بهداشت و درمان در موناکو

کشور موناکو ، یک کشور آفتابی در خط ساحلی دریای مدیترانه می باشد که به دلیل فرهنگ شگفت انگیز و اقتصاد پویا مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است . علاوه بر این ، این کشور نه تنها فرصت های شغلی را افزایش می دهد بلکه خدمات بهداشت و درمانی خوبی را ارائه می دهد . حکومت موناکو یکی از کوچک ترین کشورهای مستقل در جهان می باشد. کشور موناکو دارای یک استاندارد عالی از سیستم مراقبت بهداشتی است که کاملا مشابه کشور فرانسه می باشد .امید به زندگی در این کشور بالاست . کشور موناکو مانند سایر سیستم های مراقبت بهداشتی در خارج از کشور دارای دو بخش خصوصی و دولتی می باشد در حالی که این بخش عمدتا وابسته به مشارکت کارکنان و کارفرمایان می باشد . در این مقاله قصد داریم شما خوانندگان عزیز را بیشتر با سیستم بهداشت و درمان در موناکو آشنا کنیم .

یکی از روش های مهاجرت به موناکو از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به موناکو ” اطلاعات کسب کنید .

طبق قانون، تمام شهروندان موناکو حق دارند به مراقبت های بهداشتی در کشور موناکو دسترسی داشته باشند. برای واجد شرایط بودن سیستم مراقبت های بهداشت عمومی موناکو، تمام کارگران و افراد خود اشتغال(محلی و مهاجران) ملزم به پرداخت مالیات به سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی به نام Caisses Sociales de Monaco یا CSM هستند. هنگامی که یک کارمند شروع به کار در یک شرکت می کند، کارفرمایان باید در اسرع وقت آنها را در سیستم CSM ثبت کنند. کارگران حدود 15 درصد از حقوق و دستمزد خود را برای تمام مزایای تامین اجتماعی، از جمله خدمات بهداشتی پرداخت می کنند، در حالی که کارفرمایان حدود 23.66 درصد از حقوق و دستمزد ناخالص را برای مراقبت های بهداشتی پرداخت می کنند. هنگامی که فردی در سیستم تأمین اجتماعی Monegasque ثبت نام می کنند ، آنها یک کارت به نام Carte d’immatulation دریافت می کنند که به آنها حق دسترسی به خدمات پزشکی و همچنین خدمات دندانپزشکی را می دهد. این سیستم مراقبت های بهداشتی موارد زیر را تحت پوشش خود قرار می دهد :

  • بستری و سرپایی
  • داروهای تجویزی
  • درمان توسط متخصصان
  • بارداری و زایمان
  • توانبخشی
بهداشت و درمان در موناکو

بهداشت و درمان در موناکو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در موناکو می توانید مقاله ” تحصیل در موناکو ” را مطالعه فرمایید .

خانواده کارمند نیز ،  تحت پوشش  CSM  هستند . در همین حال، افرادی که از مزایای بلند مدت بیماری یا زایمان برخوردارند، مستمری های سالمندان و افراد بدون مشاغل مجبور به پرداخت حق بیمه  به CSM نیستند. افراد بیگانه که به کشور موناکو مهاجرت می کنند، باید مدرک بیمه بهداشت خصوصی را برای کسب مجوز اقامت در کشور ارائه دهند.

همه افرادی که در موسسات بهداشت عمومی و خصوصی در موناکو در حال کردن هستند ، تحصیل کرده و واجد شرایط هستند، بنابراین مهاجران و خارجیان می توانند با اطمینان از خدمات بهداشتی با کیفیت بالا در موناکو بهره مند شوند . مهاجران این کشور و مهاجرانی که عضو CSM هستند مجاز به ثبت انتخاب یک دکتر هستند. با این حال، باید اطمینان حاصل شود که دکتر انتخاب شده تحت پوشش CSM می باشد . پزشکان عمومی که بخشی از طرح CSM هستند، مجاز به تجویز دارو، درمان بیماری های حاد و مزمن، ارائه و ارتقاء آموزش بهداشت و ارجاع در مواردی هستند که بیمار نیاز به دیدن یک متخصص داشته باشد.

بهداشت و درمان در موناکو بیمارستان ها در موناکو

بیماران از طریق مراجعه به پزشک عمومی و یا از طریق بخش اورژانس (ER) در بیمارستان بستری می شوند.  مهاجران باید از همان ابتدا بدانند که این کشور نه تنها چند بیمارستان عمده دارد بلکه کیفیت امکانات پزشکی در مقایسه با استانداردهای بین المللی عالی است. در حال حاضر تنها سه بیمارستان در موناکو وجود دارد و همگی در شهر مونت کارلو، پایتخت واقع شده اند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در موناکو ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در موناکو ” است .

  • مرکز بیمارستان شاهزاده گریس (CHPG) (بیمارستان عمومی)
  • مركز قلب و توراكاس موناکو (Monaco Cardio-Thoracic Centre)
  • Elsan CHP Monaco

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button