بهداشت و درمان در استرالیا

سیستم بهداشت و درمان در کشور استرالیا خدمات درمانی با کیفیت و با صرفه ای به مردم ارائه می دهد که شامل پوشش درمانی است که دولت از آن حمایت میکند. دولت استرالیا تلاش دارد که  همه مردم به بهترین خدمات درمانی دسترسی داشته باشند ؛ بیمه خدمات درمانی استرالیا برای شهروندان استرالیا بسیار مفید و راضی کننده به نظر می رسد. در واقع مهمترین قسمت برای سلامت جسمی جهت اقامت در استرالیا لازم است بخش بهداشت و درمان در استرالیا می باشد .

برای اقامت و تابعیت در استرالیا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در استرالیا ” را مطالعه فرمایید .

دولت کشور استرالیا از طریق طرحی به نام Medicare – خدمات درمانی ، کمک هزینه های درمانی و بیمارستان را فراهم می کند. دولت هم چنین کمک هزینه ی اکثر داروها را از طریق برنامه یPharmaceutical Benefits Scheme – PBS طرح هزینه و مزایای دارویی) فراهم می کند.

بهداشت و درمان در استرالیا – مراقبت های پزشکی در استرالیا

مراقبت های پزشکی یک سیستم بهداشتی در استرالیا به شمار می رود که خدمات درمانی مقرون به صرفه، در دسترس و با کیفیت را برای ساکنان واجد شرایط به وجود می آورد.

خدمات درمانی دسترسی به موارد زیر را ممکن می سازد:

  • درمان رایگان به عنوان یک بیمار(شهروند) عمومی در یک بیمارستان دولتی
  • درمان رایگان یا از طریق پرداخت کمک هزینه های پزشکی که شامل پزشکان عمومی، متخصصان، چشم پزشکان و دندان پزشکان می شود. (فقط برای خدمات مشخص شده)

اگر شما اقامت دائم استرالیا را دارید و یا این که برای اقامت دائم درخواست داده اید، ممکن است واجد دریافت این خدمات باشید تا بتوانید از برنامه ها و خدمات درمانی استفاده کنید و به آن دسترسی داشته باشید. برای اطلاع از این که آیا شما واجد شرایط هستید یا خیر و برای ثبت نام در خدمات پزشکی ، با پاسپورت یا مدارک سفر خود به دفتر خدمات پزشکی در محل سکونت خود مراجعه کنید.

از آنجایی که خدمات درمانی همه ی خدمات را ارائه نمی دهد، شما ممکن است تمایل به استفاده از بیمه خصوصی داشته باشید.

برای کمک به بودجه خدمات درمانی ، بیشتر مالیات دهندگان، 2.0% از حقوق خود را که مشمول مالیات است برای مالیات خدمات درمانی پرداخت می کنند. در صورتی که درآمد شما و یا هر یک از وابستگان شما بالاتر از حد معمول باشد و پوشش درمانی و بیمارستانی خصوصی نداشته باشید، شما مجبور به پرداخت اضافه بها برای مالیات خدمات درمانی می باشید (MLS). بنابراین اگر حقوق شما و یا وابستگان شما بالا است، توصیه می شود جهت اخذ بیمه ی خصوصی نیز اقدام نمایید.

اگر درآمد شما از حد خاصی پایین تر است، هزینه مالیات مراقبت پزشکی برای شما کم می شود. در بعضی موارد به هیچ وجه شما مجبور به پرداخت مالیات نیستید.

بهداشت و درمان در استرالیا – بیمه خصوصی بهداشت و سلامت استرالیا

بسیاری از مردم بیمه ی خصوصی بهداشت و سلامت را انتخاب می کنند. سرمایه و بودجه ی بیمه ی خصوصی بهداشت و سلامت، هزینه ی درمان شما را هم چون یک بیمار خصوصی در  بیمارستان خصوصی و یا دولتی پوشش می دهد. این بیمه شامل خدماتی می باشد که در بیمه خدمات درمانی وجود ندارد،مانند دندانپزشکی چشم پزشکی و غیره می باشند.

در مقاله ” مهاجرت به استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعات کسب کنید .

اگر مایل به استفاده از بیمه ی خصوصی بهداشت و سلامت هستید، مهم است که بودجه و سرمایه های آن را (بیمه ی خصوصی) با هم مقایسه کنید. چرا که هزینه و نوع این پوشش درمانی بسیار متنوع می باشد. هم چنین شما بایستی از سه سیاست دولت که در اینجا آمده به خوبی آگاهی داشته باشید:

  • تخفیف 30 درصدی
  • اضافه بهای مالیات و خراج طرح مراقبت پزشکی (اضافه بها بر مالیات مراقبت پزشکی، نوعی از مالیات است که کسانی را تحت پوشش قرار می دهد که درآمدشان از حد خاصی بالاتر است و بیمه ی خصوصی سلامت ندارند.)
  • پوشش بهداشتی مادام العمر

برای مهاجرانی که پس از 1 ژوئیه  وارد استرالیا شده و هم چنین وارد سن 31 سالگی شده اند، شرایط ویژه ای وجود دارد. مهاجرانی که در مدت 12 ماه از روزی که برای طرح مراقبت پزشکی ثبت نام کردند، برای خرید بیمه ی خصوصی بهداشت و سلامت اقدام کنند، نیاز به پرداخت هزینه ی اضافی ندارند.

