بهداشت و درمان در قبرس

کشور قبرس ، کشوری جزیره ای در شرق دریای مدیترانه می باشد که پایتخت آن شهر نیکوزیا است . این کشور به دو بخش قبرس شمالی (بخش ترک نشین) و قبرس جنوبی (یونانی نشین) تقسیم شده است که در آن هر دو زبان یونانی و زبان ترکی ، زبان های رسمی کشور قبرس هستند . یونانی های کشور قبرس ، ارتودوکس و ترک های قبرس ، مسلمان می باشند . جزیره قبرس بعد از جزیره ساردنی و سیسیل  ، سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه می باشد . کشور قبرس از اعضای اتحادیه اروپا است . این کشور از نظر گردشگر پذیر مدیترانه است و در 1 ژانویه سال 2008 میلادی به حوزه یورو پیوست . این مقاله تحت عنوان ” بهداشت و درمان در قبرس ”  قصد دارد اطلاعات مفیدی در زمینه بهداشت و درمان ، مراکز درمانی و بیمارستان ها در کشور قبرس در اختیار خوانندگان قرار دهد .

نظام بهداشت و درمان در قبرس چه در قالب بخش خصوصی و چه در قالب بخش دولتی از استاندارد بالایی برخوردار است و در دسترس همگان قرار دارد و بیشتر پزشکان، متخصصان و جراحان قبرس در خارج از کشور و عمدتا در آلمان و بریتانیا به تحصیل پرداخته اند.

برای اقامت و تابعیت در قبرس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در قبرس ” را مطالعه فرمایید .

بهداشت و درمان در قبرس – بخش دولتی نظام بهداشت و درمان قبرس

بخش خدمات درمانی ملی کشور قبرس، خدمات درمانی، بهداشتی و مراقبتی را با قیمتی به صرفه و معقول در اختیار همگان قرار می دهد. بریتانیا توافق نامه تامین اجتماعی با قبرس امضا کرده است و شهروندان بریتانیایی که به شکل دائم در قبرس زندگی و یا کار می کنند می توانند از همان پوشش درمانی که در اختیار شهروندان قبرسی است بهره شوند . برای استفاده از این خدمات باید کارت درمانی داشت . بیمارستان دولتی پافوس در کشور قبرس مجهز به آخرین و به روزترین تکنولوژی پزشکی و تجهیزات درمانی است و شامل بخش های زایمان، ارتوپدی، رادیولوژی، پزشک عمومی، داروخانه و بخش جراحی می باشد .

بهداشت و درمان در قبرس کارت درمانی در کشور قبرس

شهروندان اتحادیه اروپا که به صورت دائم در قبرس زندگی می کنند می توانند درخواست خود را برای دریافت کارت درمانی به وزارت بهداشت قبرس ارائه دهند و در حقیقت این درخواست باید به نزدیک ترین بیمارستان دولتی و یا مرکز درمانی تحویل داده شود. کارت درمانی کشور قبرس هزینه های درمانی در بیمارستان های دولتی را پوشش می دهد و دارندگان این کارت ها می توانند از خدمات درمانی سرپایی و یا بستری، دارو و تعدادی از عمل های جراحی استفاده کنند. افرادی که قبرسی نیستند باید فرم 121 و سایر مدارک مورد نیاز را برای استفاده از این خدمات ارائه دهند. انواع کارت درمانی صادر شده در کشور قبرس به شرح زیر می باشد :

  1. نوع آ برای خدمات درمانی رایگان ( کارت صورتی رنگ ) در کشور قبرس

این کارت امکان استفاده از خدمات درمانی دولتی را به صورت کاملا رایگان فراهم می کند. افراد زیر واجد شرایط این کارت هستند :

  • اگر فردی به صورت دائم ساکن قبرس باشد و مدرک کتبی دال بر برخورداری از پوشش درمانی در کشوری که تابعیت آن را دارد با ارائه آن می تواند زمینه همکاری دو جانبه بین قبرس و کشور خود را فراهم کند .
  • میزان درآمد خالص (شامل مستمری) نباید بیشتر از 15377 یورو برای یک نفر و 30754 یورو برای یک زوج باشد و با احتساب یک فرزند وابسته 1708 یورو افزایش پیدا می کند .
  • اگر تعداد فرزندانتان 4 و یا بیشتر از 4 نفر باشد
  • اگر با استفاده از مزایای دولتی امرار معاش می کند .
  • اگر فرد کارمند دولتی باشد .
  1. نوع ب برای کاهش هزینه های درمانی( رنگ آبی ) در کشور قبرس

کارت آبی رنگ امکان بهره مندی از خدمات درمانی به صورت نیمه یارانه ای را برای افراد فراهم می کند. افراد زیر واجد شرایط این کارت هستند :

  • مجموع درآمد خالص فرد (با احتساب مستمری) بین 15377 و 20503 یورو است و هیچ وابسته ای ( همسرو یا فرزند وابسته ی زیر 18 سال) نداشته باشد.
  • مجموع درآمد خانواده فرد نباید بیشتر از 30756 یورو باشد که به ازای هر فرزند وابسته 1708 یورو افزایش می یابد.
  1. نوع س برای کاهش هزینه های درمانی ( رنگ زرد ) در کشور قبرس

در این کارت درمانی اطلاعاتی از قبیل اسم دارنده، افراد وابسته، تاریخ انقضای کارت، شماره سریال و شماره ی ملی درج می شود .

