بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر صوفیه است . این کشور سومین میزان مرگ و میر در اروپا با 708 مورد در هر 100000 نفر جمعیت در سال 2015 میلادی داشت . کشور بلغارستان یکی از چهار منطقه اروپایی می باشد که بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های سیستم گردش خون را دارد . در اوایل دهه سال 2000 میلادی عمده ترین علل طبیعی مرگ و میر ، بیماری های قلبی عروقی ، سرطان و بیماری های تنفسی مشاهده می شود . کشور بلغارستان میزان شیوع بسیار کمی از ویروس ایدز را دارد .  اگرچه در سال 2003 میلادی تخمین میزان بروز کمتر از 1.1 درصد از جمعیت بود ویل در اوایل دهه 2000 تعداد گزارش های جدید سالانه افزایش یافت به طوری که در سال 2005 میلادی حدود 86 مورد جدید گزارش شد ه تعداد رسمی آنها به حدود 600 نفر رسیده و 85 مورد جدید در نیمه اول سال 2006 میلادی گزارش شده است . در سال 2010 میلادی 1160 نفر مبتلا به HIV  مثبت وجود داشت .  سیستم بهداشت و درمان در کشور بلغارستان از طریق سیستم بیمه درمانی اجباری که توسط صندوق بیمه درمانی بلغارستان (BHIF) اداره می شود ، تامین می گردد .  صندوق از جمع مشاغل کارگر جمع آوری می کند و دولت به نمایندگی از افراد معاف از قبیل سالمندان ، بیکاران و افراد وابسته پرداخت می کند . بودجه مراقبت های بهداشتی کشور بلغارستان در سال 2018 میلادی دلار تخمین زده می شود که هنوز هم به میزان قابل توجهی پایین تر از بودجه مراقبت های بهداشتی سایر کشورهای مهم اروپای غربی می باشد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در بلغارستان ” را مطالعه فرمایید .

کشور بلغارستان به دلیل کم هزینه بودن زندگی،حومه سازی منظره و مجاورت با سایر کشورهای اروپایی مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است.  در حالی که این کشور متخصصان پزشکی فوق العاده ماهر دارد ، اما به دلیل کمبود زیرساخت ها و بودجه ، امکانات آن اغلب از معیارهای ضعیف رنج می برد.

با این وجود تعداد زیادی از روش های خصوصی وجود دارد که بسیاری از پزشکان به دنبال فرصت های پر سود تر در بخش خصوصی هستند. برای افرادی که در بلغارستان کار می کنند ، از جمله مهاجران ساکن در این کشور پرداخت به صندوق بیمه درمانی ملی کشور اجباری می باشد . کارکنان پزشکی در شهرهای بزرگتر به احتمال زیاد انگلیسی صحبت می کنند ، ولی مهاجران ساکن در بلغارستان ممکن است در پیدا کردن کمک پزشکی به زبان خود مشکل داشته باشند.

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان – مراقبت های بهداشتی عمومی در کشور بلغارستان

سیستم بهداشت و درمان در کشور بلغارستان محدودیت هایی دارد که ممکن است مهاجران نیاز به تعدیل آن داشته باشند ، مانند امکانات ضعیف ، کم کاری و کمبود بودجه. اکثر مهاجران تمایل دارند که مراکز خصوصی کارآمدتر ، قابل اعتمادتر و مترقی تر را انتخاب کنند.

ساکنان اتحادیه اروپا و EEA خوشحال خواهند شد بدانند که کارت بیمه سلامت اروپا در بلغارستان معتبر می باشد بدین معنا که دارندگان حق دارند در بیمارستانهای عمومی که با صندوق بیمه ملی بلغارستان قرارداد دارند ، معالجه پزشکی رایگان ارائه دهند.

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلغارستان ” اطلاعات کسب کنید .

مهاجران برای استفاده از کارت دیجیتالی در قالب یک برنامه تلفن همراه باید مشارکت اجباری نسبت به سیستم مراقبت های بهداشتی بلغارستان انجام دهند. برای ایجاد این مشارکت ، مهاجران باید در صندوق بیمه خدمات درمانی ملی ثبت نام کنند ، یک پزشک عمومی و یک دندانپزشک را انتخاب کنند.

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان – مراقبت های بهداشتی خصوصی در کشور بلغارستان

همانطور که اغلب اتفاق می افتد ، مراقبت های بهداشتی خصوصی در بلغارستان بسیار پیشرفته تر و مجهز تر از معادل بخش دولتی آن می باشد و نسبتاً ارزان در مقابل بسیاری از کشورهای غربی که در مقایسه با آن قرار دارند . کشور بلغارستان به عنوان مقصدی برای گردشگری پزشکی که شامل اقدامات زیبایی و دندان است ، رشد کرده است. بیشتر پزشکان در موسسات خصوصی نیز دو زبانه هستند ، بنابراین برقراری ارتباط به زبان انگلیسی نباید مشکلی ایجاد کند. هزینه های مراقبت های بهداشتی خصوصی می تواند بسیار زیاد باشد  و توصیه می شود مهاجران که قصد استفاده از این سیستم را دارند ، بیمه درمانی بین المللی جامع را برای زمان خود در کشور خریداری کنند.

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان – داروخانه ها و داروها در کشور بلغارستان

داروخانه ها در کشور بلغارستان توسط داروسازان واجد شرایط تنظیم و اداره می شوند. مقررات مربوط به نسخه های پزشکی در بلغارستان می تواند کمی انعطاف پذیرتر از سایر کشورها باشد. لازم به ذکر است که توصیه می شود مهاجران خود را از نام های اصلی هر داروی طولانی مدت آگاه کنند ، زیرا نام های تجاری می توانند از کشور به کشور دیگر متفاوت باشند.

در مقاله ” اقامت در بلغارستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در بلغارستان اطلاعات کسب کنید .

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان – خدمات اضطراری در کشور بلغارستان

کشور بلغارستان در حال انجام پروژه هایی برای مدرن سازی خدمات اورژانس و امکانات بیمارستان است. بیمارستانهای دولتی معمولاً بخشهای ویژه اورژانس دارند ، در حالی که در پایتخت صوفیه ، بیمارستان دانشگاه Tsaritsa Yoanna و بیمارستان دانشگاه St هر دو خدمات اضطراری ویژه ای را ارائه می دهند . شماره 112 شماره اضطراری عمومی اروپا می باشد که دارای اپراتورهایی است که افراد می توانند در صورت اورژانس از خدمات آمبولانس یا راهنمایی به نزدیکترین بیمارستان کمک بگیرند.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

بهداشت و درمان در کشور صربستان بهداشت و درمان در کشور صربستان

بهداشت و درمان در کشور صربستان کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا ...

نظرات کاربران
Call Now Button