استفاده از پوشش خدمات بیمارستانی در اولین سال ثبت نام در خدمات درمانی امری مهم است که بهتر است مد نظر قرار داده شود . اگر شما انتظار بیش از 12 ماه پس از ثبت نام در خدمات درمانی را انتخاب کنید، بنابراین در صورت انتخاب استفاده از خدمات بیمارستانی ناچار به پرداخت بیمه ی عمر می شوید که پس از سی سالگی هر ساله معادل 2% افزایش می باید.

شما همچنین می توانید سیاستهای شرکتهای مختلف بیمه را با یکدیگر مقایسه نمایید تا بتوانید بهترین گزینه که مناسب با شرایطتان است را برگزینید.

بسیاری از مهاجران تازه وارد باید به مدت دو سال به عنوان مقیمی دائم در استرالیا زندگی کنند تا بتوانند از حداکثر پرداخت تأمین اجتماعی و مزایای آن بهره مند شوند. این مزایا شامل کمک به بیکاران ،کمک هزینه ی نیوستارت ، کمک هزینه ی بیماری ، کمک به دانش آموزان  و کمک های دیگری چون کارت بهداشت و درمان می شود.

بد نیست بدانید که مهاجران جدید با فرزندان وابسته قادر به دریافت کمک هزینه های مربوط به خانواده برای رشد و تربیت فرزندان و کودکان خود می شوند. معمولا برای استفاده از این کمک ها باید ویزای دائم داشته باشید اما موارد استثناء وجود دارد.

برای واجد شرایط بودن و استفاده از حقوق بازنشستگی مربوط به کهولت سن و ناتوانی جسمی، شما باید حداقل به مدت ده سال به عنوان مقیمی دائم در استرالیا زندگی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در استرالیا می توانید مقاله ” تحصیل در استرالیا” را مطالعه فرمایید .

بهداشت و درمان در استرالیا

بهداشت و درمان در استرالیا

هزینه هایی که برای تأمین اجتماعی و کمک به دانش آموزان پرداخت می شوند به شرح زیر است:

  • ABSTUDY: طیف وسیعی از کمک هزینه هایی برای کمک به دانش آموزان بومی و کار آموزان جدید ارائه می دهد.
  • حقوق بازنشستگی: برای کسانی که قصد دارند بازنشسته شوند و یا کسانی که در 65 سالگی و یا بالاتر از آن بازنشسته شده اند.
  • کمک هزینه برای کودکان جدا شده: برای خانواده هایی که فرزندانشان به علت مسافت و نیازهای ویژه نمی توانند به مدرسه بروند.
  • پرداخت برای دانش آموزان تمام وقت و کار آموزان جدید که سنشان 25 سال به بالا است.
  • کمک هزینه های مراقبت – برای کسانی که از کودکان صغیر زیر سن قانونی (16-17) و نیز بزرگسالان معلول بالای 18 سال مراقبت می کنند.
  • کمک هزینه ی مراقبت (کودک) – برای کسانی که از کودک معلول زیر 16 سال مراقبت می کنند.
  • پرداخت برای مراقبت – برای کسانی که از فردی معلول به طور تمام وقت مراقبت می کنند.
  • حمایت از افراد ناتوان – برای کسانی که به مدت 2 سال به علت بیماری، صدمه و معلولیت قادر به کار کردن نیستند.
  • دو برابر حقوق برای یتیمان – برای کسانی که کودکان یتیم پرورش می دهند.
  • پرداخت زنان و زایمان – نوعی کمک هزینه ی اضافی بعد از تولد فرزندی تازه
  • کمک هزینه برای تازه کارها شامل کسانی می شود که در جستجوی کار هستند.
  • پرداخت هزینه به والدین – شامل والدین و قیم هایی می شود که برای رشد و تربیت فرزندان نیاز به کمک هزینه دارند. این کمک هزینه ها شامل والدینی می شود که در کنار هم زندگی می کنند و فرزند زیر 6 سال دارند و یا والدینی که جدا از هم زندگی می کنند و فرزند زیر 8 سال دارند.
  • کمک هزینه ی اضافی برای بازنشستگان آموزش و پرورش – برای کسانی که تنها حقوق بازنشستگی دارند.
  • مزایای ویژه – برای کسانی که در مضیقه مالی قرار دارند و هیچ راهی برای حمایت از خود ندارند. (معمولاً بخاطر شرایط اقامت)
  • کمک هزینه ی جوانان برای دانش آموزان تمام وقت و کار آموزان جدید 15 ساله (در بعضی شرایط) 16تا 24 ساله و کسانی که کمتر از21 سال سن دارند و در جستجوی کار و یا به دنبال فعالیت های گروهی مورد تأیید هستند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button