جالب است که سیستم مراقبت بهداشتی دولتی در کشور انگلیس یا سرویس ملی بهداشت (NHS  ) نام دارد . انجام خدمات درمانی انگلیس و بهداشت و درمان در انگلیس بر اساس اقامت شخص در کشور انگلیس می باشد و ملیت شخص مقیم ، پرداخت مالیات و یا پرداخت حق بیمه دولتی دخالتی در انجام خدمات درمانی ندارد . در نهایت یکی از موارد قابل توجه مهاجرت به انگلیس ، بهداشت و درمان در انگلیس که در این مقاله توضیح خواهیم داد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در انگلیس می توانید مقاله ” تحصیل در انگلیس  ” را مطالعه فرمایید .

NHS بزرگترین تـأمین کننده خدمات بهداشتی درمانی کشور انگلیس و گسترده‌ترین سیستم درمانی یکپارچه در سراسر جهان است که از زمان تأسیس در سال ۱۹۴۸ تاکنون یکی از موضوعات مهم و مطرح در این کشور بوده است. اغلب خدمات NHS به طور رایگان به بیماران ارائه می‌گردد و به همین جهت بیش از ۱۰۰ میلیارد پوند از بودجه سالانه به آن اختصاص داده می‌شود.

برای اقامت و تابعیت در انگلیس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در انگلیس  ” را مطالعه فرمایید .

  • از آنجا که تمام این هزینه‌ ها توسط دولت پرداخت شده و در حال حاضر این خدمات بیش از ۹۰ درصد جمعیت انگلیس را زیر پوشش قرار داده است، اصلاح و بهبود NHS همواره کانون توجه دولت‌ها و به تبع آن رسانه‌ها است.
  • افراد مقیم انگلیس از خدمات مراقبت های بهداشتی رایگان که توسط یک پزشک خانواده ی محلی و یا یک پزشک عمومی ( GP) ارائه می شود نیز برخوردار می گردند. در موارد اورژانس نیز صرف نظر از وضعیت اقامتی فرد در کشور انگلیس , فرد به صورت رایگان از معالجات برخوردار میگردد.
  • پزشکان عمومی نیز می توانند بر اساس تصمیم خود , افراد را اعم از مقیم و غیر مقیم به صورت رایگان بپذیرند .
  • در صورتی که افراد درخارج از ساعات کاری معمول پزشک خود به درمان و یا مشاوره پزشکی نیاز داشته باشند می توانند با خط تماس مستقیم NHS با شماره تماس 08454647تماس بگیرند .
  • همه اتباع عادی کشور انگلیس می توانند از خدمات بیمارستانی رایگان NHS نیز برخوردار باشند .سایر افراد مانند سرمایه گذاران و یا افرادی که برای کار به کشور انگلیس وارد شده اند نیز از این حق برخوردار می باشند .برخی از خدمات بیمارستانی NHS از قبیل درمان , اورژانس , مشاوره خانواده , صرف نظر از وضعیت اقامتی افراد , به صورت رایگان ارائه می شود.
بهداشت و درمان در انگلیس
بهداشت و درمان در انگلیس

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به انگلیس شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به انگلیس  ” بیاندازید.

  • در صورت نیاز به مراجعه به پزشک متخصص به صورت خصوصی و با پرداخت هزینه می توانید از طریق پزشک عمومی معالج خود و یا با مراجعه ی مستقیم به مطب پزشک متخصص  اقدام نمایید .
  • پزشکان عمومی در انگلیس می توانند شما را به عنوان بیمار خصوصی خود بپذیرند که در این صورت بیمار می بایست حق ویزیت پرداخت کند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button