بهترین کشورهای دنیا از نظر کیفیت زندگی

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) سالانه به معرفی بهترین کشورهای دنیا از نظر کیفیت زندگی می پردازد . این سازمان برای انجام کار 34 کشور دنیا را از نظر پارامترهایی مانند رفاه ، تعادل بین زندگی و کار ، ثروت ، امنیت ، آموزش و کیفیت محیط زیست مورد بررسی قرار داده و در این راستا از اطلاعات سازمان ملل ، دفاتر ملی و سازمان گالوپ استفاده کرده است. در این مقاله می خواهیم بهترین کشورهای دنیا از نظر کیفیت زندگی در سال 2019 میلادی را معرفی کنیم پس در ادامه با معرفی بهترین کشورهای دنیا برای زندگی همراه ما باشید .

  1. کشور سوئیس (Swiss)

کشور سوئیس در صدر لیست گزارش بهترین کشورهای جهان در سایت U.S. News & World برای دومین سال متوالی قرار دارد به دلیل بی طرفی جهانی، نرخ پایین بیکاری و اقتصاد قدرتمند شناخته می شود. حتی  شهروندان سوئیس جایزه نوبل بیشتری نسبت به سایر کشور ها گرفته اند. کشور سوئیس در مواردی از قبیل اعتماد، محیط زیست، حقوق بشر، تحصیلات، بهداشت عمومی، و ثبات اقتصادی رتبه ی بسیار بالایی دارد و پایین ترین رتبه بندی آن در توانایی مالی و قدرت نظامی می باشد .

  1. کشور ژاپن (Japan)

کشور ژاپن به عنوان سومین اقتصاد قدرتمند در جهان و یک رهبر در زمینه تکنولوژی شناخته می شود. این کشور کارآفرینی، تحصیلات، و دسته های قدرت جهانی بالاترین امتیاز را دارد. شهروندان کشور ژاپن کشور خود را به عناوین مدرن، مد روز و خلاق توصیف می کنند اما با این حال این کشور هنوز نقص هایی در حقوق مدنی متعد مانند تساوی جنسی و آزادی مذهبی دارد.

  1. کشور کانادا (Canada)

کشور کانادا به دلیل چند فرهنگی بودن و استاندارد بالای زندگی معرفی می شود . رتبه کیفیت زندگی در کانادا بالاترین در جهان می باشد و همچنین این کشور در ثبات سیاسی، امنیت و بازار کار رتبه بالایی دارد. همچنین کشور کانادا در تحصیلات رتبه سوم را دارد و یکی از نقاط ضعف زندگی در کانادا طبق این پژوهش، نبود کیفیت تفریحات و میراث فرهنگی می باشد .

  1. کشور آلمان (Germany)

کشور آلمان از نظر نیروکار قوی شناخته شده است و نمره عالی در کارآفرینی دارد. این کشور در ارتباط با جهان، تحصیلات، ثبات اقتصادی، و اتحاد بین المللی قوی رتبه بالایی دارد.

  1. کشور انگلیس (The United Kingdom)

قدرت سیاسی بین المللی انگلیس در تاریخ آن را به عنوان بزرگترین امپراتوری جهان تبدیل کرده است . این کشور رتبه بالایی در حقوق بشر، میراث فرهنگی ارتباط جهانی و قدرت سیاسی دارد. از جمله نقاط ضعف  این کشور می توان به تساوی حقوق، توانایی مالی و متمایز بودن اشاره کرد .

  1. کشور سوئد (Sweden)

کشور سوئد قرن هاست یک ملت خنثی می باشد و قدرت این کشور بر پایه ی حقوق بشر و خدمات عمومی است. سوئد مانند سایر کشورهای شمالی ، نرخ بالایی در مالیات ها برای بهداشت عمومی و تحصیلات بالا برای تمام شهروندان دارد. این کشور در محیط زیست، تساوی جنسی و شفافیت تجاری و دولتی رتبه بالایی دارد. شهروندان کشور سوئد در توانایی مالی، میراث فرهنگی و تفریحات امتیازات پایینی را داده اند.

