بهترین کشورها برای سرمایه گذاری و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت یک تصمیم بزرگ برای هر فرد محسوب می شود، به همین منظور انتخاب درست یک کشور مناسب می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد.
اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور از طریق سرمایه گذاری را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود، بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کدام است؟ چگونه می توان اقامت بهترین کشور دنیا را دریافت کرد؟
راحت ترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کدام است؟ بهترین کشوری که می توان درآمد بالایی در آن بدست آورد، کدام کشور است؟
انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری همواره ذهن متقاضیان مهاجرت را به خود مشغول کرده است. تصمیم گیری در رابطه با انتخاب کشور مورد نظر از اصلی ترین و مهم ترین مسئله در مهاجرت سرمایه گذاری به شمار می رود.

بهترین کشور برای مهاجرت و سرمایه گذاری، کشوری است که با اهداف متقاضیان سازگار باشد. همچنین بهتر است شرایط کاری و درآمد مناسبی نیز داشته و از استاندارد های بالایی در زندگی برخوردار باشد.
در این مقاله قصد داریم بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را به شما عزیزان معرفی کنیم و توضیح مختصری در رابطه با هر کدام از کشورها برای شما ارائه دهیم. امید است این مقاله روشنایی بخش مسیرتان باشد و شما را برای رسیدن مقصد و هدفتان یاری رساند. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تالیف شده است.
امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بهتر است برای دریافت پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور مورد نظرتان، با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کلیک کنید.

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

شرایط عمومی بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

هر ساله متقاضیان زیادی قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور های مختلف دارند و مطالعه و بررسی شرایط هر کشور بسیار حائز اهمیت می باشد.
متقاضیان سرمایه گذاری نیز معیار های متفاوتی در زندگی و کار دارند، برخی به دنبال کار آفرینی و محقق کردن ایده پردازی های خلاقانه خود در کشوری دیگر هستند و برخی دیگر نیز به دنبال ایجاد شرکت تجاری خود هستند و قصد سرمایه گذاری در یک کشور جدید با شرایط مناسب را دارند که هر کدام می تواند معیارهای متفاوتی همچون پرداخت مالیات، استخدام کارمندان و غیره را داشته باشد.
متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری باید تمام جوانب شرایط یک کشور را بررسی کرده تا بتوانند انتخاب خوب و متناسب با شرایط خود داشته باشند. بررسی کیفیت زندگی مردم یک کشور از مهم ترین معیار هایی است که نشان می دهد سطح رفاه و استاندارد های آن کشور در چه وضعیتی قرار دارد.

مطالعه و بررسی پارامتر های اقتصادی نیز بسیار مهم است زیرا افرادی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را دارند، پایه های اقتصادی یک کشور بسیار تعیین کننده در زمینه سرمایه گذاری هستند. نرخ بیکاری، تورم، شاخص ریسک مصادره اموال، نظام مالیاتی، تولید ناخالص داخلی و شاخص کنترل فساد نظام قضایی یک کشور از مهمترین معیار های بررسی شرایط اقتصادی آن کشور است.
به طور طبیعی افرادی که به دنبال مهاجرت سرمایه گذاری به کشوری دیگر هستند، قصد اخذ اقامت دائم و تابعیت آن کشور را نیز دارند.
به همین جهت برای مهاجران بسیار پر اهمیت است که کشور مورد نظر از طریق سرمایه گذاری، اقامت دائم به افراد را می دهد یا خیر؟
زیرا افراد برای مهاجرت متحمل هزینه های زیادی می شوند که اگر به هدف و مقصودشان نرسند، در این راه ضرر فراوان می کنند.
زبان و فرهنگ مهاجرپذیر مردم یک کشور نیز می تواند مسئله بسیار مهمی باشد زیرا نداشتن فرهنگ منعطف مردم یک کشور می تواند مهاجرت و شرایط پذیرفته شدن را برای هر فرد سخت کند. برخی از کشورها با تعصبی که در فرهنگ خود دارند مهاجران خارجی را به سختی در جامعه می پذیرند و از او استقبال می کنند.

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

کشور مجارستان – بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

یکی از بهترین کشورها در قاره اروپا برای مهاجرانی که قصد سرمایه گذاری را دارند، کشور مجارستان است زیرا علاوه بر موقیعت جغرافیایی و هم مرزی با کشور اتریش، از اقتصادی قوی و در حال توسعه ای برخوردار است که نظر مهاجران را به خود جلب می نماید و شرایطی فراهم می کند تا متقاضیان جهت ورود به بازارهای جهانی و مدرن دسترسی خوبی داشته باشند.
برخلاف سایر کشورهای اروپایی، نرخ مالیات در کشور مجارستان  پایین است و تنها 9 درصد بر درآمد شرکت ها مالیات محاسبه می شود. یکی از نقاط قوت ثبت و راه اندازی یک شرکت در مجارستان، سریع بودن زمان آن است به طوری که فقط چند روز زمان می برد. همچنین سرمایه گذاری در مجارستان به سرمایه اولیه بسیار بالایی مانند برخی از کشورها نیاز ندارد.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور مجارستان

متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور مجارستان را دارند، علاوه بر اینکه هر ساله می تواند با افزایش قیمتی که در بازار ملک وجود دارد، سود ببرد می تواند در شرایط خاصی به اقامت این کشور نیز دست پیدا کند.
همچنین این روش از سرمایه گذاری یک روش قابل اطمینان و کم ریسک نیز در این کشور به حساب می آید. شهر بوداپست که پایتخت این کشور شناخته شده است از رونق خوبی در بازار املاک و مستغلات برخوردار است و همین امر افراد بسیاری را برای سرمایه گذاری بر روی ملک را به خود جلب کرده است. خرید ملک در مجارستان در صورتی آثار اقامتی برای متقاضیان دارد که ملکی به ارزش 200 هزار یورو در این کشور خریداری نمایند.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور مجارستان
سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور مجارستان

