بهداشت و درمان در سریلانکا

کشور سریلانکا ، کشوری جزیره ای در قاره آسیا می باشد که صد و بیستمین کشور بزرگ جهان و هشتمین کشور پرجمعیت دنیا به شمار می رود . این کشور در آب های اقیانوس هند ، در جنوب غربی خلیج بنگال و جنوب شرقی دریای عرب قرار گرفته است و پایتخت این کشور ، شهر کلمبو است . از جمله شهرهای مهم کشور سریلانکا می توان به شهرهای دهیوالا – ماونت لاوینیا ، موراتوا ، کندی ، سری جایاواردنپورا و جافنا اشاره کرد . این مقاله در مورد بهداشت و درمان در سریلانکا می باشد که قصد داریم در این مورد اطلاعات بیشتری را کسب نماییم .

یکی از روش های مهاجرت به سریلانکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به سریلانکا ” اطلاعات کسب کنید .

کیفیت بهداشت و درمان در سریلانکا بالاتر از میانگین منطقه ای خود است که دارای امید به زندگی بلند و میزان مرگ و میر مادران و نوزادان نسبت به همسایگان خود بسیار کمتر است. در سال 2018، امید به زندگی 72.1 برای مردان و 78.5 برای زنان است که باعث شده  رتبه بندی کشور سریلانکا در مقام هفتم در جهان باشد.

متاسفانه در کشور سریلانکا جنگ عمدتا بر جمعیت در شمال و شرق و مناطق مجاور تاثیر گذاشته است. برخی از اثرات درگیری عبارتند از از دست رفتن جان و آسیب روانی، آسیب به زیرساخت ها و خانه ها، جابجایی، محدودیت حرکت، اختلال در اقتصاد محلی، اختلال در شبکه های اجتماعی و سازمانی، امکانات آموزشی و از بین رفتن خدمات بهداشتی.

بهداشت و درمان در سریلانکا

بهداشت و درمان در سریلانکا

در مقاله ” اقامت در سریلانکا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت سریلانکا اطلاعات کسب کنید .

در طول دهه 1990 در کشور سریلانکا ، هزینه های بهداشتی به طور متوسط 3.4٪ از تولید ناخالص داخلی بود. منابع مالی برای بهداشت و درمان در سریلانکا عمدتا توسط دولت تامین می شود. کمک های خارجی در سال 1998 به 4 درصد هزینه های مربوط به هزینه های بهداشت و درمان دولت سریلانکا اختصاص یافته است. هزینه های تامین خدمات بهداشت و درمان در بخش عمومی عمدتا از هزینه های مصرف کننده محسوب می شود.

در سراسر کشور سریلانکا شبکه جامع مراکز بهداشتی، بیمارستان ها و دیگر موسسات پزشکی وجود دارد که حدود 57000 تخت بیمارستان و یک نیروی کار بزرگ در زمینه فعالیت های بهداشتی و بهداشتی دارند. در بخش دولتی، تعداد منابع انسانی در سال 2000 برابر است با : 7،963 پزشک (11/11)، 14166 پرستار و 5 068 پرستار و ماماهای بهداشت عمومی.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سریلانکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سریلانکا توضیح دادیم .

اما متاسفانه شبکه بهداشت محیطی در کشور سریلانکا از توسعه محدود منابع انسانی و توزیع جغرافیایی نامناسب رنج می برد. علاوه بر این، آموزش بهداشت متمرکز بر تربیت پزشکان است. ولی متخصصان پزشکی مایل به کار در مناطق محیطی نیستند و در مراکز بهداشت و درمان بزرگ شهری تمرکز می کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button