  1. کشور استرالیا (Australia)

کشور استرالیا یک کشور ثروتمند با نرخ امید به زندگی بالا و کیفیت زندگی می باشد و مردمان کشور استرالیا ملت خود را به عنوان خوش منظره، دوستانه و خوشحال توصیف می کنند . سیستم تحصیلات عمومی استرالیا ، زیر ساخت و ثبات سیاسی نیز در رتبه بالایی قرار دارند. کشور استرالیا در قدرت سیاسی و میراث فرهنگی رتبه کمی دارد.

  1. کشور آمریکا (United States of America)

با این که کشور آمریکا از سال 2016 تا 2017 میلادی چهار رتبه تنزل داشته است و یک رتبه از 2017 تا 2018 میلادی اما هنوز هم قوی ترین اقتصاد و قدرت نظامی در جهان است و به عنوان یک کشور تاثیر گذار شناخته می شود. مردمان کشور آمریکا فرصت کارآفرینی کشورشان، آزادی مذهبی، اهمیت فرهنگی و قدرت بین المللی را با ارزش می دانند. پایین ترین رتبه بندی این کشور توانایی مالی، تساوی حقوق و آگاهی محیط زیستی می باشد .

  1. کشور نروژ (Norway)

کشور نروژ به دلیل حقوق های بالا، رونق بخش خصوصی و فرهنگ اسکاندیناوی متمایز معروف است و مردمان کشور نروژ در موارد محیط زیست شناسی، حقوق بشر، آزادی مذهبی نمره بالایی داده اند . همچنین کشور نروژ در موارد تساوی تحصیلات عمومی و شفافیت تجاری رتبه بالایی دارد. از جمله نقاط ضعف کم نروژ می توان به قدرت سیاسی و نظامی اشاره کرد .

  1. کشور فرانسه (France)

کشور فرانسه یکی از قدرتمند ترین اقتصاد ها و تاثیر گذارترین فرهنگ ها است و رتبه بالایی در حقوق بشر و اتحاد بین المللی دارد. شهروندان کشور فرانسه خود را با عناوین با اعتبار، مد روز، و با نفوذ معرفی می کنند. از طرف دیگر این کشور رتبه پایینی در امنیت و توانایی مالی دارد .

بهترین کشورهای دنیا از نظر کیفیت زندگی

بهترین کشورهای دنیا از نظر کیفیت زندگی

 

  1. کشور هلند (Netherlands)

کشور هلند از نظر حقوق بشر در صدر قرار دارد و اولین کشوری می باشد که ازدواج همجنسان را در سال 2001 قانونی کرد همچنین این کشور برای حقوق بالا و اقتصاد کشاورزی قدرتمند شناخته شده است . مردمان کشور هلند امتیاز بالایی برای تساوی جنسی، تحصیلات، زیر ساخت، و ثبات اقتصادی داده اند و این کشور مانند فنلاند نیز امتیاز پایینی در توانایی مالی دارد .

  1. کشور نیوزلند (New Zealand)

کشور نیوزلند در ایجاد صلح جهانی، و امنیت بین المللی در صدر قرار دارد و به عنوان خوش منظره ترین کشور در جهان با صنعت گردشگری قوی شناخته می شود که بخشی از این صفات را مدیون سری فیلم های ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings)  می باشد . مردمان این کشور در موارد آگاهی محیط زیستی، خوشحالی، و ثبات اقتصادی امتیاز بالایی داده اند اما با این حال در موارد توانایی مالی و قدرت سیاسی امتیازات کمی دارد .

  1. کشور دانمارک (Denmark)

شهروندان کشور دانمارک به مراقبت های بهداشتی و تحصیلات  رایگان دسترسی دارند و این کشور تقریبا نمره عالی در تساوی حقوق، امنیت و ثبات اقتصادی به دست آورده است . همچنین دولت این کشور برای شفافیت و نرخ پایین فساد شناخته شده است. همزمان کشور دانمارک بالاترین نرخ مالیات دریافتی در جهان را دارد و در مورد توانایی مالی رتبه ی پایینی دارد.

