بهداشت و درمان در سنگاپور

در این مقاله قصد داریم به موضوع بهداشت و درمان در سنگاپور بپردازیم . سنگاپور مرکز پزشکی پیشرو آسیا با قابلیت‌های پژوهشی پیشرفته است و باوجود اینکه مانند همسایگان خود تحت‌ تاثیر بحران مالی ۱۹۹۷ قرار گرفت، اما اقتصاد صنعت بهداشت و درمان در سنگاپور تا حد زیادی سالم باقی ماند؛ چنانچه سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۹۷ به سیستم بهداشت و درمان سنگاپور ششمین رتبه در سطح جهان و برترین رتبه در آسیا را اختصاص داد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سنگاپور   ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سنگاپور ” است .

سنگاپور به دلیل ارائه درمان‌های پزشکی پیچیده و با کیفیت، مانند عمل‌های مغز و اعصاب و پیوند کبد و قلب از شهرت جهانی برخوردار است. همچنین این کشور به واسطه استفاده از تکنولوژی برتر توسط پزشکانی که چندین مورد از «اولین‌ها» در دنیا را در تاریخ پزشکی آسیا ثبت کرده‌اند، از شهرت جهانی برخوردار است؛ چنانکه فعالیت‌ های تبلیغاتی که برای ترویج گردشگری پزشکی کشور صورت می‌گیرند نیز به طور فزاینده‌ ای بر این موضوع متمرکز هستند. تنها مشکل سنگاپور در مقایسه با دیگر کشورهای مطرح شده در این فصل، گران بودن خدمات پزشکی این کشور است و از آنجایی که کیفیت بیمارستان‌های مالزی، هند و تایلند در حال بهبود و رسیدن به استانداردهای مشابه سنگاپور است، شاید گردشگران پزشکی در نهایت به جای سنگاپور این کشورها را برای درمان پزشکی خود برگزینند. با این وضع سنگاپور با رقابت شدید منطقه‌ای از سوی مالزی و تایلند، به عنوان دو رقیب اصلی خود مواجه است و به این فکر است که به عنوان اقدامی برای موفقیت در عرصه رقابت، نرخ قیمت‌های خود را برابر با تایلند یا کمی پایین‌تر از آن تعیین کند. این کشور همچنین به داشتن استانداردهای بالای حرفه‌ای و آموزشی و تمیزی شهرت دارد و به جای قیمت، می‌تواند از طریق خدمات با کیفیت برتر، خود را از رقبای مجاورش متمایز کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سنگاپور   شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سنگاپور    ” بیاندازید.

جمعیت کوچک سنگاپور تنها با تقاضاهای محلی نمی‌تواند هزینه‌های حفظ و نگهداری تاسیسات پزشکی باکیفیت آن را متحمل شود، در نتیجه جذب گردشگران پزشکی بین‌الملل برای این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است تا درآمدهای به‌دست آمده از این طریق برای ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان سنگاپور مورد استفاده قرار گیرد. از این‌رو، دولت و بخش خصوصی با یکدیگر همکاری کردند تا تقاضا برای خدمات پزشکی سنگاپور را شناسایی کرده و در حالی که سودآوری لازم برای سرمایه‌گذاران خصوصی را تضمین می‌کنند قیمت‌های جذاب و معقولی را پیشنهاد دهند.در راستای این هدف، دولت سنگاپور شدیدا از گردشگری سلامت حمایت کرده و به‌طور گسترده‌ای در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین برای جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و گردشگری پزشکی به این کشور اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از کشورهای خاورمیانه کرده تا به آنها خدمات پزشکی ارائه دهد.دولت سنگاپور برای همکاری با فعالان صنعت بسیار تلاش کرده؛ چنانچه در سال ۲۰۰۳ با هدف شناساندن این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری پزشکی در سطح جهانی و بهبود تصویر آن به عنوان مرکز پزشکی پیشتاز در آسیا اقدام به تشکیل سنگاپور‌ مدیسین کرده است.سنگاپور مدیسین که از سوی وزارت بهداشت اداره می‌شود، اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف از جمله راهنمایی در زمینه مراکز درمانی موجود، هزینه‌های درمانی و فعالیت‌های گردشگری را در اختیار بیماران سایر کشورها قرار می‌دهد. از دیگر فعالیت‌های ترویجی آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: سازماندهی سمپوزیوم‌های بین‌المللی، کنفرانس‌ها، دوره‌هایی در زمینه‌ پزشکی و جذب گردشگران پزشکی و جذب سرمایه‌گذاران بالقوه و متخصصان بین‌المللی در این زمینه.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در سنگاپور  ” را مطالعه فرمایید .

تاکنون ۲۱ بیمارستان، کلینیک و مرکز درمانی در سنگاپور موفق به دریافت گواهی و کسب اعتبار از JCI شده‌اند.در حوزه تندرستی، یکی از اسپاهای پیشرو در سنگاپور، اسپای گرگوری است که ۴ شعبه پن پسفیک سنگاپور، پارک رویال در جاده ساحلی، پن پسفیک اورچارد و شعبه تازه تاسیس شده پارک رویال در پیکرینگ را در اختیار دارد. اسپای گرگوری، افتتاح شده در سال ۱۹۹۷، به واسطه ارائه خدمات لوکس به همراه محصولاتی با کیفیت مطلوب و درمان‌گران شایسته و واجد شرایط، در خط مقدم صنعت اسپا جای گرفته و درمان‌های نمونه آن در سال ۲۰۱۳ جوایزی را دریافت کرده است. بخش اعظم تاسیسات پزشکی سنگاپور متعلق به بخش خصوصی است. در سال ۲۰۰۸، حدود ۶۶ درصد از کل مخارج مربوط به سرانه بهداشت از بخش خصوصی تامین شد که در مقایسه با مالزی (۵۶ درصد) و تایلند (۲۶ درصد) از نسبت بالاتری برخوردار است اما کمی پایین‌ تر از هند (۶۸ درصد) قرار دارد.گردشگران پزشکی سنگاپور از ملیت‌ های مختلف که عمده‌ترین آنها کشور های اندونزی، مالزی، چین، خاورمیانه و ژاپن هستند وارد این کشور می‌شوند و بیماران از کشورهای توسعه‌ یافته نظیر ایالات‌متحده و بریتانیا برای تهیه خدمات بهداشت و درمان، به طور روزافزون سنگاپور را به عنوان مقصد سفر پزشکی با تصور محیطی پاک و تمیز برمی‌گزینند. اکثر بیماران اروپایی و آمریکایی این کشور در آسیا زندگی می‌کنند. در حوزه تندرستی، تعداد مشتریان جوان‌ تری که به صورت زوج از هتل/ ریزورت اسپاها بازدید می‌کردند و متوسط سنشان زیر ۳۰ سال بود، در سال ۲۰۱۳ افزایش چشمگیری یافت و شامل مشتریانی می‌شد که به سبب ساعات کار طولانی، در جست‌وجوی استراحت و آرامش به درمان‌ های اسپا روی می‌آورند، در نتیجه این رشد، تقاضا برای درمان‌ های فوری نیز افزایش یافت. چنانچه طبق انتظارها، گردشگران ورودی افزایش یابند و این افزایش منجر به تقاضای بیشتری شود، پیش‌بینی می‌شود که هتل/ ریزورت اسپاها نرخ رشد ترکیبی سالانه ۳درصدی با قیمت‌ های ثابت سال ۲۰۱۳ را در این کشور تجربه کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button