بهداشت و درمان در کشور گرجستان

کشور گرجستان ، کشوری در منطقه قفقاز می باشد که در سر حد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد و پایتخت و بزرگترین شهر آن ، تفلیس است . طبق آمار سال 2000 میلادی 0.7 درصد از تولید ناخالص ملی کشور گرجستان را مخارج عمومی در زمینه بهداشت و درمان به خود اختصاص داده اند که این رقم در سال 1990 میلادی 0.3 درصد بوده است . در این کشور بیمارستان های بسیار پیشرفته و مدرنی در طی سال های اخیر ساخته شده است . سیستم بهداشت و درمان در کشور گرجستان توسط یک سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی ارائه می شود که براساس آن دولت درمان پزشکی را در یک سیستم عمدتا خصوصی از تجهیزات پزشکی تامین می کند . در سال 2013 میلادی یک برنامه مراقبت های بهداشتی جهانی تصویب شد که باعث پوشش جهانی مراقبت های پزشکی تحت حمایت دولت از جمعیت و بهبود دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی شد . مسئولیت خرید خدمات درمانی با بودجه عمومی بر عهده آژانس خدمات اجتماعی (SSA) می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در گرجستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در گرجستان ” است .

بهداشت و درمان در کشور گرجستان

بهداشت و درمان در کشور گرجستان

از سال 1921 تا 1991 ، سیستم بهداشت و درمان در کشور گرجستان بخشی از سیستم اتحاد جماهیر شوروی بود. تا سال 1995 سیستم مراقبت های بهداشتی در گرجستان مبتنی بر مدل سماسکو شوروی بود. اولین تغییر چشمگیر در 1995 انجام شد ، هنگامی که نقل و انتقالات بودجه با منابع اضافی تأمین اعتبار تکمیل شد: بیمه سلامت اجتماعی اجباری پس از انقلاب گل رز 2003-2004 لغو شد. در سال 2003  میلادی مالیات بیمه اجتماعی با مالیات اجتماعی جایگزین شد ، که در بودجه دولت انباشته شد و از سال 2007 سازمان مدیریت دولتی تصمیم گرفت مدیریت تخصیص دولت برای بیمه درمانی را برای گروههای هدفمند جمعیت (فقیر ، معلمان ، مأموران اجرای قانون و نمایندگان) واگذار کند. پرسنل نظامی (یا حدود 40٪ از جمعیت) به شرکتهای بیمه خصوصی که تبدیل به خریدار خدمات درمانی برای گروههای ذکر شده جمعیت شده اند ، این بدان معنا است که بخشی از جمعیت نمی توانند به بیمه درمانی دسترسی پیدا کنند و دولت کنترل خود را حفظ کرد. تعدادی از تجهیزات پزشکی که با بیماری های روانی و بیماری های عفونی سروکار دارند ، در حالی که تمام بیمارستان ها و کلینیک های دیگر به بخش خصوصی واگذار شده بودند. اجرای مراقبت های بهداشت جهانی از اولویت های اصلی حزب رویای کشور گرجستان بود که در انتخابات سال 2012 به قدرت رسید. از سال 2013 ، تغییر جدی در جهت گیری در سیاست تأمین مالی سلامت بوجود آمده است ، زیرا دولت جدید به جای منافع هدفمند ، حرکت به سمت پوشش بهداشت جهانی را پذیرفته است .

شما می توانید برای مهاجرت به گرجستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به گرجستان ” را مطالعه فرمایید .

در گرجستان نیز مانند بیشتر کشورها ، مسئله مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماریهای غیر واگیر می باشد و علل عمده مرگ و میر بیماری های سیستم گردش خون ، نئوپلاسم ها ، بیماری های دستگاه تنفسی و تصادفات و جراحات است.موقعیت پیشرو در ساختار عوارض مربوط به بیماری های دستگاه های تنفسی ، دستگاه گوارش و سیستم گردش خون است. بیماریهای عفونی همچنان منشأ مشکلات قابل توجهی در سلامتی ، خصوصاً سل MDR هستند.

در مقاله ” تحصیل در گرجستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در گرجستان اطلاعات کسب کنید .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button