برای خرید ملک  به خصوص افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند، باید ابتدا مراحل قانونی را طی نمایند و به عنوان یک شخص خصوصی باید مورد تایید دفترداری مربوطه قرار بگیرند تا مجوز خرید صادر شود که ممکن است بین 2 تا 3 ماه زمان ببرد.
پس از انجام مراحل قانونی و خرید ملک مورد نظر، در ابتدا برای فرد اقامت 2 ساله موقت صادر می شود که تا 2 سال دیگر قابل تمدید است. به طور معمول اگر فردی پس از 5 سال در کشور مجارستان اقامت قانونی داشته باشد می تواند برای اقامت دائم این کشور درخواست دهد و پس از 8 سال نیز می تواند برای تابعیت کشور مجارستان اقدام نماید.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در کشور مجارستان

اولین اقدام برای ثبت شرکت در مجارستان داشتن یک بیزنس پلن یا یک طرح تجاری است که باید ثابت کند این طرح برای کشور مجارستان سوددهی اقتصادی داشته باشد و می تواند برای شهروندان این کشور شغل ایجاد نماید. همچنین باید مطابق با قوانین کشور مجارستان باشد. در صورت تایید طرح تجاری توسط دولت مجارستان، متقاضی سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت می تواند اقدام به اخذ ویزا و اقامت مجارستان نماید.
ثبت شرکت در مجارستان می تواند پس از گذشت 5 سال در صورت پا برجا بودن شرکت، سوددهی و پرداخت مالیات به دولت مجارستان، منجر به اخذ اقامت دائم برای فرد سرمایه گذار و خانواده او شود.
لازم به ذکر است افتتاح حساب بانکی و تعریف یک سیستم حسابداری، از اهمیت زیادی در کشور مقصد برخوردار است زیرا از ابتدای اقدام به ثبت شرکت، انتقال وجوه سرمایه گذاری، نیاز به یک حساب بانکی معتبر به نام شخص سرمایه گذاری دارد و داشتن یک سیستم حسابداری منضبط می تواند مراحل و روند آن را تسهیل بخشد.

در کشور مجارستان به روش های متعددی می توان اقدام به ثبت شرکت کرد که شامل موارد زیر می شود:

  • مشارکت عمومی نامحدود: حداقل به 2 نفر عضو نیاز است و حداقل سرمایه اولیه برای آن تعیین نشده است اما شرکا نسبت به هزینه های لازم برای ثبت شرکت می توانند سرمایه متناسب با فعالیت شرکت را به آن منتقل  نمایند. هزینه های اداری ثبت نام نیز 50.000 HUF (فورینت مجارستان) است. همچنین شرکا نیازی نیست شخصا در فعالیت های تجاری مشارکت داشته باشند.
  • مشارکت با مسئولیت محدود: ثبت این شرکت حداقل به 2 شریک نیاز دارد که یک نفر عضو عمومی و دیگری عضو محدود را دارا می باشد. عضو و یا شرکایی که مسئولیت محدود دارند، به نسبت سهام خود در شرکت، در قبال تعهدات و بدهی های شرکت مسئولیت خواهند داشت.
  • شرکت سهامی: سرمایه اولیه در حدود 5000000 HUF فورینت مجارستان مورد نیاز است که این سرمایه می تواند در اختیار سهام داران قرار گیرد و در بورس و اوراق بهادار به خرید و فروش برسد. ثبت این شرکت حداقل به 3 عضو، یک حسابدار و مدیر نیاز دارد. سهامداران همچنین به اندازه سهم خود، تعهد و مسئولیت دارند و ملزم به پرداخت مالیات و مالیات برارزش افزوده هستند. همچنین داشتن مجوز و تائیدیه از دادگستری ملی مجارستان از الزامات ثبت شرکت سهامی عام و شروع به کار است.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در کشور مجارستان
سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در کشور مجارستان

کشور لهستان – بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

از دلایل عمده مهاجرت به لهستان می توان به شهرهای پر جنب و جوش، اقتصادی رو به رشد و فرصت های شغلی و تجاری متنوع اشاره کرد. بزرگترین جزء اقتصاد این کشور بخش خدمات و پس از آن صنعت و کشاورزی است.
به‌ طور کلی بخش نسبتا زیادی از بازار اقتصادی خدماتی کشور را صنعت گردشگری به خود اختصاص داده است. هزینه های پایین زندگی و امکانات بالا در لهستان از نکات دیگری است که افراد زیادی را برای مهاجرت به لهستان وسوسه می کند.
اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری به روش های متعددی امکان پذیر است. با توجه به سیاست های کشور لهستان در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی و حمایت دولت لهستان از طرح های سرمایه گذاری، توجه سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. با توجه به اقتصاد توسعه یافته، وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار، امنیت خوب اقتصادی متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری لهستان می باشند.

محدودیت سنی در زمینه سرمایه گذاری در این کشور وجود ندارد و امکان رفت و آمد و زندگی در کشور های عضو اتحادیه ی شینگن امکان پذیر است. سود بالای ناشی از سرمایه گذاری در لهستان در حدود 3 برابر دیگر کشورهای اروپایی، بیشتر است. زیرا فرد سرمایه گذار معاف از مالیات خواهد شد.
مزایای بسیاری از این دست، مهاجرت به لهستان را برای سرمایه گذاران خارجی، جذاب می کند. روش های متعددی برای مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید ملک می شود.
از راه های سرمایه گذاری پرطرفدار در لهستان، ثبت شرکت، ایجاد کار آفرینی و راه اندازی یک کسب و کار جدید را می توان نام برد که با داشتن شرایط مورد نظر کشور لهستان می تواند منجر به اخذ اقامت و تابعیت کشور لهستان شود.

کارآفرینی و ثبت شرکت در کشور لهستان

لازم به ذکر است که دولت لهستان همواره مشوق خوبی برای کارآفرینان خارجی است و جهت جذب سرمایه های آنها به کشور خود، تلاش بسیار کرده است. با افزایش اشتغال و کارآفرینی، اقتصاد کشور نیز دچار تحولات مثبت و رو به رشدی می شود. در این روش داشتن طرح تجاری یا یک بیزنس پلان قوی، از الزامات اولیه کارآفرینی در لهستان است.
در صورتی که دولت لهستان با طرح تجاری سرمایه گذار موافقت کند، به فرد و خانواده اش اقامت این کشور اعطا می شود. اگر کارآفرینی پس از گذشت 5 سال استوار و ادامه دار بود، می تواند منجر به اخذ اقامت دائم کشور لهستان شود.

