بهداشت و درمان در ارمنستان

سیستم بهداشت و درمان در ارمنستان بسیار ناکارآمد با سیستمی پر هزینه است . پس موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما توصیه می کند قبل از مهاجرت به ارمنستان حتما اطلاعات کافی درباره بهداشت و درمان در ارمنستان داشته باشید و همچنین از شما می خواهد ادامه مقاله بهداشت و درمان در ارمنستان را مطالعه فرمایید .

در مقاله ” اقامت در ارمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت ارمنستان اطلاعات کسب کنید .

کشور ارمنستان پس از فروپاشی شوروی به استقلال رسید ، در اوایل این استقلال سیستم درمان ضعیف و ناکارآمد کشور شوروی را به ارث برده بود اما بلافاصله پس از استقلال، ارمنستان با مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی ویرانگر مواجه شد که منجر به کاهش وضعیت سلامتی و ایجاد فشار شدید در نظام بهداشت و درمان شد. با این حال، تلاش زیادی برای اصلاحات در بخش بهداشت، انجام شد. تا هزینه های بهداشت و درمان در ارمنستان تامین گردد که این امر مستلزم برنامه ای جدی بود.

 

علیرغم ماهیت اصلاح بخش بهداشت و درمان در ارمنستان ، ساختار سازمانی اصلی سیستم تغییرات بسیار کمی داشته است. تمام بیمارستان ها و کلینیک ها، واحدهای بهداشت روستایی (از جمله مراکز بهداشت روستایی) و پست های بهداشتی مانند سیستم قبلی به کار خود ادامه می دهند. قبلا بیمارستان ها به طور اساسی پاسخگو بودند ؛ در حال حاضر مستقل هستند و به طور فزاینده مسئولیت خود را به بودجه و مدیریت وابسته میدانند. با این وجود، دولت محلی همچنان مراقبت های بهداشت و درمان  را نظارت می کند، و وزارت بهداشت همچنان عملکرد های نظارتی را حفظ می کند. این وزارتخانه همچنین شبکه ای از ایستگاه های بهداشتی و درمانی را که از سیستم شوروی به ارث برده می شود، حفظ می کند، که کار آنها اطمینان از جمع آوری داده های اپیدمیولوژیک و واکنش اولی به چالش های سلامت محیطی و شیوع بیماری های عفونی است. این ایستگاه ها در سال 1997 تغییر نام داده و در حال حاضر مراکز بهداشت عمومی و نظارت اپیدمیولوژیک هستند، اما بسیاری از قوانین و مقررات آنها منسوخ شده و نیازمند تجدیدنظر و ارتقاء هستند.

همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور ارمنستان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در ارمنستان ” را مطالعه نمایید.

تا سال 1997، منبع اصلی تامین مالی برای سیستم بهداشت ودرمان پرداخت هزینه ها از جانب بخش خصوصی بود، و دولت تصمیم گرفت تا برنامه ریزی هدفمند بهداشتی دولتی را ایجاد کند که در آن برخی از خدمات به بخش های هدف اختصاص داده می شود. همه بیماران در معرض یک گروه اولویتی قرار دارند، اما بسته جامع و کامل از خدمات رایگان سرپایی و بستری را دریافت می کنند. با این حال، بسیاری از بیماران در نهایت هزینه ها را خود پرداخت می کنند. بیمارستان ها به طور معمول غذا را نمی دهند و حتی غذای بیماران بستری هم ممکن است تامین نگردد. در اصل، مسکن ها  به بیماران بستری و بیماران سرپایی تحویل میگردد، اما اکثر بیماران بستری برای بیشتر مسکن ها پول پرداخت میکنند. قیمت های بسیار پایین پرداخت شده توسط دولت برای خدمات تأمین مالی دولتی به منظور افزایش پرداخت تحت پوشش قرار گرفته است. این قیمت ها برای پرداخت هزینه های خدماتی کم است، بنابراین ارائه دهندگان مجبورند از بیمارانی که از یک بیمار در معرض آسیب پذیری قرار می گیرند، تقاضای پرداخت را داشته باشند واین درحالی است که بیماران  حق دسترسی به خدمات بهداشتی رایگان را دارند.

بهداشت و درمان در ارمنستان

بهداشت و درمان در ارمنستان

یک مشکل اساسی در مراقبت های اولیه مربوط به دسترسی بیماران به بهداشت و درمان در ارمنستان می باشد، که برای بخش بزرگی از جمعیت به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های مراقبت های بهداشتی بیش از حد دشوار شده است. در ارمنستان، حس مسئولیت فردی برای سلامتی افراد کم است. سوء تفاهم و یا سردرگمی گسترده در مورد خدمات بهداشت عمومی وجود دارد. به دنبال توصیه های سازمان بهداشت جهانی، مرکز پیشگیری از ابتلا به (STI)که در ایروان متمرکز است اولویت ها و مقررات خود را تغییر داد. در حال حاضر در حال کار بر روی بهبود دانش مردم در مورد بهداشت و سلامت جنسی و تغییر چشم انداز و ایجاد پروتکل های درمان مبتنی بر علائم ساده است.. متخصصین زنان و متخصصان STI از یکی از مناطق ارمنستان و اعضای هیات علمی پزشکی  دوره هایی را جهت ارتقا اطلاعات عمومی برگزار میکنند. این دوره متناسب با برنامه درسی واحد پزشکی خانواده بود که توسط وزارت بهداشت در سال 2003 به تصویب رسید  و شامل آموزش مسئولیت پزشکان خانواده در مدیریت عفونت های منتقله از راه جنسی و مشکلات بهداشت روانی براساس استانداردهای بین المللی می باشد.

یکی از روش های مهاجرت به ارمنستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ارمنستان ” اطلاعات کسب کنید .

در سال 2003، بسیاری از سازمان های غیر دولتی با یکدیگر همکاری کردند تا قوانین موجود و قوانین مربوط به سلامت روان را تجدید نظر کنند که در ماه مه سال 2004 مجمع ملی جمهوری ارمنستان آن را تصویب کرد. این قانون مطابق با استانداردهای بین المللی و رویکردهای غرب و حاوی مقالات در مورد حقوق و مسئولیت های بیماران با مشکلات روانی و پزشکان است. اکنون ارمنستان این رویکردهای جدید را در سیستم بهداشت عمومی خود اجرا کرده است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

2/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بهداشت و درمان در کشور بلژیک بهداشت و درمان در کشور بلژیک

بهداشت و درمان در کشور بلژیک هنگامی که فردی به کشور بلژیک مهاجرت می کند یکی از مسائل مهمی که...

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان بهداشت و درمان در کشور بلغارستان

بهداشت و درمان در کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخ...

بهداشت و درمان در کشور رومانی بهداشت و درمان در کشور رومانی

بهداشت و درمان در کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شه...

نظرات کاربران
Call Now Button