بهداشت و درمان در ژاپن

کشور ژاپن ، کشوری در اقیانوس آرام در آسیای شرقی می باشد که یکی از قدرت های اصلی اقتصادی جهان و سومین اقتصاد جهان از نظر تولید ناخالصی داخلی است . مردم کشور ژاپن یکی از پرکار ترین مردمان دنیا هستند به طوری که در هیچ کشوری در دنیا به اندازه ژاپن فرهنگ کار و تلاش در زندگی روزانه مردم تثبیت نشده است و به عبارتی می توان عوامل پیشرفت این کشور را در سخت کوشی مردم ، صادقانه کار کردن ، احترام به مدیر ، عدم اسراف و برنامه ریزی دقیق دانست . دولت ژاپن برنامه اجرایی کمی را انجام می دهد و عمده فعالیت های اجرایی به عهده بخش خصوصی می باشد . بخش خصوصی کشور ژاپن نیز از مدیران بسیار قوی با سطح تحصیلات بالا و تجربه فراوان برخوردار است . بودجه کشور ژاپن براساس مالیات می باشد و مالیات نیز در اکثر موارد نیز سنگین است به عنوان مثال کارخانه و بیمارستان ها 40 درصد درآمد می باشد . شاخص های بهداشت و درمان در ژاپن در زمره بهترین ها در دنیا است . شاخص های امید به زندگی ( 78.4 درصد برای مردان و 85.2 درصد برای زنان) و مرگ و میر نوزادان تازه متولد شده (4 به ازاء هر 1000 نفر) در هیچ کشوری جز کشور ژاپن یافت نمی شود . لازم به ذکر است که جمعیت کشور ژاپن به سرعت رو به سالخوردگی پیش می رود ، در حالی که در سال 1970 میلادی تنها 1.7 درصد از جمعیت بالای 65 سال داشته اند و این میزان در سال 1991 میلادی به 12.6 درصد و سال 1995 میلادی به 17 درصد رسیده است . در دهه 1950 میلادی بیماری های عفونی مانند سل ، عمده ترین مساله روز مردم و دولت بوده است و بیماری های ریوی و مغزی عروقی در رتبه های بعدی اهمیت داشته اند اما امروز سرطان و بیماری های قلبی مشکلات اصلی کشور ژاپن است و این مقاله در مورد بهداشت و درمان در ژاپن می باشد .

برای اقامت و تابعیت در ژاپن روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ژاپن ” را مطالعه فرمایید .

در کشور ژاپن بیمارستان به مکانی گفته می شود که بتواند حداقل 20 بیمار را بستری کند و در این کشور حدود 5/1 میلیون تخت بیمارستانی وجود دارد که یک سوم آن دولتی و ما بقی خصوصی هستند و کلینیک ها به مکانی گفته می شوند که یا تخت بستری نداشته باشند و یا تعداد تخت آنها زیر 20 عدد باشد. هر گونه تشکیلات خصوصی می تواند توسط افراد حقیقی یا شرکتهای سهامی خاص صورت گیرد. با اینکه تاسیس هر گونه مرکز درمانی نیاز به اخذ مجوز از دولت دارد ولی در حال حاضر تعداد مراکز درمانی در کشور ژاپن روز به روز در حال افزایش است؛ هرچند در نحوه توزیع جغرافیایی این مراکز نیز مشکلاتی وجود دارد اما طی سالهای اخیر تعداد پزشکان و دندانپزشکان نیز افزایش چشمگیری داشته است.

دولت کشور ژاپن با اخذ مالیات به بیمه های عمومی کمک می کند و بر کار ارائه دهندگان خدمات (داروخانه ها ،کلینیک ها و بیمارستان ها) نظارت می کند .برای پرداخت هزینه های انجام شده در بخش ارائه دهندگان خدمت از سیستم کارانه استفاده می گردد که این سیستم باعث می شود تا بهترین نوع خدمت برای بیمار فراهم آید ولی البته این سیستم مشکلاتی نیز دارد از جمله نسخه نویسی غیر ضروری و سوء استفاده های مختلف که دولت سعی دارد این معایب را بر طرف کند.

بهداشت و درمان در ژاپن انواع مراکز درمانی در کشور ژاپن

در حال حاضر به طور کلی مراکز درمانی در کشور ژاپن به دو دسته بیمارستان و کلینیک تقسیم می شود که بیمارستانها خود انواع مختلفی دارد که به شرح زیر می باشد :

  • بیمارستان های عمومی :تمام بیماران از جمله بیمارانی که بیماریهای حاد دارند در این نوع بیمارستان ها بستری می شوند.
  • آسایشگاه های اختصاصی: به دسته ای از بیماری ها به ویژه بیماری های مزمن مانند سل ریوی و غیره اختصاص دارد.
  • مراکز پزشکی ویژه :این مراکز که مجهز به امکانات ویژه برای بیماریهای خاص مثل جراحی قلب است که معمولا در کنار این موسسات مراکز تحقیقاتی نیز وجود دارد .
بهداشت و درمان در ژاپن

بهداشت و درمان در ژاپن

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در ژاپن دارید می توانید مقاله ” تحصیل در ژاپن ” را مطالعه نمایید.