متقاضیان برای ثبت شرکت در لهستان نیز حداقل مبلغی در حدود 100 هزار یورو سرمایه اولیه نیاز دارند. متقاضیان با ثبت شرکت باید یک کسب و کار مفید راه بیاندازند که برای کشور لهستان سود آوری داشته باشد. پس از انجام پروسه ثبت شرکت، فعالیت مستمر و پرداخت مالیات به دولت لهستان طی سال هایی که شرکت در این کشور دایر است، شخص می تواند برای خود و خانواده اش درخواست اقامت و سپس تابعیت کند.
در ابتدا به مدت 1 سال اقامت موقت و بعد از 4 سال فعالیت و پرداخت مالیات، اقامت دائم به فرد سرمایه گذار اعطا می شود. به طور کلی قدم اول برای ثبت شرکت تهیه اساسنامه شرکت مورد نظر است که اطلاعاتی همچون نام شرکت، اهداف شرکت و خلاصه کار، میزان سرمایه و ارزش سهام، اسامی سهام داران، هیئت مدیره و غیره را شامل می شود.

کارآفرینی و ثبت شرکت در کشور لهستان
کارآفرینی و ثبت شرکت در کشور لهستان

همچنین باید ثابت شود که منافع کشور لهستان چطور تامین می شود. ثبت شرکت در کشور لهستان انواع مختلفی دارد که می توان به  موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت با مسئولیت محدود: سرمایه اولیه در حدود 5000 زلوتی  دارد که معادل 1126 یورو می باشد مورد نیاز است و این مبلغ برای ثبت شرکت بسیار مقرون به صرفه می باشد که از این جهت مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی بسیاری قرار گرفته است. شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل دو سهامدار و یک مدیر را معرفی کند. در این نوع شرکت سهامداران به اندازه سرمایه ای که وارد شرکت کرده اند باید مسئول تعهدات شرکت باشند.
  • شرکت سهامی: سرمایه اولیه در حدود 100000 زلوتی لهستان مورد نیاز است که این سرمایه می تواند در اختیار سهام داران قرار گیرد و در بورس و اوراق بهادار به خرید و فروش برسد. سهامداران همچنین به اندازه سهم خود تعهد و مسئولیت دارند و ملزم به پرداخت مالیات و مالیات برارزش افزوده هستند. همچنین داشتن مجوز و تائیدیه از وزارت تجارت و دادگستری لهستان از الزامات ثبت شرکت سهامی عام است.
  • شرکت مشارکتی: سرمایه اولیه برای ثبت شرکت مشارکتی در لهستان تعیین نشده است و افراد سرمایه گذار با توجه به طرح توجیهی خود میزان سرمایه اولیه را تامین می کند. تمام سرمایه شرکت چه منقول و چه غیر منقول بین شرکا تقسیم می شود. افرادی که در این نوع شرکت مشارکت دارند، ملزم به پرداخت مالیات نخواهند بود و مالیات از درآمد شرکت توسط همه شرکا پرداخت می شود. فردی که بخواهد مشارکتی را به این شکل رقم بزند تنها کافی است که شراکت نامه خود را در دادگاه ملی لهستان به ثبت برساند. در شرکت های مشارکتی، حضور حداقل دو نفر به عنوان سهامدار شرکت الزامی است.
  • دفتر شعبه یا نمایندگی : دفتر شعبه تنها به صورت یک شعبه از شرکت اصلی در کشور لهستان می باشد که تمام مسولیت های این شرکت بر عهده شرکت اصلی است.

شرایط اقتصادی کشور اسلواکی

در گذشته کشور اسلواکی از نظر اقتصادی به کشور آلمان وابستگی زیادی داشته و از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نبوده است. اما اسلواکی، از زمانی که وارد حوزه یورو شد، به شدت پیشرفت کرد و تحولات اقتصادی عمیقی را در سال های اخیر تجربه کرده که بسیار موفق نیز بوده است.
در حال حاضر کشور اسلواکی دارای یکی از بهترین بازارهای در نو ظهور در اروپا شناخته می شود و در عین حال، عضو بسیاری از سازمان های بین المللی نیز می باشد. هزینه های زندگی و به ویژه ثبت شرکت، به نسبت دیگر کشورهای اروپایی، بسیار پایین تر است. از این رو متقاضیان بسیاری از طریق سرمایه گذاری تمایل دارند به این کشور مهاجرت نمایند.
همچنین دولت اسلواکی میزبان و حامی بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می آید و انگیزه های مالی متفاوتی مانند اعتبارات و کمک های مالی به سرمایه گذارن در نظر می گیرد که از محرک های اصلی جذب سرمایه خارجی نیز به شمار می روند.

نرخ مالیات در اسلواکی

نرخ پایین مالیات (21 درصد بر درآمد شرکت) در اسلواکی از دیگر دلایلی است که باعث جذب سرمایه گذاران شده است. در کشور اسلواکی متقاضیان سرمایه گذاری می توانند از طریق ثبت شرکت به اقامت اسلواکی دست پیدا کنند. از طرق دیگری نیز می توان اقدام به سرمایه گذاری در کشور اسلواکی نمود اما سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت به افراد امکان اخذ اقامت و تابعیت را می دهد.
در این صورت شخص پس از گذشت 5 سال زندگی در اسلواکی و ارائه مدارکی دال بر اینکه کسب و کار دارای سود و بازدهی بوده است و همچنین با داشتن شرایط لازم  دیگر می توانند درخواست اقامت دائم اسلواکی نمایند.

کشور اسلواکی - بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری
کشور اسلواکی – بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری

انواع ثبت شرکت در اسلواکی

متقاضیان برای ثبت شرکت در اسلواکی به حداقل سرمایه ای در حدود 5 تا 8 هزار یورو نیاز دارند و با توجه به نوع فعالیت خود، شرکتی بر مبنای آن در اسلواکی تاسیس کنند.

