بهترین منطقه استانبول برای زندگی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، احتمالا زمان خرید خانه و اقامت با سوالاتی مواجه می شوید. در این مطلب پاسخ کلیه سوالات ارائه می شود. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم مطالب آن برای شما مفید باشد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد بهترین منطقه استانبول نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در ترکیه کلیک کنید.

بهترین منطقه استانبول برای زندگی
بهترین منطقه استانبول برای زندگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در ترکیه برای ایرانیان کلیک کنید.

بهترین منطقه استانبول و شرایط عمومی آن

اگرچه استانبول پایتخت ترکیه نیست، اما یکی از شهرهای بزرگ و شناخته شده ترکیه محسوب می شود. هنوز هم می توان در این شهر بقایای امپراتوری روم، یونان و میراث مسیح را مشاهده کرد. استانبول با 15 میلیون نفر جمعیت که در 2 شبه جزیره ساکن هستند، شاید برای زندگی کمی دلهره آور باشد.

حمل و نقل در استانبول ترکیه بسیار راحت است و سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و ارزان می باشد. در این شهر می توان از مترو، تراموا، اتوبوس، کشتی و تله کابین استفاده کرد. استفاده از این امکانات تنها با یک کارت الکترونیکی امکان پذیر است.
استانبول به 39 منطقه تقسیم می شود. 25 منطقه آن در بخش اروپایی و 14 منطقه در بخش آسیایی است. هر منطقه جذابیت ها و فضای خاص خود را دارد.

آشنایی با محله های استانبول

بخش جنوبی استانبول در امتداد شبه جزیره جنوبی منطقه فاتح نام دارد. فاتح را می توان به دو منطقه تقسیم کرد. منطقه سلطان احمد بخش تاریخی محل بوده و بیشتر هتل ها به این منطقه دسترسی دارند. جاذبه های گردشگری مثل مسجد آبی، موزه ایا صوفیه، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ در منطقه فاتح قرار دارد.

شبه جزیره شرقی که به آن بخش آسیایی می گویند، بیشتر مسکونی است. جاذبه های گردشگری و هتل ها در این منطقه بسیار کم است. در شبه جزیره شمالی بخش اروپایی استانبول قرار دارد.
این منطقه بسیار شلوغ بوده و مکان های اقامتی زیادی دارد. منطقه ای بسیار جذاب با فروشگاه ها، کافه ها، بوتیک و هتل های لوکس که برای بسیاری از خارجی ها جذاب است. بدون شک بخش اروپایی تقاضای بیشتری در میان مردم محلی و افراد خارجی دارد.

آشنایی با محله های استانبول
آشنایی با محله های استانبول

مشکلات زندگی در استانبول

قبل از انتخاب بهترین منطقه استانبول برای زندگی باید خودتان را با شرایط این شهر هماهنگ کنید. استانبول شهری بزرگ با 15 میلیون جمعیت است و از بسیاری از کشورهای جهان بزرگ تر می باشد. هیچ کس نمی تواند بگوید زندگی در استانبول آسان است. یکی از بزرگ ترین معضلات در استانبول ترافیک همیشگی و کمبود پارکینگ است.

درست است که وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول بسیار کارآمد است. اما این موضوع را فراموش نکنید، که در ساعات شلوغی استفاده از این وسایل مشکل می شود. البته استفاده از کشتی می تواند گزینه خوبی باشد. امکان اسکان در بخش آسیایی بیشتر از بخش اروپایی است. برای انتخاب آپارتمان بهتر است، دنبال خانه ای با پارکینگ داخلی باشید.
اگر می خواهید در استانبول مشغول به کار شوید، خانه ای در نزدیکی محل کار خود پیدا کنید، تا شلوغی این شهر شما را اذیت نکند.

وضعیت مناطق استانبول و انتخاب بهترین منطقه استانبول برای زندگی

انتخاب بهترین منطقه استانبول به شرایط شما و خانوادتان بستگی دارد. ممکن است، یک منطقه برای افراد بازنشسته بسیار مناسب باشد، اما برای شخصی که در استانبول به کار یا تحصیل مشغول است، گزینه خوبی نباشد. در ادامه مناطق استانبول را بر اساس وضعیت محله در یک لیست به شما معرفی می کنیم.

