بهداشت و درمان در کشور نروژ

زندگی در کشور نروژ فرصتی عالی برای علاقه مندان خارج از کشور و مهاجران خارجی است . کشور نروژ دارای طبیعتی زیبا و باورنکردنی می باشد . سیستم بهداشت و درمان در کشور نروژ ، یکی از بهترین ها در جهان است که در این کشور هر دو امکانات دولتی و خصوصی وجود دارد . خدمات بهداشتی دولتی در کشور نروژ توسط دولت ارائه می شود در حالی که مراقبت های بهداشتی خصوصی با هزینه های بیمار تامین می شود و بسیار پر هزینه تر است . در این کشور یک سیستم بهداشت و درمانی وجود دارد که توسط درآمد مالیاتی کشور و یک طرح بیمه میل تامین می شود . بنابراین مراقبت های بهداشتی برای کلیه ساکنان قانونی قابل دسترسی می باشد و این نشان دهنده اهمیت اصول مساوات در جامعه کشور نروژ است و این نیز ممکن است به دلیل پایین بودن نرخ فقر و توزیع نسبتا برابر ثروت در نروژ باشد .

برای اقامت و تابعیت در نروژ روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در نروژ  ” را مطالعه فرمایید .

کلیه بیمارستانهای عمومی کشور نروژ توسط چهار مقام بهداشت منطقه ای (RHA) تحت نظارت وزارت بهداشت و خدمات مراقبت اداره می شود. علاوه بر این بیمارستان های عمومی ، تعداد کمی از کلینیک های بهداشتی خصوصی که هم اکنون در آن فعالیت می کنند وجود دارد.

بهداشت و درمان در کشور نروژمراقبت های بهداشتی عمومی در نروژ

هر شهروند و ساکن نروژ حق استفاده از مراقبت های بهداشتی ، از جمله دانشجویانی را دارد که بیش از یک سال در این کشور خواهند بود. کیفیت مراقبت های بهداشتی عمومی در نروژ بالا است. همانطور که عموماً تصور می شود رایگان نیست ، اما به شدت توسط دولت ارائه می شود و توسط طرح بیمه ملی نروژ (NIS) پشتیبانی می شود. از بیماران انتظار می رود که پس از هر مراجعه ، هزینه ای بپردازند ولی پس از رسیدن به یک حد مشخص ، آنها حق کارت معافیت را دارند و مجبور نیستند در طی آن سال هزینه بیشتری بپردازند. بیماران فقط هنگام مراجعه به هر مرکز درمانی باید کارت معافیت خود را نشان دهند. این موارد در مراکز خصوصی قابل استفاده نیست. به مهاجران که در فهرست ملی جمعیت ثبت شده اند ، به طور خودکار یک پزشک عمومی (GP) در سیستم عمومی تعیین می شود. ساکنان می توانند یکی دیگر از خود را پیدا کنند و فقط سالانه دو بار پزشکان را تغییر می دهند.

بهداشت و درمان در کشور نروژ

بهداشت و درمان در کشور نروژ

برای مراجعه به پزشک معالج خود ، بیماران باید به پزشک معالج خود مراجعه کنند ولی ممکن است آنها مجبور شوند برای دیدن پزشک چند هفته صبر کنند مگر اینکه اورژانسی باشند و تا چند ماه برای مراجعه به پزشک متخصص مراجعه کنند. برخی افراد برای جلوگیری از زمان طولانی انتظار یا دیدن متخصصان خاص ، ترجیح می دهند به صورت خصوصی بروند.

شما می توانید برای مهاجرت به نروژ مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به نروژ ” را مطالعه فرمایید .

بهداشت و درمان در کشور نروژ – مراقبت های بهداشتی خصوصی در نروژ

چندین مرکز بهداشت و درمان خصوصی در کشور نروژ وجود دارد که بسیاری از آنها  خدمات ارائه می دهند. این کشور دارای متخصصان و متخصصان باکیفیت و باکیفیتی است که از نظر قیمت های رقابتی مطابق با استانداردهای انگلیس و ایالات متحده می باشد.

ساکنان نروژی تصمیم می گیرند علاوه بر NIS ، بیمه درمانی خصوصی را نیز اخذ کنند. این تا حدی برای جلوگیری از زمان انتظار طولانی برای پزشکان عمومی و سایر متخصصان است و همچنین در صورت بروز فوریت های پزشکی و یا تعارض نظر پزشکی ، دارای یک پشتیبان پزشکی اضافی است. از آنجا که بدون مراجعه به پزشک ، بیمار نمی تواند با یک متخصص تحت سیستم عمومی قرار ملاقات داشته باشد.

پزشکان عمومی که به بیمارستان های دولتی وابسته نیستند ، معمولاً خصوصی هستند. آنها لیست های انتظار طولانی از پزشکان عمومی را ندارند و به همین دلیل در حال افزایش تقاضا هستند. همچنین بیشتر دندانپزشکان بخشی از اقدامات خصوصی هستند ، زیرا دندانپزشکی در بیشتر موارد تحت پوشش NIS نیست.

در مقاله ” تحصیل در نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در نروژ اطلاعات کسب کنید .

بهداشت و درمان در کشور نروژ – داروخانه ها در نروژ

داروی تجویز در دو دسته ، کلاس سفید و آبی قرار دارد .داروخانه ها همه جا وجود دارند و همیشه در هر منطقه حداقل یک داروخانه وجود دارد . داروهای بدون نسخه ، داروهای بدون نسخه و مواد آرایشی همه در داروخانه های نروژی موجود می باشد .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button