بهترین کشورهای دنیا از نظر تحصیل

احتمالا متقاضیان تحصیل در سراسر دنیا، دلایل خوبی را دارند که نسبت به بقیه افراد علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور هستند . با توجه به نیاز و شرایط هر فرد ، کشور مقصد جهت تحصیل می تواند متفاوت باشد ولی در این میان اگر شاخص هایی مانند هزینه زندگی ، هزینه تحصیل و اقامت پس از تحصیل در نظر گرفته شود می توان راحت تر گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرد . لازم است بدانید که برخی از افراد به دلیل علایق شخصی و یا حضور دوستان و اقوام ، کشوری را مدنظر دارند که به بیان ساده اینجاست که کشور مقصد فرد را تعیین می کند نه دانشگاه. اما برخی از افراد به دلیل تحصیل در رشته ای خاص و یا در نظر گرفتن رتبه علمی دانشگاهی مشخص تلاش می کنند که از آن دانشگاه به خصوص پذیرش تحصیلی دریافت کنند . بنابراین می توان گفت که شرایط هر فرد تا حدود زیادی مقصد وی را برای ادامه تحصیل در خارج تعیین می کند . در این مقاله قصد داریم بهترین کشورهای دنیا از نظر تحصیل معرفی کنیم و آنها را مورد بررسی قرار دهیم .

کشورهای زیر به دلیل رتبه علمی دانشگاه ‌های خود همواره و به شکلی سنتی در صدر فهرست برترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل قرار دارند که عبارتند از :

  • تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا با غذاهای فوق العاده، هنر زیبا و تاریخ غنی ، یکی از کشورهای مورد توجه برای دانشجویان سراسر جهان می باشد .  برنامه تحصیل در ایتالیا ترکیبی منحصر به فرد از مطالعات فرهنگی ایتالیایی و دوره های مختلف در رشته های مختلف می باشد.

  • تحصیل در آمریکا

کشور آمریکا برترین و قوی ترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده است و به همین دلیل باعث شده است که افراد زیادی تمایل به تحصیل در آمریکا داشته باشند. کشور آمریکا ، یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را دارا می باشد و دارای بهترین کالج ها و دانشگاه ها با بهترین رتبه هاست و مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری صادر شده از دانشگاه های آمریکا در کل دنیا مورد تایید هستند.

  • تحصیل در کانادا

امروزه بسیاری از افراد قصد تحصیل در کانادا را دارند زیرا دانشگاه های کانادا از جمله دانشگاه هایی هستند که به دلیل اعتبار جهانی و رفاه اجتماعی بیشترین متقاضی مهاجرت را دارند و به دلیل سطح علمی و آموزشی عالی در این دانشگاه ها، هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی تحصیل در کانادا هستند. این کشور به علت فرصت های نوآورانه و فراوانی تحقیق و همچنین امکان مهاجرت به عنوان سرزمین فرصت ها شناخته شده است. احتمال زیاد بودن اقامت دائم و محل سکونت در کانادا پس از اتمام تحصیل، دانشجویان ایرانی را به کشور کانادا جذب می کند و از مزایای تحصیل در کانادا می توان به جامعه چند فرهنگی، کیفیت بالای زندگی، استانداردهای علمی و آموزش عالی با ارزش اشاره کرد .

کشور استرالیا یکی از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت است و به علت دارا بودن دانشگاه های خوب و سطح بالا، پذیرای دانشجویان عظیمی از سرتاسر جهان می باشد . یکی دیگر از دلایل انتخاب تحصیل در استرالیا ، ارائه بهترین خدمات شهروندی و همچنین آب و هوای خوب و وجود فرصت های شغلی مناسب، برای همه گرایشها و رشته ها است .

  • تحصیل در انگلیس

متقاضیان بسیاری از کشورهای جهان به دلایل مختلف برای تحصیل در انگلیس راهی این کشور می شوند زیرا تحصیل در این کشور ، به زبان انگلیسی است . تحصیل در انگلیس یکی از اهداف برتر دانشجویان بین المللی به دلیل جامعه چند فرهنگی، دانشگاه های برتر و جمعیت انگلیسی زبان بومی می باشد .

  • تحصیل در آلمان

کشور آلمان به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی خود شناخته شده است. این کشور صنعتی ترین کشور اروپا است و در سال های اخیر دانشجویان زیادی تحصیل در آلمان را انتخاب کرده اند . از جمله دلایلی که کشور آلمان را به یکی از بهترین مقاصد دانشجویان جهان تبدیل کرده است می توان به تحصیل تقریبا رایگان در آلمان ، کیفیت مراکز آموزشی، بازار کار مناسب، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی و غیره اشاره کرد .

