بهداشت و درمان در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، کشوری کوچک در شمال اروپا می باشد و پایتخت آن شهر لوکزامبورگ می باشد . لوکزامبورگ با کشورهای آلمان ، فرانسه ، بلژیک همسایه است و از جمله کشورهای ثروتمند به شمار می آید که همواره از ثبات شرایط سیاسی و اقتصادی برخوردار است . واحد پول این کشور یورو است و زبان رایج مردم لوکزامبورگ ، آلمانی ، فرانسوی و لوکزامبورگی است . شرایط و وضعیت بهداشت و درمان در کشور لوکزامبورگ مناسب است و این مقاله به موضوع بهداشت و درمان در لوکزامبورگ اختصاص داده شده است .

یکی از روش های مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لوکزامبورگ ” اطلاعات کسب کنید .

کشور لوکزامبورگ با جمعیتی حدود 502000 ، در سال  2010 دارای یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی دولتی در اروپا است. این سیستم بر مبنای سه اصل اساسی است: بیمه اجباری ، انتخاب رایگان ارائه دهنده برای بیماران و هزینه ثابت خدمات. خدمات بهداشت و درمان در لوکزامبورگ تحت نظارت اتحادیه بیمه های بیمارستانی لوکزامبورگ، خدمات بهداشتی با کیفیت بالا، رایگان و یارانه ای را به همه شهروندان و ساکنان بلند مدت ارائه می دهد. سیستم دولتی اکثریت درمان های ارائه شده توسط پزشکان عمومی و متخصصان، آزمایشات آزمایشگاهی، بارداری، زایمان، توانبخشی، تجویز و بستری را پوشش می دهد. بیمار در ابتدا باید هزینه های پزشکی را توسط Caisse de Maladie پرداخت می کند و سپس رسید را برای بازپرداخت، که از 80 تا 100 درصد متغیر است، ارائه می دهد. گروه های آسیب پذیر موظف به پرداخت هزینه ها نیستند و دانش آموزان، بیکاران و کودکان تا سن 27 سالگی تحت پوشش قرار می گیرند. درمان دندانپزشکی و اپتیک نیز برای بازپرداخت واجد شرایط است، اما برخی از خدمات باید از قبل تأیید شود.

سیستم بهداشت و درمان در لوکزامبورگ عمدتا از طریق بیمه درمانی اجتماعی تامین می شود. همه کارکنان به طور متوسط ​​5.44 درصد از درآمد ناخالص (با حداکثر سهم 6225 یورو) به Caisse de Maladie پرداخت میکنند  که به طور مستقیم از حقوق آنها کسر می شود و نیمی از آن توسط کارفرما پرداخت می شود. در سال 2002 میلادی کل هزینه های مراقبت های بهداشتی به میزان 6.2 درصد از تولید ناخالص داخلی محاسبه می شود که یکی از کمترین سهام در اروپا را تشکیل می دهد که 86 درصد کل هزینه های مربوط به سلامت از منابع عمومی است.

بهداشت و درمان در لوکزامبورگ

بهداشت و درمان در لوکزامبورگ

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لوکزامبورگ ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لوکزامبورگ ” است .

از آنجایی که کشور لوکزامبورگ کوچک است، تصمیمات مربوط به تخصیص منابع محدود به غیر از بودجه بیمارستان ها به مقامات محلی منتقل می شود. بودجه بیمارستان های فردی بین هیأت های اداری بیمارستان و اتحادیه صندوق های بیمارستانی مذاکره می شود، بخش داروسازی اداره سلامت لیست کاملی از داروها را که برای استفاده به عنوان یک راهنمای ملی برای بازپرداخت تأیید شده است، ارائه می دهد.

اگرچه در سیستم بهداشت و درمان لوکزامبورگ 99 درصد از جمعیت تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دولتی هستند، خدمات بهداشتی خصوصی نیز در دسترس است و حدود 75 درصد از مردم بیمه پوشش اضافی را خریداری می کنند که بیشتر برای پرداخت خدمات غیرمستقیم تحت طرح های اجباری مورد استفاده قرار می گیرد که همگی به وزارت تامین اجتماعی متصل هستند. با این حال، هیچ بیمارستان خصوصی در لوکزامبورگ وجود ندارد، زیرا تمام بیمارستان ها تحت کنترل دولتی Caisse de Maladie هستند و شما باید یک ارجاع از پزشک خود برای پذیرش در بیمارستان داشته باشید، مگر اینکه اورژانس باشد. تمام مراقبت های اورژانسی در بیمارستان های بزرگ ارائه می شود و حتی اگر بیمه ای ندارید، رایگان است. مراقبت طولانی مدت از طریق بیمه های جداگانه تامین می شود و وابستگی اطمینان به حساب می آید.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در لوکزامبورگ دارید می توانید مقاله ” تحصیل در لوکزامبورگ ” را مطالعه نمایید.

کشور لوکزامبورگ همچنین دارای بیمارستان های تخصصی و پزشکان متخصص برای مشاوره است، اما قرار ملاقات لازم است.  داروهای تجویزی تنها توسط پزشکان و مشاوران تجویز می شود و هزینه ها توسط Caisse de Maladie نیز بازپرداخت می شود. داروهای بدون نسخه قیمت بسیار بالاتری دارند و به طور کلی بازپرداخت نمی شوند. داروخانه ها معمولا در طول ساعات کاری باز هستند و همیشه یک داروساز موظف است که برای خدمات خارج از ساعت در دسترس باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button