بهداشت و درمان در ترکمنستان

در سیستم بهداشت و درمان در ترکمنستان مراقبت های بهداشتی به صورت رایگان در دسترس همه شهروندان قرار دارد. سیستم مراقبت های بهداشتی که ترکمنستان از رژیم شوروی به ارث برده است، کمبودهایی دارد. متخصصین و مشاورین موسسه آتیه آفرینان ایرانیان این مقاله را به موضوع بهداشت و درمان در ترکمنستان اختصاص داده اند تا بتوانید به آسانی درباره بهداشت و درمان در ترکمنستان اطلاعات کسب کنید .

برای اقامت و تابعیت در ترکمنستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ترکمنستان ” را مطالعه فرمایید .

در کل، پزشکان آموزش دیده اند، تکنولوژی های پزشکی مدرن تقریبا وجود ندارند، و بسیاری از داروهای پایه دچار کمبود عرضه هستند. گرچه مراقبت های بهداشتی برای اکثر شهروندان در دسترس است، اما این سیستم ورشکسته مالی است و درمان ها به صورت اغلب ابتدایی است. فقط اخیرا بعضی از متخصصان پزشکی مجاز به ارائه مراقبت های پزشکی خصوصی هستند و دولت انحصار مراقبت های بهداشتی را حفظ کرده است.

بهداشت و درمان در ترکمنستان – ساختار مراقبت های بهداشتی ترکمنستان

موسسات بهداشت و رفاه توسط وزارتخانه های بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش و رفاه اجتماعی اداره می شوند. کمیته های مختلف هماهنگی نیز تحت نظارت مشاوران ریاست جمهوری فعالیت می کنند. بین سال های 1989 و 1992، مراقبت های بهداشتی به عنوان یک سهم از بودجه دولت از 11.2 به 6.9 درصد کاهش یافت، و بودجه های محلی ، ناچار به برعهده گرفتن منابع  ناکافی بودجه شدند. با این حال، مقایسه آمار و ارقام مراقبت های بهداشتی قبل و بعد از سال 1991 تا حدودی گمراه کننده است، زیرا آمار برای تغییر در بودجه بندی سلامت در پایان دوره کمونیستی حساب نمی شود.

در مقاله ” مهاجرت به ترکمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ترکمنستان اطلاعات کسب کنید .

در سال 1989 در سیستم بهداشت و درمان درترکمنستان در حدود 13،000 پزشک و 298 بیمارستان داشت که مجموعا بیش از 40،000 تخت بود (111 نفر در هر 10000 نفر). بعضی از مراکز صنعتی دارای کارخانه های جداگانه ای بودند. تعداد پزشکان به 13،800 نفر یا (36.2 در هر 10000 نفر) در سال 1991 رسید. در آن زمان، پرسنل پزشکی تعداد 40،600، یا 106.9 در هر 10،000 نفر بود. تا اوایل دهه 1990 همه پرسنل بهداشتی کارکنان دولت بودند.

علیرغم دسترسی عمومی مردم به بهداشت عمومی رایگان، در مناطق روستایی مراقبت های پزشکی اغلب با توجه به استانداردهای غربی دارای کمبود های فراوان است. در هر دو مناطق روستایی و شهری، پزشکان و کارکنان تحت نظارت، امکانات کمبود امکانات، کمبود دارو و منابع و مشکلات بهداشتی مزمن به ناکافی بودن سیستم کمک می کند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که به دلیل اینکه 70 درصد از متخصص زنان و زایمان در استان داشوووز آموزش کافی جراحی نداشتند، نیمی از بیماران آنها فوت کردند. یک عامل در میزان مرگ و میر بالا، تهیه آب لوله کشی تنها 15 درصد از کلینیک های زایمان در کشور ترکمنستان است. به دلیل اختلال در تجارت در پایان دوره اتحاد جماهیر شوروی، داروسازی به سختی به دست می آید، و آنها را حتی کمتر از قبل به دست می آورند. نگرانی خاصی از کمبود نمک های رودهی دهانی خوراکی برای کودکان، سرنگ ها و سوزن ها و واکسن هایی است که قبلا از روسیه و فنلاند وارد شده است. به گفته کارشناسان، شرایط کنونی مراقبت های پزشکی متعارف ممکن است بسیاری از ترکمن ها را مجددا به پزشک “سنتی” تبدیل کند. شفا دهنده ها از گیاهان و دعا استفاده می کنند و در بعضی مناطق روستایی این نوع درمان ممکن است تنها مراقبت های پزشکی باشد که در دسترس است.

بهداشت و درمان در ترکمنستان

بهداشت و درمان در ترکمنستان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ترکمنستان  می توانید مقاله ” تحصیل در ترکمنستان ” را مطالعه فرمایید .

طبق آمار سلامت، امید به زندگی در ترکمنستان (62.9 برای مردان، 69.7 برای زنان) کمترین میزان در کشورهای مستقل مشترک المنافع است. نرخ نسبتا بالاي رشد طبيعي (2.0 درصد در سال) بر اساس نرخ تولد 29.9 در هزار نفر و نرخ مرگ و مير 7.3 در هزار نفر است. در سال 1992 بیماری قلبی عروقی شایع ترین علت مرگ بود، به دنبال آن سرطان، بیماری تنفسی و حوادث (see Appendix 5). رژیم غذایی ضعیف، آب آشامیدنی آلوده و زباله های صنعتی و آفت کش ها باعث ایجاد یا تشدید بسیاری از مشکلات پزشکی است که به ویژه در مناطق شمال شرقی کشور در نزدیکی دریای آمو دریا و دریای آرال رخ می دهد. زنان در دوران کودکی و کودکان خود در پایین ترین سطح سلامت قرار دارند و بیشتر به بیماری و بیماری مبتلا هستند. از سال 1991، ترکمنستان در رتبه اول از نظر میزان مرگ و میر نوزادان قرار دارد، در حالی که مرگ و میر در هر 1000 تولد زنده و مرگ و میر مادران بسیار بالا است و 50 درصد مرگ و میر در هر 100،000 تولد است. بعضی از متخصصان، مرگ و میر نوزادان بالا را به عوامل رژیم غذایی و مراقبت های بهداشتی تعلق می دهند، در حالی که دیگران به شیوه های بهداشتی ضعیف و عدم برنامه ریزی خانواده اشاره می کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button