بهداشت و درمان در کشور بلژیک

هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که بایستی به آن توجه کرد ، مسائل بهداشتی می باشد و در ابتدا مراقبت های بهداشتی باید مورد توجه قرار بگیرد که در حداقل در مواقع اضطراری بتوان چه کاری انجام شود و چگونه تحت پوشش قرار خواهد گرفت . لازم است بدانید که کشور بلژیک به دلیل داشتن یکی از بالاترین کیفیت سیستم های مراقبت پزشکی بسیار معروف می باشد ، همچنین کشور بلژیک با سایر سیستم های برتر پزشکی در اروپا همسو است . اگر فرد متقاضی تحصیل در بلژیک ، دانشجوی اتحادیه اروپا باشد تحت پوشش سیستم اجتماعی دولت قرار خواهد گرفت . طبق بررسی سیستم سلامت کشور بلژیک در سال 2010 میلادی جمعیت این کشور همچنان از امید به زندگی طولانی برخوردار است و این تا حدودی به دلیل دسترسی خوب به خدمات درمانی با کیفیت بالا است .  مهاجران می توانند اطمینان حاصل کنند که سیستم بهداشت و درمان در کشور بلژیک از معتبرترین سیستم های پزشکی در اروپا است . تجهیزات پزشکی در بلژیک از استانداردهای بالای مراقبت و بهداشت پیروی می کند و اگر بدهی های دولت کشور بلژیک نبود و درصد مالیات این کشور کمتر بود جایگاه کشور بلژیک بهتر از این می شد .

برای اقامت و تابعیت در بلژیک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

فوروم جهانی اقتصاد (World Economic Forum) جایگاه نوزدهم را در جهان به کشور بلژیک اختصاص داده است .کشور بلژیک در سال گذشته در جایگاه هجدهم بوده ولی این فوروم تاکید می کند که بدهی های دولت این کشور، درصد بالای مالیات و آشفتگی بازار کار و تعداد بیکاران فشار زیادی به سیستم بهداشت و درمان در بلژيک وارد کرده است. یکی از دلایل برتر بودن سیستم بهداشتی و پزشکی در بلژيک سیستمهای آموزش و پرورش در این کشور می باشد زیرا  سیستم آموزش و پرورش بلژيک در جایگاه هفتم برترین سیستمهای آموزشی جهان می باشد. پس از آن می توان از توانایی تکنولوژیکی بلژيک نام برد پون این کشور در جایگاه سیزدهم برترین تکنولوژی های جهان جای دارد .

بهداشت و درمان در کشور بلژیک – مراقبت های بهداشتی عمومی در بلژیک

کلیه سیستم مراقبت های بهداشتی بلژیک تا حدودی توسط دولت بلژیک تأمین می شود که بودجه لازم را برای سازمان های بهداشت متقابل فراهم می کند. تمام کارمندان و کارگران خود اشتغالی در بلژیک باید به عنوان بخشی از روند ثبت نام عادی تأمین اجتماعی ، به یک صندوق بیمه درمانی بلژیک کمک کنند.

مهاجران واجد شرایط وضعیت مالیاتی غیر مقیم ممکن است ملزم به مشارکت در سیستم تأمین اجتماعی ملی نباشند که در این صورت احتمالاً تحت پوشش برنامه مراقبت های بهداشتی ویژه کارفرمای خود قرار می گیرند. هر فردی که واجد شرایط مراقبت های بهداشتی عمومی باشد می تواند با هر پزشک انتخاب خود مشورت کند و بیشتر پزشکان درک خوبی از زبان انگلیسی دارند.

بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک

کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) همچنین منبع خوبی برای مهاجران می باشد زیرا شهروندان اروپایی که در کشورهای خارجی مشغول به کار هستند ، می توانند همان هزینه را با همان هزینه شهروند آن کشور بپردازند . با این حال ، کارت EHIC در کشور بلژیک قابل استفاده نیست ، مگر اینکه در جای دیگری از اتحادیه اروپا صادر شده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در بلژیک می توانید مقاله ” تحصیل در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

بهداشت و درمان در کشور بلژیک – مراقبت های بهداشتی خصوصی در بلژیک

بیمارانی که از مراقبت های بهداشتی خصوصی در بلژیک استفاده می کنند ، معمولاً برای هر نوع مراقبت های بهداشتی ارائه شده به پزشک پرداخت می کنند و پس از آن از ارائه دهنده بیمه خود درخواست می کنند که این ادعا می تواند تا 75 درصد هزینه ها را پوشش دهد. بیشتر دندانپزشکان بیمه ایالتی را قبول نمی کنند ، بنابراین احتمالاً مهاجران به پوشش جامع بیمه دندانپزشکی نیاز دارند.
مراقبت های بهداشتی خصوصی در کشور بلژیک می تواند بسیار گران قیمت باشد. به همین دلیل ، بسیاری از بلژیکی ها و مهاجران ، طرح بیمه خدمات پزشکی خود را با یک سیاست مراقبت های بهداشتی خصوصی تکمیل می کنند تا اختلاف را پوشش دهند.

بهداشت و درمان در کشور بلژیک – داروخانه ها در بلژیک

داروخانه ها در کشور بلژیک فراوان می باشد و به طور کلی در ساعات کار معمولی فعالیت می کنند. برخی از داروخانه ها نیز 24 ساعت شبانه روز فعالیت دارند. بیشتر داروهای بدون نسخه در داروخانه های بلژیک موجود است. نسخه های پزشکی برای جمع آوری باید پرداخت شود و مهاجران برای دریافت هزینه های دریافتی از کمک های پزشکی باید رسید را نگه دارند. همچنین توصیه می شود که مهاجران خود را از نام های اصلی هر داروی طولانی مدت آگاه کنند ، زیرا نام های تجاری می توانند از کشور به کشور دیگر متفاوت باشند.

در مقاله ” مهاجرت به بلژیک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به بلژیک اطلاعات کسب کنید .

بهداشت و درمان در کشور بلژیک – خدمات اورژانس در بلژیک

خدمات اورژانس در بلژیک با زمان پاسخ سریع ، قابل اعتماد است. گذشته از شماره اضطراری عمومی اروپا ، 112 ، مهاجران نیز می توانند 100 را برای اورژانس های پزشکی شماره گیری کنند. آمبولانس ها جزئی از برنامه مراقبت های بهداشتی ملی نیستند ، اما ممکن است تحت پوشش بیمه های خصوصی برای افرادی که آن را دارند ، پوشش داده شود.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

بهداشت و درمان در کشور صربستان بهداشت و درمان در کشور صربستان

بهداشت و درمان در کشور صربستان کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا ...

نظرات کاربران
Call Now Button