زیرا ثبت شرکت در اسلواکی انواع مختلفی با ساختار حقوقی متفاوتی دارند و متقاضی بنا به نوع تجارت خود باید شرکت مورد نظرش را در اسلواکی انتخاب کند. در زیر به شرح مختصری از انواع شرکت در اسلواکی می پردازیم:

  • شرکت با مسئولیت محدود: سرمایه اولیه در حدود 5000 یورو مورد نیاز است. ارائه بیزنس پلن قوی در روند تایید توسط ارگان های دولتی و دریافت مجوز بسیار اهمیت دارد. به حداقل 2 نفر سهام دار نیاز است تا برای ثبت اقدام کرد.
    همچنین سهام داران، رئیس اجرایی و هیات نظارت را تعیین می نمایند. یکی از شایع ترین انواع ثبت شرکت در اسلواکی، شرکت با مسئولیت محدود است.
  • ثبت شرکت سهامی خاص: حداقل میزان سرمایه اولیه در حدود 25000 یورو مورد نیاز است و باید حداقل 3 عضو داشته باشد. همچنین باید هیات نظارت و هیئات مدیران نیز اعلام شوند. سهام به صورت آزادانه قابلیت نقل و انتقال را دارد.
  • ثبت شرکت سهامی عام: تفاوت اصلی شرکت های سهامی خاص و عام در تعداد سهام است، بدین صورت که حداکثر تعداد سهام در شرکت سهامی خاص 50 سهم می باشد اما در شرکت سهامی عام تا بیش از 50 سهم هم می تواند باشد. همه سهامداران در مقابل بدهی های شرکت به نسبت دارایی های شخصی خود مسئولیت خواهند داشت.
  • ثبت شعبه یک شرکت خارجی: به صورت یک شعبه از شرکت اصلی در کشور اسلواکی است و تمام مسولیت های این شرکت بر عهده شرکت اصلی می باشد. روند ثبت شعبه بسیار کوتاه است اما زمان و پروسه دریافت ویزا ممکن است بین یک تا دو سال طول بکشد.

کشور کانادا – بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

کانادا کشوری امن و مهاجرپذیر است که دارای اقتصادی قوی می باشد که مساله نژاد پرستی در آن بسیار کمرنگ است. میزان جرم و جنایت در کشور کانادا بسیار پایین است و مردمی با فرهنگ دارد که رفتار بسیار دوستانه ای با مهاجران دارند به طوری که از تمام مردم دنیا با هر نژادی استقبال می کند.
اقتصاد کانادا بسیار با ثبات و روبه رشد است و همین امر سبب شده است که از نظر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نیز دارای جذابیت های فراوانی برای مهاجران به وجود بیاورد. به همین منظور متقاضیان برای سرمایه گذاری در کانادا بهتر است شاخصه های مختلفی را مورد بررسی قرار دهند تا سرمایه گذاری امنی را تجربه کنند.
کشور کانادا در لیست بهترین کشورهای دنیا از نظر کنترل فساد اداری و اقتصادی جای دارد و توانسته است با ارائه نظام قضایی سالم، نظر سرمایه گذاران خارجی بسیاری را به خود جلب کند.

روش های متعددی در سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که شامل برنامه های استانی برای سرمایه گذاری، کارآفرینی، خرید ملک، ثبت شرکت، خرید بیزنس، استارتاپ و غیره می شود که بهترین راه مهاجرت، سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و صاحبان کسب و کار است. اصلی ترین شرط برای سرمایه گذاری در کانادا داشتن سوابق مدیریتی سطح بالا یا مالکیت بیزنس در کشور متقاضی است.
سوابق کاری می تواند با توجه این که متقاضی قصد سرمایه گذاری در کدام استان را داشته باشد، متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی متقاضیان برای اخذ ویزای کارآفرینی باید طرح تجاری یا بیزنس پلن جدیدی که در این کشور تا به حال مطرح نشده باشد را ارائه دهند. همچنین برای کار آفرینی در کشور کانادا، شخص باید برای حداقل یک فرد کانادایی ایجاد شغل نماید. از دیگر روش های راه اندازی کسب و کار در کانادا روش استارتاپ کانادا و ثبت شرکت کانادا است که هر کدام امکانات خاص خود را می طلبد.

کشور کانادا - بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
کشور کانادا – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری کانادا

نرخ مالیات در واقع درصدی است که بر درآمد شخصی و همین طور درآمد شرکت اعمال می شود. در سال های اخیر نرخ مالیات بر درآمد شخصی به 33 درصد رسیده است. از دیگر شاخص های تاثیرگذار در اقتصاد و بازار کار در هر کشوری نرخ تورم آن کشور است.
این نرخ بیانگر ارزش پول در این کشور در سال های اخیر می باشد و همچنین توان مالی افراد با هزینه های معیشتی در یک جامعه را در این کشور نشان می دهد.
نوسان یا ثبات قیمت خدمات و کالاها از دیگر مواردی است که بر روی نرخ تورم تاثیر مستقیم می گذارد. در طول 10 سال اخیر نرخ تورم در کانادا به کمتر از 2 درصد رسیده است که نشان از تدبیر دولت در این زمینه است.

مهمترین نشانه سلامت اقتصادی یک کشور تولید ناخالص داخلی آن است. به معنای بهای کالاهای تولید شده و خدمات ارائه شده در داخل کشور در یک زمان مشخص است.
این نرخ پیشرفت و رشد اقتصادی کانادا را نشان می دهد، با توجه به آن و تحلیل کاهش و افزایش این نرخ می توان برای سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه ممکن اقدام کرد. نرخ رشد اقتصادی کانادا با توجه به آمار در حدود 1.76 درصد است. نرخ تولید ناخالص داخلی کانادا در چند سال اخیر افزایش داشته و سیر صعودی را در پیش گرفته است و به رقمی در حدود 582.49 رسیده است.

نرخ مصادره اموال در کانادا برای هر گونه سرمایه گذاری، حائز اهمیت است زیرا میزان امنیت سرمایه گذاری و برابری قوه قضائیه یک کشور را نشان می دهد. به طور کلی نرخ مصادره اموال بیانگر میزان خطری است که سرمایه فرد را تهدید می کند و امکان مصادره کامل اموال و سرمایه فرد را به دلیل وجود عواملی چون تحریم یا تغییر رژیم حکومت در کشور کانادا را نشان می دهد.
این نرخ در بازه ای بین 1 تا 7 محاسبه می شود و هر قدر این نرخ به عدد یک نزدیک تر باشد نشان می دهد که خطر کمتری سرمایه فرد را تهدید می نماید و هر قدر این نرخ به عدد 7 نزدیک تر باشد نشان می دهد که این کشور، مکان مناسبی برای سرمایه گذاری نیست. نرخ ریسک مصادره اموال در کشور کانادا در سال اخیر حدود 1.92 بوده است که نشان دهنده ریسک کم در نقض قرارداد و مصادره اموال است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت کلیک کنید.