  1. کشور فنلاند (Finland)

کشور فنلاند در مورد تحصیلات عمومی و کیفیت زندگی در صدر قرار دارد و در موارد تساوی جنسی، آگاهی محیط زیستی، و حقوق بشر امتیاز بالایی دارد. اما با این حال طبق نظر شهروندان کشور فنلاند کیفیت غذا، تفریحات و فرهنگ نقص هایی دارد. همچنین این کشور در مورد قدرت نظامی امتیاز پایینی دارد.

  1. کشور سنگاپور (Singapore)

کشور سنگاپور یکی از ثروتمندترین کشورها در جهان با نرخ بیکاری پایین و رشد اقتصادی بالا می باشد و دارای بازار کار قدرتمندی است . این کشور در دسته محرک ها امتیاز بالایی دارد که کشورهای تک و متمایز را شناسایی می کند. با این حال کشور سنگاپور در موارد توانایی مالی، تساوی دستمزد و قدرت سیاسی امتیازات کمی دریافت کرده است.

  1. کشور چین (China)

کشور چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا بعد از ایالات متحده، قدرت اقتصادی و گروه های کارآفرینی می باشد ولی توسعه تجاری سریع این کشور از کیفیت زندگی شهروندان متوسط سبقت گرفته است . این کشور در مواردی مانند تساوی جنسی، آزادی مذهبی و امنیت امتیازات کمی گرفته است.

  1. کشور بلژیک (Belgium)

کشور بلژیک به عنوان یک کشور سلطنتی معروف است و در واقع از دسته کشورهای اروپایی به شمار می‌ آید . در این کشور افراد بسیار خوش ‌طبع می باشند و میزان ناراحتی در آن کمتر می ‌باشد. کشور بلژیک در خصوص آلودگی هوا بسیار تمیز می‌ باشد و شهرهای این کشور همچون آینه می‌ درخشند .

  1. کشور ایتالیا (Italy)

کشور ایتالیا یکی از قوی ترین اقتصاد های گردشگری در اروپا را دارد و به دلیل تاریخچه و فرهنگ شناخته می شود. مردمان کشور ایتالیا کشور خود را با عناوین دوستانه، خوش منظره، و مد روز توصیف می کنند که امتیاز عالی در دسترسی فرهنگی و غذا دارد اما با این حال به عنوان یکی از فاسد ترین دولت ها در اتحادیه اروپا با رشد اقتصادی کند است . مردم این کشور از تاسیسات اداری دولت و شفافیت و مالیات ها راضی نیستند.

  1. کشور لوکزامبورگ (Luxembourg)

کشور لوکزامبورگ که کوچکترین و ثروتمندترین کشور جهان است در رتبه تجارت دوست ترین کشور قرار گرفته است و همچنین این کشور در ثبات اقتصادی، تحصیلات، و حقوق دارایی امتیاز بالایی گرفته است ولی شهروندان لوکزامبورگ احساس می کنند که فرهنگ کشور آنها نقص هایی دارد . این کشور در موارد ماجراجویی، فرهنگ، و کیفیت غذا امتیاز کمی آورده است.

  1. کشور اسپانیا (Spain)

بیشترین قدرت پویای کشور اسپانیا میراث و فرهنگ آن می باشد و شهروندان اسپانیا به کشور خود در موارد  تاثیر گذار، خوشحال و دسترسی فرهنگی امتیاز داده اند. اما در این بین، دسته های کم امتیاز از قبیل قدرت، مالیات، و کیفیت حقوق نشان می دهند که کشور اسپانیا هنوز راه زیادی در مسیر اقتصادی دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

2.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
بهترین سایت‌ های کاریابی بین المللی بهترین سایت‌ های کاریابی بین المللی

جستجوی کار در خارج از کشور کار آسانی نیست، ولی به لطف سایت‌ های کاریابی این کار ساده‌تر شد...

تحصیل در خارج از کشور تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور به ویژه در کشورهای اروپایی مزایای زیادی برای دانش آموزان و دانشجویان ...

استخدام در آتیه آفرینان استخدام در آتیه آفرینان

استخدام در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان برای درخواست مصاحبه و همکاری با موسسه آتیه آفرینان ا...

نظرات کاربران
Call Now Button