  • بهترین منطقه استانبول بر اساس وضعیت رفاه اجتماعی، آموزش، خدمات شهری و حمل و نقل: محله بشیکتاش، کادیکوی، شیشلی و مالتپه
  • بهترین منطقه استانبول بر اساس خدمات اجتماعی و فرهنگی مثل تعداد موزه، سینما و تئاتر: بشیکتاش، کادیکوی، بی اوغلو، شیشلی و ساریر
  • بهترین منطقه استانبول بر اساس تعداد مراکز خرید، بانک ها و بازار مسکن: بشیکتاش، باکیر کوی، ساریر، کادیکوی و بی اوغلو
  • بهترین منطقه استانبول بر اساس خدمات بهداشتی: کادیکوی، شیشلی، فاتح و مالتپه
  • بهترین منطقه استانبول بر اساس عملکرد شهرداری و خدمات برای حیوانات خانگی: بشیکتاش، بایرام پاشا، شیشلی و باشاک شهیر

وضعیت مناطق استانبول و انتخاب بهترین منطقه استانبول برای زندگی
وضعیت مناطق استانبول و انتخاب بهترین منطقه استانبول برای زندگی

بهترین منطقه استانبول برای زندگی و خرید خانه

هنگام خرید خانه در استانبول و انتخاب محل زندگی باید به موقعیت محل کار، شرایط اجتماعی منطقه، خدمات حمل و نقل و شرایط زندگی در آن منطقه توجه کنید. به خصوص اگر قرار است همراه خانواده به ترکیه مهاجرت کنید، مسائلی مثل خدمات بهداشتی در الویت قرار می گیرد.

گران ترین املاک استانبول در مناطق بشیکتاش، ساریر، کادیکوی، آتاشهیر و باقرکوی قرار دارند. در این مناطق محله هایی مثل ببک، اتیلر، اولوس، فنر باغچه، کادبستان و سوادیه از باقی محله ها گران تر هستند. اگر می خواهید در گران ترین منطقه استانبول زندگی کنید، بشیکتاش گزینه مناسب است. ارزان ترین منطقه استانبول منطقه اسن یورت می باشد.

بهترین منطقه استانبول در بخش اروپایی

بخش اروپایی استانبول دارای اقامتگاه های لوکس، خانه، آپارتمان و دفاتر بزرگ است. برای زندگی در بهترین منطقه و بهترین خانه های استانبول مناطق بشیکتاش، تقسیم و باکرکوی را پیشنهاد می کنیم. املاک و مستغلات در این مناطق بسیار لوکس است و خانه با هر سلیقه ای در آن ها پیدا می شود.

بهترین منطقه برای زندگی در بخش اروپایی: بی اوغلو، بشیکتاش، شیشلی، اورتاکوی، سارییر، باکرکوی، یشیلکوی و فاتح

منطقه بشیکتاش استانبول

بشیکتاش در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. این منطقه در ورودی تنگه بسفر و نزدیک به منطقه بی اوغلو واقع شده است. منطقه بشیکتاش به دلیل زندگی پر جنب و جوش، بازار ماهی، جمعیت دانشجویی، فعالیت های فرهنگی و هنری، مراکز خرید، بناهای تاریخی، باشگاه فوتبال و تفریحات ساحلی مشهور است. در این منطقه مکان های معروفی مثل کاخ ییلدیز و پارک ییلدیز قرار دارد.
در میدان بشیکتاش انواع کافه ها، رستوران ها و مغازه ها قرار دارد. در 5 سال گذشته به دلیل بازسازی بازار این منطقه شکل جدیدی به خود گرفته است.

در بشیکتاش می توانید از اسکله با کشتی به محله آسیایی بروید. همچنین اتوبوس های مختلف برای تردد در شهر وجود دارند. این منطقه هم برای خانواده ها و هم افراد مجرد مناسب است. اجاره ماهانه در این منطقه بین 320 تا 3250 دلار است.

بهترین محله های بشیکتاش: بیبک، لوازیم، آکاتلار، آرناووتکوی، سینان پاشا، ییلدیز

منطقه بشیکتاش استانبول
منطقه بشیکتاش استانبول

منطقه بی اوغلو استانبول

بی اوغلو یک منطقه بزرگ در استانبول است. به دلیل وجود معماری 100 ساله اروپا مشهور است. برخی نمادهای دیدنی استانبول مثل برج گالاتا، خیابان استقلال و میدان تقسیم در این منطقه قرار دارد.
این منطقه قلب سرگرمی و فرهنگ استانبول است. یک محله چند فرهنگی است، که در میان جوانان و مهاجران محبوب است. در منطقه بی اوغلو کافه ها، رستوران ها، سینماها و فروشگاه ها 24 ساعته باز هستند.