کشور انگلستان – بهترین کشور برای سرمایه گذاری

کشور انگلستان در سال های اخیر، جایگاه اقتصادی خوبی را کسب نموده و از نظر صنایع و تولیدات داخلی در موقعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است.
کشور انگلستان با توجه به پیشرفت های بسیاری که در زمینه علم و فناوری و استفاده از تکنولوژی در صنعت داشته است و همچنین شرایط و کیفیت زندگی، حمایت از کار و سرمایه، علم و دانش، استانداردهای سرمایه گذاری بسیار مناسب و همچنین شرایط اقتصادی ایده آل این کشور، سبب شده است که نظر متقاضیان بسیاری برای مهاجرت به انگلستان را به خود جلب کند.
از این رو برای متقاضیان که به دنبال گسترش فعالیت های تجاری خود در بازارهای اروپایی هستند، سرمایه گذاری در انگلستان گزینه بسیار مناسبی است. همچنین یکی از بزرگ ترین مراکز مالی جهان در شهر لندن واقع شده است. متقاضیان سرمایه گذاری باید از ویزای نوع Tier 1 برای دریافت ویزا استفاده نمایند.

 فرد سرمایه گذار باید شرایطی همچون، سن بالای 18 سال داشته باشد، همچنین باید در این کشور حساب بانکی داشته باشد و میزان سرمایه او در یک یا چند نهاد مالی تنظیم شده باشد.
از دیگر شروط، منشاء و منبع سرمایه است که فرد باید ثابت کند به خودش تعلق دارد یا مثلا به همسرش. سرمایه ای که متقاضی باید برای سرمایه گذاری در انگلستان داشته باشد بین 50 هزار پوند تا 2 میلیون پوند است.

کشور انگلستان - بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
کشور انگلستان – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری


سرمایه گذاری در انگلستان به ارزش 2 میلیون پوند و یا بیشتر (در اوراق قرضه دولتی، سرمایه وام شرکت‌ ها و یا سرمایه مشترک) برای شهروندان خارجی امکان پذیر است. روش های متعددی برای سرمایه گذاری در انگلستان وجود دارد که بهترین روش را می توان به روش کار آفرینی اشاره کرد. از 2 طریق می توان برای اخذ ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در کشور انگلستان اقدام کرد:

ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی نوآورانه (START UP)

به یک طرح تجاری یا بیزنس پلن خلاق و نوآورانه در این روش نیاز می باشد که قبلا در این کشور ارائه نشده باشد. این طرح باید مورد تایید دولت و موسسات حامی کارآفرینان انگلیس قرار بگیرد.
در این صورت فرد موفق به اخذ ویزای 2 ساله می شود. لازم به ذکر است که نوع ویزا قابل تمدید نیست اما در صورتی که طرح تجاری فرد در طی این دو سال سود دهی و رشد داشته باشد می تواند به ویزای tier1 تبدیل شود.

ویزای سرمایه گذاری از طریق طرح مبتکرانه (INNOVATOR)

در این روش نیز متقاضیان باید یک طرح تجاری جدید ارائه دهند و مورد تایید سازمان های مربوطه قرار گیرد. اما در این راه متقاضیان باید بتوانند در این روش ثابت کنند که تمکن مالی کافی برای اجرای طرح خود را دارند. حداقل سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار خود، 50 هزار پوند سرمایه دارا باشند.
در این روش متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان بالای 18 سال خود نیز درخواست اقامت کند. پس از تایید دولت از طرح متقاضی، یک ویزای 3 ساله به او اعطا می شود که قابل تمدید می باشد و متقاضی می تواند چند بار درخواست تمدید نماید.

ویزای سرمایه گذاری از طریق طرح مبتکرانه (INNOVATOR)
ویزای سرمایه گذاری از طریق طرح مبتکرانه (INNOVATOR)

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری انگلستان

اساسا نرخ تورم یکی از مهم ترین شاخصه های سرمایه گذاری در هر کشوری از جمله انگلستان است که باید توسط متقاضی به دقت بررسی گردد. این نرخ ترجیحا باید از دو یا سه درصد بیشتر نباشد. بر طبق آمار نرخ تورم در کشور انگلستان 1.5 درصد اعلام شده است که نشان می دهد این کشور توانسته به راحتی تورم را در جامعه کنترل نماید.
شاخص ریسک مصادره یا سلب اموال در بازه ی 1 تا 7 تعیین کننده میزان ریسک سرمایه است و هر چه این عدد به یک نزدیک تر باشد، نشان دهنده میزان ثبات و امنیت بالا در انگلستان است.
امتیاز کشور انگلستان در این شاخصه 1 است که بیانگر امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشور را نشان می دهد. برای تضمین امنیت سرمایه بهتر است این موضوع بررسی شود که دولت انگلستان تا چه اندازه در سال های اخیر به صورت تبعیض آمیز نسبت به سلب مالکیت یک طرفه، از سرمایه گذار اقدام می نماید.

شاخص کنترل فساد نظام قضایی هر کشوری نشان دهنده نظارت دولت و ارگان های آن کشور به سازمان ها و نهادهای مرتبط و غیر مرتبط است.
در کشوری که فساد وجود دارد ادارات دولتی، دادگاه ها و دیگر ارگان های مربوط، قابل اعتماد نیستند و در صورت بروز اختلاف و مشکل، فرد سرمایه گذار خارجی، نمی تواند حق و حقوق خود را از دولت و شهروندان آن کشور دریافت کند. کشور انگلستان با رقم 1.83، از نظرفساد اداری، نرخ بسیار پایینی دارد که نشان می دهد کاملا کنترل شده است.
بر اساس تولید ناخالص داخلی ملی می توان وضعیت رشد اقتصادی یک کشور را بررسی کرد. کشور انگلستان از جمله برترین کشورها در خصوص میزان نرخ تولید ناخالص داخلی به حساب می آید. این نرخ در کشور انگلستان در سال های گذشته رشد خوبی داشته و طبق آمار عدد 3100.88 را نشان می دهد.
با این میزان تولید ناخالص داخلی، سود سرمایه گذاری افراد در بخش های مختلف صنعت کشور انگلستان نیز مناسب است. نرخ مالیات بر شرکت ها در طی سال های اخیر در کشور انگلستان، تقریبا ثابت بوده و نوسان چندانی نداشته است.
به علاوه هر چقدر درصد مالیات در یک کشور بالاتر بماند، در مقابل آن سود سرمایه گذاری پایین تر خواهد بود. مالیات سالانه کشور انگلستان 19 درصد است که البته این رقم از برخی کشورهای دیگر اروپایی بالاتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت ثبت شرکت کلیک کنید.

