در طول سالهای متمادی کشور مالزی به صورت یک کشور در حال توسعه فعالیت های پزشکی در آسیادر آمده که دارای امکانات و مدیریت پزشکی و پرسنل متخصص در آسیا می باشد.

تسهیلات و امکانات پزشکی پیشرفته و افراد متخصص مالزی را به مکانی برای تأمین نیازهای درمانی و مراقبت های تندرستی مردم تبدیل نموده است. این مقاله به موضوع بهداشت و درمان در مالزی اختصاص داده شده است تا با این سیستم مهم در این کشور بیشتر آشنا شوید.

کشور مالزی تقریبا از اغلب بیماری های واگیردار به دور است اما چنانچه شما از مناطق دارای بیماری واگیردار به کشور مالزی مسافرت می کنید باید کارت خاص واکسیناسیون همراه داشته باشید. این کشور چندین بیمارستان مجهز و کلینیک مدرن دارد که خدمات خود را به بیماران خارجی و مقیم ارائه می کنند.

درمانگاههای 24 ساعته فعال و واحدهای اورژانس و حوادث در کنار بخش های خصوصی و عمومی بیمارستانها وجود دارد و داشتن بیمه نامه پزشکی هنگام مسافرت تاثیرگذار است.

یکی از دلایلی که باعث می شود بیماران، کشور مالزی را برای درمان خود انتخاب کنند، مناسب بودن قیمت ها می باشد و هزینه ای که بیمار می پردازد خیلی کمتر از آن چیزی است که در بقیه کشورها برای معالجه پرداخت می کند.

یکی از روش های مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مالزی ” اطلاعات کسب کنید .

بررسی قیمت ها در منطقه نشان داده است که کشور مالزی مناسب ترین محل از نظر هزینه درمان نسبت به بقیه کشورها است. مثلا هزینه جراحی عمومی قلب در مالزی از 6500 دلار تا 9000 دلار است که شامل دو یا سه روز مراقبت های ویژه بیمار در بخش مراقبت های ویژه و تا هفت روز بستری بیمار در بخش عمومی با مراقبت مشاور و متخصص قلب می باشد.

بیماران می توانند به کیفیت خدمات بهداشت و درمان در مالزی تا معالجه کامل و خدمت به همه بیماران و خانواده های آنها در زمان بهره گیری از تخصص ها و فناوری های پزشکی اطمینان داشته باشند زیرا بیمارستانهای خصوصی کشور مالزی دارای کارمندان متخصص در هر دو زمینه پزشکی و اداری می باشند.

اکثر پزشکان متخصص مالزی دارای مدارک معتبر تخصصی و فوق تخصصی از کشورهای انگلستان، استرالیا و آمریکا هستند و متخصصان پزشکی تنها به تجربه های پزشکی اکتفا نمی کنند.

بهداشت و درمان در مالزی
بهداشت و درمان در مالزی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت مالزی مقاله ” اقامت در مالزی ” را مطالعه بفرمایید .

از جمله تخصص های موجود در کشور مالزی می توان رشته های ذیل را نام برد: جراحی قلب، مامایی، بیماریهای زنان و زایمان، بیماری های اطفال، چشم پزشکی، گفتار درمانی، رادیولوژی (پرتو شناسی)، کاردیو گرافی (قلب و عروق)، دندانپزشکی، بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی، بیماری های کلیه، جراحی پلاستیک و زیبایی.

برخی از بیمارستانها از قبیل انستیتوی قلب مالزی که شهرت جهانی دارد و بیمارستان ملی تون حسین اون ویژه بیماری های چشم، فقط در یک رشته تخصصی فعالیت دارند و بیمارستانهای دیگر مراقبت های عمومی پزشکی ارایه می کنند و در عین حال با در اختیار داشتن متخصصان گوناگون در داخل بخشهای تخصصی خود بیماران مختلف را معالجه می کنند از جمله در این بیمارستان ها می توان بخش های غدد شناسی و سرطان، امراض سالمندان، مرکز شنوایی، جراحی سر و صورت را معرفی کرد .

بیمارستان های کشور مالزی علاوه بر خدمات درمانی و تشخیص دارای یک سری امکانات و خدمات مهم از قبیل واحدهای حوادث و خدمات اورژانس، سرویسهای آمبولانس، مرکز مر اقبت های ویژه (آی سی یو) ، مرکز مراقبت های قلب (سی سی یو) ، اتاق های عمل، بخش زایشگاه و سایر بخش های پزشکی و جراحی هستند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در مالزی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در مالزی توضیح دادیم .

سیستم بهداشت و درمان آیورودا در مالزی قدیمی ترین سیستم طب بر روی زمین است که تقریباً 5000  سال قبل در هند شکل گرفته و معالجات طبی و روش های درمانی آیورودایی به مالزی نیز راه یافته و در کنار بسیاری از چشمه های آب گرم، هتل ها و اقامتگاه ها، تنها ماساژ آیورودایی را ارائه می دهند. با این وجود در کشور مالزی مراکز معدودی وجود دارند که طیف گسترده تری از درمان های آیورودایی را ارائه می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button