در این منطقه محله های آرام نیز وجود دارد. اما به طور کلی برای افراد مجرد مناسب تر است. اگر به دنبال آپارتمان های کوچک اجاره ای هستید، این منطقه گزینه مناسبی است. اجاره ماهانه در این منطقه بین 380 تا 1000 دلارآمریکا است. آپارتمان های مبله یا استودیویی ماهانه اجاره ای حدود 600 تا 1000 دلار دارند.

بهترین محله های بی اوغلو: گالاتا، سیهانگیر و Asmalimescit

منطقه فاتح استانبول

فاتح منطقه ای بسیار بزرگ در استانبول است، که شبه جزیره تاریخی استانبول را پوشانده است. بیشتر اماکن تاریخی استانبول از دوره های روم، بیزانس و عثمانی در این منطقه قرار دارند.
منطقه فاتح برای گشت و گذار در استانبول گزینه بسیار خوبی است. سالانه هزاران گردشگر از این منطقه دیدن می کنند. بنابراین بسیاری از افراد انگلیسی صحبت می کنند.

در این منطقه می توان خانه های چوبی قدیمی در خیابان های باریک را مشاهده کرد. اخیرا دو محله منطقه فاتح وارد مرحله احیا شده اند. قبلا یونانیان استانبول در این منطقه زندگی می کردند.
در منطقه فاتح نباید انتظار زندگی مجلل را داشته باشید. این منطقه 57 محله دارد و در بیشتر محله ها مسلمانان زندگی می کنند. اجاره ماهانه در منطقه فاتح بین 194 تا 750 دلار است.

بهترین محله های فاتح: سلطان احمد، توپکاپی، فنر، بلات

منطقه فاتح استانبول
منطقه فاتح استانبول

منطقه شیشلی استانبول

شیشلی دارای تعدادی محله است. این محله ها محل زندگی افراد مختلف با طبقات اجتماعی و اقتصادی متفاوت است. هم در میان افراد محلی وهم در میان مهاجران محبوب است. این منطقه در امتداد خط مترو قرار دارد.
به همین دلیل حمل و نقل عمومی در شیشلی شرایط خوبی دارد. اما مشکل تردد و پارکینگ در این منطقه زیاد است. بزرگ ترین مرکز خرید اروپا در منطقه شیشلی قرار دارد. این منطقه پر از میدان، دفاتر، بانک ها، مغازه ها و مرکز خرید است. اجاره ماهانه در این منطقه بین 320 تا 1000 دلار آمریکا است.

بهترین محله های شیشلی: نیشانتاشی، لونت، تشویقیه، اسن تپه

منطقه شیشلی استانبول
منطقه شیشلی استانبول

منطقه باکیرکوی استانبول

باکیرکوی در خط ساحلی دریای مرمره قرار دارد. در گذشته محل زندگی افراد یونانی و ارمنی بود. بنابراین این منطقه یک منطقه چند فرهنگی است. باکیرکوی نسبت به مرکز شهر آرام تر است. اما مراکز خرید، فروشگاه و رستوران در این منطقه وجود دارد.

محله های فلوریا و یشیلکوی در گذشته تفرجگاه تابستانی بوده اند. هنوز هم این حال و هوا با سواحل شنی زیبا، کافه ها و رستوران ها حفظ شده است. محله آتاکوی از بلوک های آپارتمانی مدرن و مراکز خرید تشکیل شده است. در منطقه باکیرکوی گزینه های مختلف حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی وجود دارد.
خانه های بزرگ در این منطقه زیاد است و از این نظر برای خانواده ها مناسب است. اجاره آپارتمان و ویلا در بخش های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی اجاره ماهانه بین 320 تا 8380 دلار آمریکا است.

بهترین محله های باکیرکوی: فلوریا، یشیلکوی، آتاکوی

بهترین منطقه استانبول در بخش آسیایی

بخش آسیایی استانبول بیشتر به دلیل پروژه های تحول شهری معروف است. در چند سال اخیر قیمت املاک و مستغلات در این منطقه نیز افزایش داشته است. سیستم حمل و نقل در بخش آسیایی به خوبی پیشرفت کرده و باعث جذب افراد به این منطقه شده است. مناطقی مثل فنر باغچه، کادبستان، سوادیه و آتاشهیر در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته اند. املاک در این مناطق به نسبت دیگر مناطق سمت آسیایی گران تر است و می توان خانه های لوکس در این ناحیه خریداری کرد.