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری انگلستان
بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری انگلستان

کشور یونان – بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

در سال های اخیر به سبب رشد و توسعه اقتصاد و زیر ساخت های تجاری مناسب، مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری روند صعودی داشته که مورد توجه مهاجران زیادی قرار گرفته است.
کشور یونان نیز برای جذب سرمایه بیشتر شرایط اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری را آسان تر کرده است. اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری به روش های متعددی امکان پذیر است.
با توجه به سیاست های کشور یونان در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی و حمایت دولت یونان از طرح های سرمایه گذاری توجه افراد بسیاری را به خود جلب نموده است. هزینه مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری عموما نسبت به روش های دیگر بالاتر است و مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری، مناسب افرادی است که استطاعت مالی خوبی داشته باشند.

با توجه به اقتصاد توسعه یافته، وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار، امنیت خوب اقتصادی و بسیاری از مزایای دیگر، متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری یونان هستند. روش های متعددی از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، خود حمایتی (تمکن مالی) و خرید ملک می شود.
در حقیقت یکی از مهم ترین روش های مهاجرت به یونان سرمایه گذاری از طریق خرید ملک است. کشور یونان بر خلاف اکثر کشورهای اروپایی، به متقاضیان اقامت یونان، در مقابل خرید خانه و ملک، مجوز اقامت دائم اعطا می کند. علاوه بر اقامت، متقاضیان از سود حاصل از آن نیز بهرمند می شوند زیرا می توانند آن ملک را اجاره دهند.
ملک خریداری شده می تواند یک خانه یا یک ملک تجاری باشد. حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در یونان، مبلغی در حدود 250 هزار یورو مورد نیاز است.
متقاضیان می توانند پس از خرید ملک خود در این کشور، مجوز اقامت 5 ساله آن را دریافت کنند که به راحتی و به صورت نامحدود، قادر به تمدید اقامت خود هستند. همچنین افراد می توانند از طریق خرید ملک، برای همراهان خود که شامل؛
همسر، فرزندان زیر 18 سال و همچنین پدر و مادر متقاضی می شود، درخواست اقامت دهند که خود یک مزیت بزرگ به شمار می آید. بررسی شاخص های اقتصادی در یونان به ویژه در خرید ملک از نکات مهمی است که متقاضیان حتما باید آن را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت تمکن مالی کلیک کنید.

کشور یونان - بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
کشور یونان – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری یونان

نرخ مصادره اموال از جمله نكات مهم و كليدی در رابطه با سرمايه گذاری و نحوه برخورد نظام قضایی كشور یونان با سرمايه گذار خارجی است. نرخ تورم یکی از مهم ترین شاخص های سرمایه گذاری در یونان است.
بررسی نرخ تورم با توجه به آمار در کشور یونان 1 درصد را نشان می دهد، از این رو یونان توانسته است به راحتی تورم در جامعه را کنترل کند.
شاخص ریسک مصادره یا سلب اموال در بازه ی 1 تا 7 تعیین کننده میزان ریسک سرمایه می باشد و هر چه این عدد به یک نزدیک تر بوده، نشان دهنده میزان ثبات و امنیت بالا به‌خصوص برای خرید ملک در یونان است. امتیاز یونان در این شاخصه 1 است که بیانگر امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشور را نشان می دهد.
همچنین برای تضمین امنیت سرمایه بهتر است این موضوع بررسی شود که دولت یونان تا چه اندازه در سال های اخیر به صورت تبعیض آمیز نسبت به سلب مالکیت یک طرفه، از سرمایه گذار اقدام می نماید.
شاخص کنترل فساد نظام قضایی در کشور یونان به میزان0.07- را در سال اخیر نشان می دهد که در حقیقت باید گفت که یونان در مقابله با فساد در سطح متوسطی به سر می برد.
در کشوری که فساد وجود دارد ادارات دولتی، دادگاه ها و دیگر ارگان های مربوط، قابل اعتماد نخواهند بود و در صورت بروز اختلاف و مشکل، فرد سرمایه گذار خارجی، نمی تواند حق و حقوق خود را از دولت و شهروندان آن کشور بگیرد.

همچنین با مطالعه بر روی تولید ناخالص داخلی ملی می توان وضعیت رشد اقتصادی یک کشور را نیز پیش بینی کرد. تولید ناخالص داخلی در حدود 4.4 درصد را در سال 2021 را نشان می دهد به طوری که به میزان 30054.90 دلار آمریکا در بالاترین حالت تخمین زده شده است. این ارقام نشان دهنده رشد اقتصادی کشور یونان است که سود سرمایه گذاری افراد در بخش ‌های مختلف صنعت کشور یونان را تا حدودی تضمین می نماید.
نرخ مالیات بر شرکت ها در طی سال های اخیر در کشور یونان، تقریبا ثابت بوده و نوسان چندانی نداشته است. به علاوه هر چقدر درصد مالیات در یک کشور بالاتر بماند، در مقابل آن سود سرمایه گذاری پایین ‌تر خواهد بود.

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری یونان
بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری یونان

کشور اسپانیا – بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

کشور اسپانیا از نظر کیفیت زندگی و رفاه اقتصادی و موقعیت های شغلی شرایط مطلوبی دارد. از نظر کیفیت زندگی در رتبه بندی جهانی در سطح بالایی قرار دارد و امنیت اجتماعی و رفاه زندگی در شرایط خوبی بوده و شهروندان از خدمات درمانی و امکانات پزشکی به صورت رایگان بهره می برند.
متقاضیان برای مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری می توانند برای ویزای طلایی درخواست ویزا دهند. سرمایه گذاری در اسپانیا به روش های متعددی صورت می گیرد که شامل ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه دولتی، خرید ملک و تمکن مالی اسپانیا می شود. در حقیقت بهترین و مطمئن ترین راه برای اخذ اقامت دائم در اسپانیا می توان به خرید ملک در این کشور اشاره کرد.