بهداشت و درمان در ژاپن انواع بیمارستان ها در کشور ژاپن

 انواع بیمارستان ها در کشور ژاپن از لحاظ مالکیت عبارتند از :

الف) بیمارستان های دولتی : این بیمارستان ها به طور کلی وابسته به وزارت بهداشت ، ناحیه و شهرداری ها هستند.

ب) بیمارستان های عمومی :این بیمارستان ها وابسته به دولت هستند و فقط از لحاظ بودجه و قوانین مستقل هستند.

ج) بیمارستان های خصوصی: این نوع بیمارستان ها که دولت تنها اجازه تاسیس به آنها می دهد و نظارت و کنترل کلی را اعمال می کند ،در ضمن سازمان صلیب سرخ ژاپن نیز بیمارستان مستقل به خود دارد.

بهداشت و درمان در ژاپن خدمات بهداشت و درمان در ژاپن

بهداشت و درمان در ژاپن خدمات فراوانی را از جمله آزمایش های غربالگری، مراقبت های قبل از زایمان و کنترل بیماری های عفونی و … را ارائه می دهد. پرداخت هزینه ها به صورت 30 درصد  با بیمار است و  دولت 70٪ باقی مانده را پرداخت می کند. پرداخت خدمات پزشکی شخصی توسط یک سیستم بیمه خدمات درمانی جهانی ارائه می شود .همه ساکنان ژاپن طبق قانون نیاز به پوشش بیمه درمانی دارند. افراد بدون بیمه از کارفرمایان می توانند در برنامه بیمه بهداشت ملی شرکت کنند که توسط دولت های محلی اداره می شود. بیماران برای انتخاب پزشکان یا امکانات انتخاب خود آزاد هستند و نمی توانند پوشش را رد کنند. بیمارستان ها، طبق قانون، باید به صورت آزاد(بدون دخالت دولت) مدیریت شوند و توسط پزشکان اداره شوند. شرکت های سودآور مجاز به اداره بیمارستان نیستند. درمانگاه ها نیز باید توسط پزشکان اداره شود.

بهداشت و درمان در ژاپن – هزینه های پزشکی درسیستم  بهداشت و درمان کشور ژاپن  

هزینه های پزشکی درسیستم بهداشت و درمان کشور ژاپن به شدت توسط دولت تنظیم می شود تا هزینه ها  مقرون به صرفه باشد. با توجه به درآمد خانواده و سن بیمه شده، بیمه مسئولیت پرداخت 10٪، 20٪ یا 30٪ هزینه های پزشکی را در اختیار دولت قرار می دهد. همچنین در کشور ژاپن سقف هزینه ماهانه برای هر خانوار تعیین می شود، که وابسته به درآمد و سن افراد خانواده است  که هزینه های پزشکی بیش از این مقدار، از سوی دولت لغو و یا بازپرداخت می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ژاپن شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ژاپن ” بیاندازید.

افراد بیمه نشده موظف به پرداخت 100٪ هزینه های پزشکی خود می باشند، اما برای خانواده های کم درآمد که یارانه دولتی را دریافت می کنند، هزینه های درمان را دولت پرداخت می نماید. جالب است بدانید که افراد بی خانمان از طریق آمبولانس به بیمارستان منتقل می شوند.براساس نتایج برخی تحقیقات در زمینه کیفیت بهداشت و درمان در ژاپن ، کیفیت این خدمات با کیفیت ارائه خدمات بهداشت و درمان در آمریکا رقابت میکند.

جالب است بدانید براساس تحقیقات به عمل آمده  نتایج درمان سرطان معده در ژاپن بهتر از ایالات متحده در هر دو بیمار با درمان جراحی به تنهایی و جراحی و سپس شیمی درمانی است. ژاپن در مقایسه با گزارش انجمن آمریکایی انکولوژیک آمریکا و گزارش دیگری از بنیاد ژاپن برای تحقیق در مورد سرطان بر اساس میزان مرگ و میر 5 ساله سرطان روده بزرگ، سرطان ریه، سرطان پانکراس و سرطان کبد نسبت به کشور آمریکا برتری دارد. همین مقایسه نشان می دهد که ایالات متحده در طول مدت  5 ساله سرطان رکتوم، سرطان سینه، سرطان پروستات و لنفوم بدخیم پیشرفت کرده است. نتایج جراحی در ژاپن برای بیشتر سرطان ها بهتر است، در حالی که سیاست کلی در ایالات متحده استفاده تهاجمی از شیمی درمانی در سرطان های دیر تشخیص داده شده است. مقایسۀ داده ها از سیستم اطلاعات کلیه ایالات متحده آمریکا (USRDS) 2009 و انجمن ژاپن Renology نشان می دهد که مرگ و میر سالانه بیماران تحت دیالیز در ژاپن 13٪ در مقایسه با 22.4٪ در ایالات متحده است. ادامه زندگی  پنج ساله بیماران تحت دیالیز در ژاپن 59.9٪ و در ایالات متحده 38٪ است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button