بهترین کشورهای دنیا از نظر تحصیل

بهترین کشورهای دنیا از نظر تحصیل

  • تحصیل در مالزی

کشور مالزی یکی از راحت ترین کشورها برای ایرانیان می باشد که به دلیل خط مشی های آسان ویزا به تحصیل می پردازند و همچنین شاخه های زیادی از دانشگاه های برتر آمریکا، استرالیا و بریتانیا مانند دانشگاه ناتینگهام وجود دارد که می تواند برای دانشجویان ایرانی جالب باشد . زبان تحصیل در کشور مالزی ، انگلیسی است . همچنین دلایل دیگری از قبیل جمعیت انگلیسی زبان، چند فرهنگی با اسلام به عنوان بیشترین دین و آب و هوای گرمسیری برای ایرانیان جهت تحصیل در مالزی وجود دارد.

  • تحصیل در نروژ

کشور نروژ به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی  رتبه بندی شده است و مقصدی عالی برای تحصیل ایرانیان می باشد و تحصیل در نروژ رایگان است . از این رو دانشجویان ایرانی می توانند از هر دو آموزش عالی با کیفیت بالا و کیفیت زندگی بهره مند شوند. اکثر مردم کشور نروژ به زبان انگلیسی روان صحبت می کنند . لازم است بدانید که مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی، اما دوره های کارشناسی نیاز به مهارت در زبان نروژی دارد.

  • تحصیل در ترکیه

متقاضیان ایرانی تحصیل در ترکیه می توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند . هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه مقرون به صرفه است و سفر به ایران برای بازدید از خانواده بسیار راحت می باشد و این عوامل کشور ترکیه مقصد خوبی برای دانشجویان ایرانی است.

حال قصد داریم مناسب ‌ترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل از نظر هزینه تحصیل و زندگی معرفی کنیم که عبارتند از :

  1. کشور آلمان : برای آن دسته از افرادی که به دنبال تحصیل ارزان‌ قیمت و یا حتی رایگان در مرکز اروپا هستند ، کشور آلمان می‌تواند بهترین مقصد باشد .
  2. کشور اسپانیا : بیشتر مراکز آموزش عالی در کشور اسپانیا به زبان اسپانیولی تدریس می‌کنند اما می ‌توان چند موسسه و دانشگاه انگلیسی‌ زبان نیز در آنها پیدا کرد . هزینه تحصیل در اسپانیا سالیانه بین 690 تا 1300 یورو می باشد .
  3. کشور جمهوری چک : دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل با هزینه‌ های پایین را تجربه کنند می‌ توانند جمهوری چک را در نظر داشته باشند زیرا هزینه زندگی در این کشور را می‌توان نهایتا ماهی 300 تا 400 یورو در نظر گرفت و تنوع نژادی در آن باعث می‌شود دانشجویان کمتر احساس غربت کنند.
  4. کشور فرانسه : شهریه‌ های دانشگاه‌ های دولتی کشور فرانسه در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به ترتیب از 190 و 260 یورو شروع می‌ شود و مسلما این مبالغ در دانشگاه‌های خصوصی بیشتر می باشد .
  5. کشور لهستان : کشور لهستان کمتر به عنوان یک مقصد برای ادامه تحصیل انتخاب می شود اما شهریه‌ های مناسب و هزینه‌ های پایین زندگی در آن باعث‌ می‌شود به عنوان یک گزینه در نظر گرفته شود زیرا هزینه تحصیل به زبان بومی تقریبا رایگان و هزینه برای زبان‌های دیگر سالی 2155 یورو است .
  6. کشور نروژ : تحصیل در تمام دانشگاه‌های دولتی نروژ تقریبا رایگان است اما هزینه‌ های زندگی در آن نسبت به سایر کشورهای اروپا بیشتر است.
  7. کشور هلند : هلند یکی از کشورهای کم‌ هزینه اروپا به شمار می آید و تعداد مراکز آموزش انگلیسی ‌زبان در آن قابل توجه است. هزینه تحصیل در هلند سالیانه حدودا 1900 یورو می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بهترین سایت‌ های کاریابی بین المللی بهترین سایت‌ های کاریابی بین المللی

جستجوی کار در خارج از کشور کار آسانی نیست، ولی به لطف سایت‌ های کاریابی این کار ساده‌تر شد...

تحصیل در خارج از کشور تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور به ویژه در کشورهای اروپایی مزایای زیادی برای دانش آموزان و دانشجویان ...

استخدام در آتیه آفرینان استخدام در آتیه آفرینان

استخدام در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان برای درخواست مصاحبه و همکاری با موسسه آتیه آفرینان ا...

نظرات کاربران
Call Now Button