بهداشت و درمان در کشور صربستان

کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا می باشد که بخش جنوبی جلگه پانونی و جنوب شبه جزیره بالکان را شامل می شود . یکی از مسائل مهمی که جهت مهاجرت به صربستان بایستی به آن توجه کرد ، بررسی سیستم بهداشت و درمان در کشور صربستان می باشد . این کشور با کمک و پشتیبانی سازمان بهداشت جهانی ، تلاش زیادی در جهت رسیدگی به مسائل مربوط به مراقبت های پزشکی خود انجام می دهد و بیش از 40 پروژه بودجه اتحادیه اروپا به ارزش بیش از 140 میلیون یورو را امتحان کرده و سعی در درست کردن امور دارد . همچنین کشور صربستان 11 درصد از تولید ناخالص داخلی را به بودجه مراقبت های بهداشتی خود اختصاص می دهد با این وجود هنوز هم در فهرست مصرف کنندگان بهداشت اروپا در سال 2012 میلادی با کمبود امکانات و کارمندان کم هزینه در رده آخر قرار گرفت .

برای اقامت و تابعیت در صربستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

بهداشت و درمان در کشور صربستان با استفاده از یک سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی ارائه می شود ، اگرچه فساد ، ناکارآمدی و کمبود پزشک مشکلات اساسی هستند. مراقبت های بهداشتی صربستان سالها است که دچار کمبود بودجه شده است و به همین دلیل ، استاندارد مراقبت های بهداشتی موجود از کیفیت پایین برخوردار هستند . کادر پزشکی به خوبی آموزش دیده اند ولی تجهیزات و امکانات باعث می شود سیستم درمانی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بهداشت و درمان در صربستان برای کلیه شهروندان و ساکنین بلند مدت در دسترس می باشد . مراقبت های بهداشتی خصوصی صربستان نیز برای آن دسته از شهروندان که توانایی پرداخت هزینه های آن را دارند ، در دسترس است . صندوق بیمه خدمات درمانی (HIF) خدمات درمانی در صربستان را تحت نظارت و نظارت دارد و ، هدف از این سازمان این است که سیستم درمانی را برای هر شهروند بدون توجه به وضعیت آنها برابری کند اما در عمل اغلب اینگونه نیست.

بهداشت و درمان در کشور صربستانپزشکان و مراکز بهداشتی در کشور صربستان

پزشکان اولین نقطه تماس با سیستم بهداشت دولتی هستند. شهروندان می توانند با انتخاب پزشک خود به وی مراجعه کنند. شهروندان برای هر بار مراجعه به پزشک باید هزینه ای دریافت می کنند. پزشکان عمومی دارو را تجویز می کنند ، بیماری های حاد و مزمن را معالجه می کنند و مراقبت های پیشگیرانه و آموزش بهداشت را ارائه می دهند.

مراکز درمانی (domovi zdravlja) توسط مراكز بهداشتي كوچك تر به نام zdravstvene stanice تكميل مي شوند خدمات پزشكي ارائه شده توسط مراكز بهداشتي شامل پزشك عمومي ، پزشك پزشكي ، زنان و زايمان ، پزشك شغلي ، دندانپزشكي ، مراقبت از منزل ، مراقبت هاي پيشگيري و خدمات آزمايشگاهي است. مراکز بهداشتی و درمانی مراقبت های عمومی ، برنامه های کنترل سل ، درمان فیزیکی و شغلی ، مراقبت از مادر ، مراقبت از کودکان و مراقبت از دندان را ارائه می دهند . همچنین آنها کمکهای پزشکی فوری و همچنین آزمایشگاه ، رادیولوژی و سایر خدمات تشخیصی را ارائه می دهند اما این خدمات باید به آنها پرداخت شود. اگرچه امکانات بهداشتی و درمانی در کشور صربستان نسبتاً مناسب از پزشک و پرستاران واجد شرایط برخوردار است ولی کیفیت مراقبت از آن پایین تر از حد استاندارد است ، زیرا خدمات به صورت بیمار محور نیست ، بین پزشکان محلی و مراکز درمانی کمبود ارتباط وجود دارد و تجهیزات و ساختمان ها در آن قرار دارند.

بهداشت و درمان در کشور صربستان

بهداشت و درمان در کشور صربستان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به صربستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به صربستان ” بیاندازید.

بهداشت و درمان در کشور صربستان – بیمارستان های کشور صربستان

بیمارستان ها و کلینیک ها در همه شهرها و شهرهای اصلی کشور صربستان وجود دارد. بیماران از طریق اورژانس یا از طریق مراجعه به پزشک خود در بیمارستان بستری می شوند. پس از بستری شدن بیمار ، درمان توسط یکی از پزشکان بیمارستان کنترل می شود. شرایط در اکثر بیمارستانها از سطح مطلوبی برخوردار نیست. داروخانه ها و مواد اولیه پزشکی را می توان از داروخانه های خصوصی تهیه کرد. بیمارستان ها برای خدمات خود نیاز به پرداخت نقدی دارند و بیمه درمانی را به عنوان غرامت نمی پذیرند و این امر دستیابی به مراقبت های پزشکی را برای شهروندان صرب دشوار می کند.

بهداشت و درمان در کشور صربستان – مراقبت های اورژانس در کشور صربستان

مراقبت های اورژانس در ابتدا برای همه رایگان است ولی پس از تثبیت شرایط فرد مجبور به پرداخت هزینه خدمات پزشکان می شود. درمان به صورت اورژانس در کلیه بیمارستانها ارائه می شود ، به دلیل کمبود بودجه و تجهیزات ، استاندارد اتاق های اورژانس ضعیف است. بخش های اورژانس همه سال بدون توقف باز هستند. خدمات مراقبت های اورژانس بسیار گران می باشند و همیشه گزینه ای برای شهروندان فقیر نیست.

در مقاله ” تحصیل در صربستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در صربستان اطلاعات کسب کنید .

بهداشت و درمان در کشور صربستان – کلینیک های خصوصی در کشور صربستان

در کشور صربستان خدمات درمانی زیادی وجود ندارد که خدمات پزشکی ارائه می دهند. مقدار کمی از کلینیک های درمانی خصوصی در صربستان به خوبی توسعه نیافته اند. این امر به این دلیل است که اکثر شهروندان برای کمک به تأمین اعتبار در کلینیک های خصوصی نمی توانند هزینه اضافی را پرداخت کنند.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button