کشور کره جنوبی، کشوری در شرق آسیا می باشد که پایتخت آن شهر سئول است. مردم کره جنوبی حق استفاده از مراقبت های پزشکی در جهان را دارند. سیستم بهداشت و درمان در کشور کره جنوبی مدرن و کارآمد است. پزشکان و داروهای شرقی و غربی در دسترس هستند و هر دو تحت پوشش بیمه ملی خدمات درمانی دولت (NHI) هستند. رضایت از مراقبت های پزشکی در کره جنوبی در بالاترین رتبه در جهان قرار دارد و کشور کره جنوبی توسط بلومبرگ به عنوان چهارمین سیستم بهداشتی کارآمد شناخته شد.

بهداشت و درمان در کشور کره جنوبی
بهداشت و درمان در کشور کره جنوبی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کره جنوبی می توانید مقاله ” تحصیل در کره جنوبی ” را مطالعه فرمایید.

پزشکان، دندانپزشکان، متخصص پوست و سایر متخصصان کره جنوبی همگی مانند محصولات مراقبت های بهداشتی عمومی و داروها با قیمت مناسبی در دسترس هستند. اکثر برخی از کارمندان بیمارستان ها و پزشکان به زبان انگلیسی صحبت می کنند اما گاهی توصیه می شود یک دوست کره ای به خصوص در شهرها و شهرهای کوچکتر پیدا کرد . به غیر از NHI، تعدادی از گزینه های بیمه درمانی خصوصی وجود دارد، با این حال بسیاری از اینها گران تر هستند و به اندازه طرح ملی شناخته نمی شوند. لازم به ذکر است که مهاجران توجه داشته باشند که تا زمانی که کارت ثبت نام بیگانه (ARC) خود را از دفتر خدمات مهاجرتی کره جنوبی دریافت نکنند، تحت پوشش برنامه ملی بیمه خدمات درمانی یا بیمه درمانی خصوصی قرار ندارند و این می تواند مدتی طول بکشد.

بهداشت و درمان در کشور کره جنوبی – مراقبت های بهداشتی عمومی در کره جنوبی

برنامه بیمه ملی سلامت کره جنوبی یک سیستم بیمه اجباری اجتماعی می باشد که کل جمعیت را در بر می گیرد. طبق قانون، هر شرکتی که بیش از پنج کارگر خارجی را استخدام کند، باید کارگران خارجی خود را در یک برنامه بیمه درمانی ثبت نام کند. انتظار می رود این شرکت نیمی از حق بیمه کارکنان خود را هر ماه پرداخت کند، در حالی که کارمندان نیمی دیگر را تحت پوشش خود قرار می دهند. لازم به ذکر است که این امر در مورد مهاجران استخدام شده به عنوان پیمانکار مستقل صدق نمی کند. مبلغی که فرد به NHI پرداخت می کند به همان روشی که مالیات ها تعیین می شود و با توجه به میزان حقوق آنها بالا تعیین می شود. پزشکان و متخصصان بیشتر هزینه های مشاوره از NHI را مطالبه می کنند، در حالی که مهاجران مجبورند بخشی از هزینه را بپردازند. داروهای تجویز شده و داروهای سنتی (از جمله طب سوزنی) نیز تحت پوشش هستند و بنابراین هزینه های ناچیزی نیز متحمل می شوند.

مراقبت های بهداشتی عمومی در کره جنوبی
مراقبت های بهداشتی عمومی در کره جنوبی

هزینه های وزیت پزشک یا دندانپزشک برای مشاوره و دارو بسیار کم خواهد بود. از طرف دیگر ، برخی از پزشکان ممکن است سعی کنند تا آنجا که ممکن است تعداد زیادی از بیماران را ببینند ، بنابراین مشاوره به اندازه ممکن نیست. پزشکان ممکن است در تلاش برای بهره‌ مندی از مزایای بیشتر شرکتهای دارویی ، بیش از حد داروها را تجویز کنند. کارفرمایان مسئول ثبت نام کارمندان خود در سیستم NHI می باشند و مهاجران خود اشتغالی باید با گذرنامه و كارت اقامت خود در نزدیكترین بیمارستان خود اقدام كنند.

یکی از روش های مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به کره جنوبی  ” اطلاعات کسب کنید.

بهداشت و درمان در کشور کره جنوبی – مراقبت های بهداشتی خصوصی در کره جنوبی

بیمه درمانی ملی اکثر اقدامات روزانه و فوریت های پزشکی، داروهای تجویزی و ویزیت های تخصصی را در بر می گیرد. با این حال، برخی از روش ها و داروها، به ویژه موارد مرتبط با بیماری های مزمن، مانند سرطان، پوشیده نیستند و می توانند پرهزینه باشند. به همین دلیل شرکت های بیمه خصوصی وجود دارند و بسیاری از کره ای ها و مهاجران خارجی که می توانند آن را تهیه کنند، در یک برنامه بیماری مزمن ثبت نام کرده اند تا از هزینه هایی که NHI نمی تواند آن را بپردازد، محافظت کنند.

بهداشت و درمان در کشور کره جنوبی - مراقبت های بهداشتی خصوصی در کره جنوبی
مراقبت های بهداشتی خصوصی در کره جنوبی

بهداشت و درمان در کشور کره جنوبی – بیمارستان های کشور کره جنوبی

امکانات پزشکی در کشور کره جنوبی به ویژه در شهر سئول از استاندارد بالایی برخوردار است. بیمارستانهای شهری تقریباً همیشه پزشک انگلیسی زبان در کارمندان خود دارند، اگرچه کادر فنی و پشتیبانی نیز به احتمال زیاد انگلیسی صحبت می کنند.

بیمارستانها اغلب مجهز و مدرن به نظر می رسند، اگرچه ممکن است همیشه بهترین روشهای بهداشتی را نداشته باشند. همچنین مهاجران می توانند در یکی از چندین “کلینیک بین المللی” وابسته به بیمارستان های خاص شرکت کنند. این افراد توسط پزشکانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند و به طور کلی انگلیسی صحبت می کنند، کار می کنند ولی هزینه بالاتری دارند.

قبل از معالجه در بیمارستان، بیماران باید مبلغی را برای هزینه هایی که در طول مدت اقامت آنها متحمل می شوند، بپردازند. برخی بیمارستانها فقط کارتهای اعتباری خاصی را می پذیرند، بنابراین ممکن است آوردن پول نقد ضروری باشد.

در مقاله ” اقامت در کره جنوبی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در کره جنوبی اطلاعات کسب کنید.

بهداشت و درمان در کشور کره جنوبی – داروخانه ها در کشور کره جنوبی

داروخانه های بسیاری در کشور کره جنوبی وجود دارد و هر دو داروی غربی و شرقی به وفور یافت می شود. داروخانه ها معمولاً در نزدیکی بیمارستان ها قرار دارند، زیرا بیمارستان های کره مجاز به توزیع داروهای تجویزی نیستند. اگرچه داروخانه های 24 ساعته بسیار نادر هستند اما بسیاری از داروخانه ها که در ساعات پایانی تعطیل هستند وجود دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button