منطقه کادیکوی نیز به دلیل نزدیکی به قسمت اروپایی موقعیت خوبی دارد. این منطقه مرکز حمل و نقل بوده و برای افرادی که به دنبال کارآفرینی هستند، بسیار مناسب است.
بهترین منطقه برای زندگی در بخش آسیایی: کادیکوی، مودا، آچیبادم، بوستانچی، آتاشهیر، سوادیه و مالتپه

بهترین منطقه استانبول در سمت آسیایی
بهترین منطقه استانبول در بخش آسیایی

منطقه کادیکوی استانبول

کادیکوی یکی از محبوب ترین مناطق استانبول برای زندگی است. این منطقه به دلیل وجود بناهای تاریخی، سیستم حمل و نقل عمومی، جمعیت زیاد دانشجویان، رویدادهای فرهنگی، مراکز خرید، کافه ها، رستوران های کنار دریا برای بسیاری از افراد جذاب است.

این منطقه در بخش آسیایی استانبول و در کنار دریا قرار دارد. شما می توانید با هر سبک زندگی و بودجه ای در این منطقه خانه پیدا کنید. در منطقه کادیکوی دانشجویان، مهاجران، بازنشستگان و افراد کارمند زندگی می کنند. بسته به موقعیت مکانی اجاره ماهانه در این منطقه بین 320 تا 750 دلار است.

بهترین محله های کادیکوی: کادبستان، فنر باغچه، مودا، سوادیه، بوستانچی و عثمانیه

منطقه کادیکوی استانبول
منطقه کادیکوی استانبول

منطقه آتاشهیر استانبول

این منطقه در بخش آسیایی استانبول و نزدیک آناتولی قرار گرفته است. در میان بهترین مناطق استانبول برای زندگی این منطقه جهش خوبی داشته است. پروژه های جدید مسکونی در منطقه آتاشهیر کلید خورده است.
امکانات عالی، مناطق تفریحی و جاده برای داشتن استانداردهای زندگی در این منطقه ایجاد شده است. در حال حاضر بسیاری از افراد محلی و خارجی این منطقه را برای زندگی انتخاب می کنند.

این منطقه دارای آسمان خراش، ساختمان های چند طبقه، اقامتگاه های لوکس، دفاتر مرکزی و دفاتر شرکت ها است. در این منطقه می توان از خطوط اتوبوس استفاده کرد. همچنین پارکینگ های بزرگی در منطقه وجود دارد. اجاره ماهانه در این منطقه بین 194 تا 2000 دلار آمریکا است.

بهترین محله های آتاشهیر: بارباروس، محله آتاتورک، ایچرنکوی

منطقه اوسکودار استانبول

این منطقه در بخش آسیایی استانبول و در سواحل آسیایی بسفر واقع شده است. این منطقه در نزدیکی بشیکتاش می باشد. به دلیل خط ساحلی زیبا، برج دوشیزه، تپه کاملیکا، نخلستان فتیح پاشا و مکان های تاریخی مثل مسجد اوسکودار شهرت دارد.

بهترین محله های اوسکودار: کوزگونچوک، بیلربی، چنگلکوی

منطقه اوسکودار استانبول

منطقه سانکاک تپه استانبول

این منطقه 402 هزار نفر جمعیت دارد و دارای 19 محله است. در استانبول آسیایی واقع شده و محیط آن با بخش اروپایی استانبول متفاوت است. این منطقه بیشتر مخصوص خانواده ها است.
شورای محلی در حفظ پارک های تفریحی دقت زیادی دارد. برای رفتن به قسمت اروپایی استانبول باید حدود یک ساعت رانندگی کرد و به بنادر کشتی رسید.

بهترین منطقه استانبول برای زندگی و سخن پایانی

بهترین منطقه استانبول برای زندگی و شرایط محله های مختلف استانبول در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. در رابطه با محله های مختلف بخش اروپایی و بخش آسیایی استانبول اطلاعاتی ارائه شد.
همچنین مناطق معروف استانبول مثل بشیکتاش، کادیکوی، فنر باغچه، آتاشهیر، فاتح، بی اوغلو، شیشلی و مال تپه معرفی شد. قبل از خرید خانه و اقامت در استانبول باید متناسب با شرایط و موقعیت خود محله های استانبول را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مناطق مختلف استانبول و زندگی در این مناطق می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، مطرح کرده و پاسخ آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول بهترین منطقه استانبول برای زندگی

✳️ ارزان ترین منطقه در استانبول برای زندگی و خرید خانه کجاست؟

ارزان ترین منطقه استانبول منطقه اسن یورت می باشد.

✳️ بهترین منطقه استانبول بر اساس خدمات اجتماعی و فرهنگی مثل تعداد موزه، سینما و تئاتر کجاست؟

بشیکتاش، کادیکوی، بی اوغلو، شیشلی و ساریر

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button