بهداشت و درمان در کشور لهستان

کشور لهستان از نظر جمعیت و مساحت بزرگترین کشور در اروپای مرکزی و شرقی می باشد که در سال 1989 اولین کشور در بین کشورهای اروپای مرکزی و شرقی بود که پس از 44 سال حکومت کمونیستی ، دموکراسی را دوباره برقرار کرد . مراقبت های بهداشتی در لهستان رایگان است و از طریق یک سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی به نام Narodowy Fundusz Zdrowia ارائه می شود که برای تمام شهروندان لهستان رایگان است به شرط آن که در طبقه بیمه شده قرار بگیرند یعنی بیمه درمانی خود را پرداخت کنند . طبق ماده 68 قانون اساسی کشور لهستان ، هر کسی حق دارد به مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشد و به شهروندان ، بهداشت و درمان به طور مساوی و با توجه به بودجه دولت اعطا می شود . به ویژه دولت موظف است که مراقبت های بهداشتی رایگان را به کودکان خردسال ، زنان باردار ، معلولان و سالمندان ارائه دهد با این حال استفاده از مراقبت های بهداشتی در کشور لهستان بسیار گسترده است و بیمارانی که بیمه نشده اند باید تمام هزینه خدمات پزشکی را بپردازند . طبق نظر سنجی انجام شده در سال 2016 میلادی توسط CBOS ، از 84 درصد از بیمارانی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند 40 درصد اعلام کرده اند که از خدمات بهداشتی خصوصی استفاده می کنند و 37 درصد از آنها فقط از خدمات عمومی استفاده می کنند . منبع اصلی تامین اعتبار بیمه درمانی در صندوق ملی بهداشت می باشد و شهروندان موظف به پرداخت هزینه بیمه هستند که 9 درصد از درآمد شخصی کسر می شود . بودجه ملی حدود 5 درصد از کل هزینه های مراقبت های بهداشتی را پوشش می دهد . 70 درصد از کل هزینه های بهداشت و درمان در کشور لهستان توسط بیمه درمانی در صندوق ملی بهداشت تحت پوشش قرار می گیرند که 30 درصد از باقی مانده از آن به مراقبت های پزشکی خصوصی می رسد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لهستان ” را مطالعه فرمایید .

بهداشت و درمان در کشور لهستان – ارائه دهندگان خدمات درمانی در کشور لهستان

ارائه دهندگان خدمات درمانی در کشور لهستان عبارتند از :

  • واحدهای بهداشت و درمان به عنوان اپراتورهای اقتصادی فعالیت می کنند
  • واحدهای بهداشت عمومی خودکفا: مؤسسات تحقیقاتی ، بنیادها ، انجمن ها و کلیساها.
  • مراقبت های بهداشتی خصوصی: پزشکی ، پرستاری ، دندانپزشکی
  • داروخانه ها

 

بهداشت و درمان در کشور لهستان – خدمات فوریت های پزشکی در کشور لهستان

خدمات فوریت های پزشکی در کشور لهستان یک سرویس خدمات بهداشتی و درمانی فوری قبل از بیمارستان از جمله خدمات آمبولانس است که توسط شهرها و ایالت های لهستانی ارائه می شود. این خدمات معمولا توسط بیمارستان محلی ، عمومی اداره می شود و عموما توسط دولت لهستان تأمین می شود. در تعدادی از موارد ، بیمارستان ها این خدمات را به اپراتورهای خصوصی منعقد می کنند. علاوه بر خدمات با بودجه عمومی ، انواع خدمات آمبولانس خصوصی با سود و به صورت مستقل نیز فعالیت می کنند.

برای اقامت و تابعیت در لهستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لهستان ” را مطالعه فرمایید .

بهداشت و درمان در کشور لهستان – مشکلات سیستم سلامت در لهستان

سیستم مراقبت های بهداشتی در لهستان سالهاست با مشکلاتی روبرو است. براساس شاخص مصرف کننده یورو در سال 2016 سلامت کشور  لهستان در رتبه 31 از 35 قرار گرفت . مشکلات اصلی ذکر شده در فهرست مصرف کنندگان بهداشت 2016 عبارتند از:

  • دسترسی دشوار به پزشک متخصص (خصوصاً در بیمارستان) و مدت طولانی انتظار برای خدمات درمانی
  • جراحی جدی: بیش از 90 روز ، درمان سرطان: بیش از 21 روز ، توموگرافی: بیش از 7 روز
  • نتایج بد در درمان سرطان – عدم دسترسی به داروهای مدرن و میزان بالای مرگ و میر
  • ساختار دیجیتال اطلاعات بهداشتی: مشکلات در نسخه های الکترونیکی و ارجاع ، عدم دسترسی به نتایج معاینه یا لیست پزشکان مجاز
بهداشت و درمان در کشور لهستان

بهداشت و درمان در کشور لهستان

بهداشت و درمان در کشور لهستان – خدمات بهداشت عمومی در کشور  لهستان

وزارت بهداشت سیاست مراقبت های بهداشتی ملی را تنظیم و نظارت بر سیستم تأمین شده توسط دولت ، صندوق بهداشت ملی (NFZ) ، که از آن پشتیبانی می کند. مراقبت های دولتی برای کلیه اتباع لهستان اجباری می باشد و کلیه ساکنان رسمی و کمک ها معمولاً مستقیماً از حقوق دریافت می شوند و افراد خود شاغل موظف به پرداخت شخصی به NFZ هستند. استاندارد مراقبت های بهداشتی عمومی در لهستان کفایت می کند ، اگرچه بسیاری از بیمارستان ها در مقایسه با بیمارستان های اروپای غربی از استاندارد پایین تری برخوردار هستند. با وجود این ، امکانات عمومی عالی وجود دارد که برنامه های درمانی بیشتری را در مقایسه با آنچه در مراکز پزشکی خصوصی موجود است پوشش می دهد .

بهداشت و درمان در کشور لهستان – مراقبت های بهداشتی خصوصی در کشور لهستان

مراقبت های بهداشتی خصوصی در لهستان اغلب برای تکمیل بخش عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. مهاجران دریافتند که بسیاری از اتباع این کشور را برای جلوگیری از انتظار طولانی و  پر فشار نظام دولتی این دولت انتخاب می کنند. در حقیقت ، بسیاری از همان پزشکانی که برای NFZ کار می کنند ، از طرفی رویه های خصوصی دارند که در آن می توانند محدوده سیستم سهمیه را دور بزنند و بیماران را مطابق آنچه مناسب دیدند ، معالجه کنند. درمان خصوصی نسبتاً مقرون به صرفه می باشد اما درمان مداوم مطمئناً رشته های کیف پول مهاجران را به خود جلب می کند. به این ترتیب ، مهاجران باید گزینه های بیمه خصوصی خود را بررسی کنند.

در مقاله ” مهاجرت به لهستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به لهستان اطلاعات کسب کنید .

بهداشت و درمان در کشور لهستان – داروخانه ها در لهستان

داروخانه ها در لهستان به طور گسترده ای در دسترس هستند و برخی از آنها در شهرهای بزرگ به طور شبانه روزی باز هستند. اگرچه مهاجران انتخاب گسترده ای از داروهای بدون نسخه در لهستان را پیدا می کنند ، اما اینها اغلب گران تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا هستند. دولت بیشتر داروهای تجویزی را پشتیبانی نمی کند و برخی از داروهای مرتبط با بیماری های طولانی مدت ، مانند آسم ، افسردگی ، بیماری های قلبی و دیابت ، فقط تا حدی تأمین می شوند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button