد معماری، 30ساله و دارای رزومه علمی نسبتا قوی هستم،میخواستم برای بورسیهphdدانشگاه پلی تکنیک میلان یا یک دانشگاه در ایتالیا ب نسبت مرکز یا شمال ایتالیا، اقدام کنم ،آیا میتونم با موسسه شما همکاری کنم؟پیشاپیش سپاس از شما گرامی

سارا جوادی

با سلام بله گروه آتیه آفرینان در زمینه بورسیه و اخذ پذیرش در مقطع دکترا فعالیت دارد. لطفا برای استارت پرونده با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button