بهداشت و درمان در کشور رومانی

کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بخارست است . کشور رومانی یک کشور نسبتا ایمن می باشد و مهاجران در معرض خطرات عمده ای برای سلامتی نیستند که در هیچ کشور اروپایی دیده نمی شود . به طور کلی سیستم بهداشت و درمان در کشور رومانی مطابق استانداردهای جهانی اول نیست و پزشکان خدمات پزشکی را در مراکز بزرگتر شهر بخارست با استانداردهای کیفیت اول جهانی ارائه می دهند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در رومانی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در رومانی ” است .

سیستم بهداشت و درمان در کشور رومانی یک سیستم بیمه خدمات اجتماعی می باشد که با وجود تلاش های اخیر برای عدم تمرکز برخی عملکردهای نظارتی ، بسیار متمرکز مانده است که این سیستم مزایای خود را برای 85 درصد از جمعیت تحت پوشش فراهم می کند به طوری که جمعیت باقی مانده به حداقل مزایا دسترسی دارند . در حالی که هر یک از بیمه شدگان بدون توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی خود به همان مزایای مراقبت های بهداشتی دسترسی دارند ، نابرابری هایی در دسترسی به مراقبت های بهداشتی در ابعاد مختلف مانند روستایی در مقابل شهر وجود دارد

جمعیت کشور رومانی شاهد افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر بوده است ولی هر دو همچنان در بدترین وضعیت در اتحادیه اروپا قرار دارند. برخی از روندهای نامطلوب مشاهده شده است ، از جمله افزایش تعداد جدیدی از تشخیص های HIV / AIDS و کاهش میزان ایمن سازی. منابع عمومی بیش از 80 درصد از کل بودجه بهداشت را تشکیل می دهند. با این حال ، پرداخت های قابل توجهی را پوشش می دهد که تقریباً یک پنجم کل هزینه ها را شامل می شود. همچنین به نظر می رسد سهم پرداختهای غیر رسمی قابل توجه است ، ولی آمار دقیق مشخص نیست. در سال 2014 میلادی کشور رومانی کمترین هزینه بهداشتی را به عنوان سهم از تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشت.

در راستای هدف دولت برای تقویت نقش مراقبت های اولیه ، تعداد کل تخت های بیمارستانی رو به کاهش است. با این حال ، ارائه خدمات درمانی با کمبود مراقبت های اولیه و عمومی و استفاده نادرست از سرپایی و تخصصی سرپایی ، از جمله مراقبت در بخش های اورژانس بیمارستان مشخص می شود. تعداد پزشکان و پرستاران در کشور رومانی نسبت به میانگین اتحادیه اروپا نسبتاً کم است. این امر عمدتاً به نرخ بالای کارگران مهاجرت به خارج از کشور ، ورود رومانی به اتحادیه اروپا در طی یک دهه گذشته و کاهش حقوق بخش دولتی به دلیل بحران اقتصادی تشدید شده است . اصلاحات در سیستم بهداشت رومانی هم ثابت بوده و هم غالبا بی اثر است که بخشی از آن ناشی از درجه بالای بی ثباتی سیاسی می باشد . اصلاحات اخیر عمدتاً بر ایجاد اقدامات صرفه جویی در هزینه متمرکز شده است .

شما می توانید برای مهاجرت به رومانی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به رومانی ” را مطالعه فرمایید .

بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی  – خدمات بهداشت جهانی در رومانی

مفهوم مراقبت های بهداشتی جهانی فقط در کشور رومانی اجرا شده است. با این حال ، بیماران هنوز هم مجبور به پرداخت برخی از هزینه های پزشکی بودند و در برخی موارد ، هزینه ها نیز بسیار بالا بود. در نتیجه ، مراقبت های بهداشتی فقط در طبقه متوسط ​​و به بالا قابل دسترسی بود. طبقه کارگر در شرایطی بود که نیاز به استفاده از کلینیک های رایگان یا بیمارستان هایی که توسط خیرین اداره می شوند ، بود .

بهداشت و درمان در کشور رومانی  – بیمه سلامت کشور رومانی

شهروندان اتحادیه اروپا حق دارند با توجه به داشتن کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) ، که از مراکز درمانی یا از طریق www.dh.gov.uk در انگلستان تهیه شده اند ، بتوانند مراقبت های پزشکی اضطراری رایگان را انجام دهند. شهروندان سایر کشورها احتمالاً برای هرگونه معالجه درمانی باید مبلغ نقدی را پرداخت كنند و بعداً از بیمه كنندگان بهداشت شخصی یا عمومی درخواست بازپرداخت كنند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در رومانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در رومانی توضیح دادیم .

بهداشت و درمان در کشور رومانی  – مهمترین بیمارستان های کشور رومانی 

مهمترین بیمارستان های کشور رومانی عبارتند از :

  • بیمارستان Brâncovenesc در کشور رومانی
  • بیمارستان Filantropiaدر کشور رومانی
  • بیمارستان کلش در کشور رومانی
  • بیمارستان کولی در بخارست رومانی
  • بیمارستان Pantelimon در کشور رومانی
  • بیمارستان سنت اسپیریدون در کشور رومانی
  • بیمارستان برانکوفنسك در کشور رومانی

 

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور صربستان بهداشت و درمان در کشور صربستان

بهداشت و درمان در کشور صربستان کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا ...

نظرات کاربران
Call Now Button