متقاضیان سرمایه گذاری می توانند از طریق خرید ملک برای خانواده خود نیز اقامت دائم دریافت کنند. متقاضیان می توانند با خرید املاک و مستغلات در اسپانیا به ارزش حداقل 500،000 یورو درخواست ویزای طلایی اسپانیا را بدهند.
املاک و مستغلات می توانند یک واحد یا چند واحد باشند اما ارزش کلی آن ها نباید کمتر از 500000 یورو شود. پس از اقدامات لازم برای درخواست ویزای طلایی اسپانیا، این کشور به سرمایه گذاران در ابتدا به مدت 1 سال ویزای موقت می دهند و پس از آن فرد متقاضی در صورت حفظ سرمایه در این کشور به مدت 2 سال دیگر، ویزا را تمدید می نمایند و پس از گذشت 5 سال اقامت در این کشور و حفظ سرمایه ویزای سرمایه گذاری می تواند منجر به اقامت دائم و تابعیت کشور اسپانیا شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی کلیک کنید.

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری اسپانیا

با مطالعه بر روی استاندارد های سرمایه گذاری، فرد متقاضی می تواند در مورد کشور مقصد برای سرمایه گذاری احساس امنیت و عدالت داشته باشد.
به‌ خصوص در زمینه خرید ملک، سرمایه گذاران باید از حیث ریسک مصادره اموال و کنترل فساد نظام قضایی در کشور اسپانیا اطمینان کامل داشته باشند تا اقدام به خرید ملک کنند. بهترین وضعیت در ریسک مصادره اموال رسیدن به عدد یک است و کشور اسپانیا در سال های اخیر همواره همین عدد را نشان می دهد.
نرخ کنترل فساد نظام قضایی نیز همواره رقمی بالای عدد یک را در حدود 0.49 را نشان می دهد که نشان می دهد کشور اسپانیا می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری به ویژه در خرید ملک باشد زیرا ادارات دولتی، دادگاه ها و دیگر ارگان های مربوط، قابل اعتماد هستند و در صورت بروز اختلاف و مشکل، فرد سرمایه گذار خارجی، می تواند حق و حقوق خود را از دولت و شهروندان آن کشور دریافت کند.

نرخ تورم در هر کشور نشان دهنده ثبات اقتصادی در آن کشور می باشد که در ده سال اخیر این نرخ در اسپانیا همواره کمتر از عدد 4 بوده و در وضعیت مناسبی قرار گرفته است. آمار نرخ تورم در سال 2021 را رقم 2.7 را نشان می هد.
شاخص دیگری که بررسی آن بسیار اهمیت دارد میزان تولید ناخالص داخلی در اسپانیا است. در 20 سال گذشته به طور کلی کشور اسپانیا اقتصاد رو به رشدی داشته است و آمار در حال حاضر 315833.00 یورو را نشان می دهد.

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری اسپانیا
بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری اسپانیا

کشور پرتغال – بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

کشور پرتغال یکی از انتخاب های خوب برای متقاضیانی است که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند زیرا این کشور رویکرد مثبتی نسبت به جذب سرمایه های خارجی نشان داده است.
همچنین این کشور با ایجاد ویزای طلایی از طریق سرمایه گذاری در پرتغال موجبات جذب سرمایه و توسعه مناطق آزاد تجاری را فراهم آورده است و برای جذب مهاجران در تلاش است تا با ایجاد امکانات و شرایط متنوع زندگی، کار و تحصیل بستری مناسب برایشان رقم بزند. شهرهای بزرگ پرتغال همچون لیسبون و پورتو، گزینه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این کشور هستند.
دولت پرتغال برنامه های متعددی را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است که شامل مواردی چون، خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی، خود حمایتی و خرید سهام های دولتی می شود.
یکی از بهترین راه ‌های سرمایه ‌گذاری در پرتغال خرید ملک است که روش های مخصوص به خود را دارد و با خرید ملک می توان اقامت این کشور را دریافت کرد.

نرخ خرید زمین در پرتغال، بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است. به همین سبب افراد می توانند متراژ بیشتری را خریداری کنند. ارزش ملک در این کشور سالیانه بین 5 درصد الی 15 درصد رشد می کند.
این روش از سرمایه گذاری، هم افزایش سرمایه و کسب سود را برای فرد سرمایه گذار در بر می گیرد و هم شخص سرمایه گذار اقامت یک کشور اروپایی را بدست می آورد.
از نکات مهم این روش اقامت برای افراد خانواده شخص را نیز می توان در نظر گرفت. سرمایه گذاری در پرتغال از طریق خرید ملک را می توان به 3 دسته تقسیم کرد که هر 3 منجر به اخذ اقامت کشور پرتغال می شود.

  1. خرید ملک با مبلغ 500,000 یورو: یکی از مواردی که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد این است که در مناطق کم جمعیت، خرید ملک به میزان 20 درصد کاهش می یابد.
  2. مشارکت در نوسازی املاک به مبلغ 350,000 یورو: افراد می توانند با مشارکت در بازسازی ملک های قدیمی، اقامت این کشور را دریافت کنند. افراد می توانند در بازسازی ملک هایی که بیش از 30 سال عمر داشته باشند و مبلغ 350 هزار یورو برای مشارکت هزینه کنند، مشارکت کنند.
    در این روش افراد می توانند در خانه ها نیمه ساخت نیز مشارکت داشته باشند و اقدام به سرمایه گذاری کنند به صورتی که تا تکمیل ساخت خانه مشارکت داشته باشند. به ازای هر سال برای فرد سرمایه گذار به میزان 2 تا 4 درصد سود برای کل سرمایه در نظر گرفته شده است.
  3. مشارکت در نوسازی املاک به مبلغ 280,000 یورو: در این مشارکت نیز افراد می توانند با مبلغ حداقل 280،000 یورو، در ملک های تجاری یا مسکونی، اقدام به بازسازی و یا تکمیل ساخت نمایند. املاکی که با این مبلغ قابلیت مشارکت دارد، معمولا بیش از 30 سال قدمت دارند و به تعداد محدودی برای ارائه وجود دارد.