بهداشت و درمان در قبرس

بهداشت و درمان در قبرس

در مقاله ” مهاجرت به قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به قبرس اطلاعات کسب کنید .

بهداشت و درمان در قبرس بیمارستان های دولتی کشور  قبرس

هزینه های درمانی در قبرس بسیار معقول می باشد به طوری که ویزیت یک پزشک متخصص 20.50 یورو است در حالی که این رقم برای یک پزشک عمومی 14.52 یورو است و علاوه بر این هزینه های آزمایشگاه، رادیولوژی و آزمایشات به صورت جداگانه محاسبه می گردد . هزینه های پرداختی برای بستری شدن به شرح زیر است:

  • بستری شدن و مراقبت های پرستاری: 123 یورو برای نوع اول، 102 یورو برای نوع دوم و 71 یورو برای نوع سوم و 205 یورو برای مراقب های ویژه.
  • حضور پزشک به صورت روزانه: 20 یورو
  • دارو، مواد درمانی، آزمایشات و دیگر خدمات: هزینه های تعیین شده.

بهداشت و درمان در قبرس پزشکان در کشور قبرس

امکان ویزیت پزشکان عمومی در قبرس برای همگان فراهم است بدون اینکه نیاز باشد فرد از قبل وقت بگیرد و هزینه ویزیت حدود 40 یورو می باشد . پزشک عمومی در کشور قبرس هزینه آزمایشات خون و ادرار را نیز دریافت می کند و تمام داروهای تجویز شده را می توان از نزدیکترین داروخانه تهیه کرد و تماما توسط بیمار پرداخت می شود. آزمایشات اشعه ایکس را می توان در بیشتر کلینیک ها و بیمارستان های عمومی انجام داد و فرد در صورت نیاز برای انجام آزمایش اشعه ایکس به یک رادیولوژیست معرفی می شود و برای تشخیص بیماری نتیجه را به پزشک متخصص نشان می دهد. همچنین تعداد زیادی دندانپزشک در قبرس وجود دارد که در بریتانیا و آفریقای جنوبی تحصیل کرده اند و دوره دیده اند که  هزینه ویزیت دندانپزشک 20 یورو است. بیشتر مردم معمولا توسط پزشکان به روان درمانگران ارجاع داده می شوند یا می توانند مستقیما قرار ملاقات بگذارند و هزینه ویزیت یک روان درمانگر حدود 20 تا 40 یورو است. بیشتر پزشکان در کشور قبرس به خوبی انگلیسی صحبت می کنند پزشکانی هم که در آلمان آموزش دیده اند معمولا به زبان آلمانی هم صحبت می کنند.

بهداشت و درمان در قبرس داروخانه ها کشور قبرس

داروخانه های کشور قبرس به خوبی توانایی ارائه مشاوره در مورد بیماری های جزئی را دارند و داروخانه های شبانه روزی فعال هستند و داروخانه های که در هر هفته به صورت شبانه خدمات ارائه می دهند در روزنامه های محلی منتشر می شوند و یا بر روی در داروخانه اطلاعیه آن قابل مشاهده است. هزینه نسخه ای که توسط پزشک عمومی و یا متخصص تجویز می شود همراه با دارو در داروخانه قابل پرداخت می باشد .

در نهایت می توان گفت مراقبت های بهداشتی و درمانی در کشور قبرس ارزان و با کیفیت است، که همین امر سبب شده که بسیاری از مسافران به جزیره قبرس جهت انجام امورات درمانی به آن سفر می کنند.سیستم بهداشت و درمان در قبرس به بخش عمومی و خصوصی تقسیم شده است. مراقبت های بهداشتی و درمانی در بخش عمومی ارزان است، حداقل برای شهروندان اتحادیه اروپا، و حتی هزینه های مراقبت های بهداشتی خصوصی می تواند نسبتا مقرون به صرفه باشد.هر دو بیمارستان دولتی و خصوصی را می توان در تمام شهرهای بزرگ قبرس یافت . امکانات بهداشتی در جنوب قبرس به طور کلی بهتر از شمال قبرس .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در قبرس ” را مطالعه فرمایید .

پزشکانی که در هر دو بخش صنایع پزشکی کار می کنند، اغلب در خارج از کشور آموزش دیده اند و تقریبا اکثر پزشکان  زبان انگلیسی را در سطح قابل قبولی بیان می کنند. با این وجود بعضی از پزشکان ممکن است مشکلاتی را در تعیین درمان یا گزینه های مراقبت برای بیماران به علت زبان انگلیسی سطح پایین از جانب پزشک و یا مسافر به وجود آورند. به این ترتیب، در هنگام توضیح یک مسئله بهداشتی و درمانی ، افراد مهاجر باید مهارت زبانی کافی داشته باشند. درمان اورژانس پزشکی در قبرس به طور یکسان برای شهروندان و مهاجرین آزاد است، اما مراقبت از بیماران داخلی و خارجی، احتمالا هزینه ای خواهد داشت. شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا واجد شرایط دریافت بیمه بهداشتی رایگان در بیمارستان های دولتی قبرس هستند، اگر چه این فقط در مورد قبرس جنوبی است. مهاجران ساکن در شمال قبرس به بیمه خصوصی نیاز دارند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button