کشور پرتغال - بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
کشور پرتغال – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری در پرتغال

ریسک مصادره یا سلب اموال یکی از مهم ترین موارد در بررسی شرایط اقتصادی کشور پرتغال است این شاخص در بازه 1 تا 7 تعیین کننده میزان ریسک است که هر چه این عدد به یک نزدیک تر باشد، نشان دهنده میزان ثبات و امنیت بالا در پرتغال است. امتیاز کشور پرتغال در این شاخصه 1 است که بیانگر امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشور است.
برای تضمین امنیت سرمایه بهتر است این موضوع بررسی شود که دولت پرتغال تا چه اندازه در سال های اخیر به صورت تبعیض آمیز نسبت به سلب مالکیت یک طرفه، از سرمایه گذار اقدام کرده است. سیستم حقوقی در این کشور نیز براساس عدم تبعیض و توجه به منشا ملی سرمایه گذار می باشد.

در سال های اخیر میزان مالیات در این کشور به شدت متغییر بوده است و مالیات شرکت ها حدود 21% و مالیات بر درآمد شخصی ممکن است تا حدود 41% هم برسد.
در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور پرتغال 6.7 درصد اعلام شده است، این نرخ بیکاری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالاتر است ولی باز هم نرخ بیکاری متوسطی را در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی نشان می دهد.

کشور ترکیه – بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. لازم به ذکر است کشور ترکیه علی رغم این که بخشی از آن اروپایی است، اما هنوز هم نتوانسته است عضو رسمی اتحادیه اروپا به حساب بیاید و پذیرفته شود. اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری با توجه به سیاست های کشور ترکیه در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به چند روش امکان پذیر است.
افرادی که بتوانند در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند به سود قابل توجهی نیز دست یابند.
روش های متعددی برای مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری وجود دارد از جمله: ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک، خرید سهام و اوراق بهادار و غیره که بهترین آنها می توان خرید ملک را نام برد. این سرمایه گذاری ها براساس قانون کشور ترکیه منجر به اخذ به تابعیت ترکیه می شود.

متقاضیان سرمایه گذاری برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه، باید ملکی به ارزش حداقل معادل 250 هزار دلار آمریکا، در ترکیه خریداری نمایند.
این ملک می تواند تجاری یا مسکونی باشد اما شرط لازم برای اخذ اقامت این است که ملک خریداری شده، به مدت 3 سال نباید فروخته شود. از دیگر راه های سرمایه گذاری در ترکیه، ثبت شرکت است که می تواند با داشتن شرایط مورد نظر کشور ترکیه منجر به اخذ اقامت و تابعیت ترکیه شود.
متقاضیان با راه انذاری یک کسب و کار در این کشور و استخدام 5 نفر از شهروندان ترک، اقدام به ثبت شرکت می کنند. شخص سرمایه گذار باید به مدت 5 سال مالیات به دولت ترکیه پرداخت کند و برای بیمه کارمندان خود اقدامات لازم را انجام دهد.

کشور ترکیه - بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
کشور ترکیه – بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار سرمایه گذاری ترکیه

نرخ تورم در اقتصاد کلان کشور ترکیه، به افزایش پایدار در سطح کلی قیمت کالاها و خدمات در یک مدت زمان معین بستگی دارد که معمولاً با سرمایه گذاری در ترکیه با کاهش توانایی خرید مردم، رابطه مستقیم دارد.
نرخ تورم در سال 2021 به میزان 16.59 درصد رسیده است که به نسبت برخی از کشورهای اروپایی بسیار بالا است. تولید ناخالص داخلی نیز از دیگر شاخص های مهم اندازه گیری توسعه اقتصادی یک کشور است که شامل مجموع ارزش خدمات و سرمایه گذاری در ترکیه، کالاهایی که در یک دوره معین معمولا 1 ساله در یک کشور تولید شده است. نرخ تولید ناخالص داخلی کشور ترکیه در سال 2021 به میزان 512715333 لیر ترکیه برآورد شده است.

نرخ مالیات در ترکیه نیز بسیار اهمیت دارد زیرا میزان مالیات در یک کشور رابطه مستقیمی با میزان سود و دریافت خالص از شرکت مورد سرمایه گذاری است و هر چه نرخ مالیات بیشتر باشد، سود حاصل برای سرمایه گذاران کمتر خواهد بود.
مالیات بر شرکت ها در کشور ترکیه در سال 2021 به میزان 22 درصد تخمین زده شده است. مالیات درواقع انتقال بخشی از درآمد به دولت یا بخشی از سود فعالیت های تجاری و اقتصادی است که توسط سرمایه گذاران و کارآفرینان به دولت پرداخت می شود.

سخن پایانی بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و شرایط کار و زندگی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که متقاضیان زیادی هر ساله در صدد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری هستند، به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به بهترین کشورهای جهان برای زندگی و کار مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در بهترین کشورها از طریق سرمایه گذاری را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

✳️ بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کدامند؟

اسلواکی، لهستان، مجارستان، انگلستان، ترکیه، کانادا، یونان، اسپانیا، پرتغال

✳️ روش های مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری چیست؟

روش های متعددی برای مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری وجود دارد از جمله: ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک، خرید سهام و اوراق بهادار و غیره که بهترین آنها می توان خرید ملک را نام برد. این سرمایه گذاری ها براساس قانون کشور ترکیه منجر به اخذ به تابعیت ترکیه می شود.

✳️ بهترین روش سرمایه گذاری در پرتغال چیست؟

یکی از بهترین راه ‌های سرمایه ‌گذاری در پرتغال خرید ملک است که روش های مخصوص به خود را دارد و با خرید ملک می توان اقامت این کشور را دریافت کرد.

✳️ بهترین راه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری چیست؟

روش های متعددی در سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که شامل برنامه های استانی برای سرمایه گذاری، کارآفرینی، خرید ملک، ثبت شرکت، خرید بیزنس، استارتاپ و غیره می شود که بهترین راه مهاجرت، سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و صاحبان کسب و کار است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بر...

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت و شرایط زندگی، کار و درآمد و راه اندازی کسب و کار...

نظرات کاربران
Call Now Button