آلمان یک کشور توسعه یافته است که به شهروندان خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و شرایط یک زندگی ایده آل را برایشان رقم می زند. در این کشور تفاوتی ندارد که چه مذهب، نژاد یا جنسیتی داشته باشید در هر صورت، همیشه از شما در آلمان استقبال می‌شود.
این کشور مهاجر پذیر دارای دانشگاه‌های برتر، شرکت‌های در سطح جهانی، فرهنگ پر جنب و جوش و سیستم حمل و نقل کاربردی و بسیاری مزایای دیگر است. آلمان همواره در راس پیشرفت‌های چشمگیر فناوری و فرصت‌های شغلی بوده است. به همین خاطر هم میلیون‌ها دانشجو هر ساله برای کار در آلمان درخواست می‌دهند.

از طرفی آلمان بالاترین میزان تولید ناخالص در جهان را دارد و یکی از قدرتمندترین اقتصادها در قاره اروپا محسوب می‌شود. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که نرخ بیکاری در آلمان کم است و حدود 5٪ برآورد می‌شود. تعداد زیادی شرکت‌های استارت آپی با فناوری پیشرفته در شهرهای آلمان هستند و صنعتی شدن سریع این کشور باعث افزایش تعداد مشاغل موجود در آن شده است.

بنابراین بسیاری از مهاجران برای کار، مهاجرت به کشور آلمان را در پیش می‌گیرند و به دنبال آینده‌ای بهتر هستند. اما شهرهای بسیاری در آلمان وجود دارد که هر کدام فرصت‌های شغلی متنوعی را با حقوق بالاتر، هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه و مزایای اضافی در کنار آن ارائه می‌دهند.

حتما بخوانید: تحصیل در آلمان

بهترین شهرهای آلمان برای کار

کدام شهرهای آلمان برای کار بهتر هستند؟

اگر یک مهاجر هستید و قصد دارید بعد از مهاجرت به آلمان در یک جایگاه شغلی مناسب و پر درآمد مشغول به کار شوید، باید قبل از هر چیز بدانید کدام شهرهای آلمان برای کار بهتر هستند. ما لیستی از بهترین شهرهای آلمان برای کار را تهیه کرده‌ایم که به شرح زیر هستند.

1. برلین

برلین پایتخت آلمان است و در بر گیرنده شرکت‌های بزرگ و شناخته شده جهانی می‌باشد. بزرگ‌ترین کارفرمایان جهان در این شهر هستند و می‌توان گفت که برلین مجموعه بی پایانی از فرصت‌های کاری و مسیرهای شغلی روشن است. بنابراین تعداد مهاجرانی که برای جستجوی شغل به این شهر می‌آیند، همواره رو به افزایش است.

البته ناگفته نماند که هزینه‌های زندگی در برلین نیز بسیار بالا است. میزان حقوق در این شهر طیف گسترده‌ای دارد. پس با اشتغال در یک شغل پر درآمد، می‌توانید آینده‌ای امن و روشن را برای خود بسازید. علاوه بر این، فرصت‌های شغلی بی‌شمار و مزایای مالی بسیار مطلوب در برلین، یک محیط پر رونق را برای افراد مشتاق به کار، فراهم کرده است.

بنابراین اگر مشتاق شروع یک حرفه موفق در شرکت‌های بزرگ آلمانی هستید، برلین را انتخاب کنید. مشاغلی که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، رسانه و فناوری‌های نوآورانه هستند، قوی‌ترین بخش‌های اشتغال در برلین را تشکیل می‌دهند. همچنین این شهر در زمینه انرژی و فناوری زیست محیطی نیز پیشرو است.

حتما بخوانید: آموزش زبان آلمانی

شهر برلین در آلمان

2. فرانکفورت

فرانکفورت بر اساس آخرین ثبت‌های رسمی، پنجمین شهر بزرگ آلمان است که دارای تقریباً 720 هزار نفر جمعیت می‌باشد. این شهر از نظر مساحت، بزرگ‌ترین شهر ایالت هسن به شمار می رود. همچنین جالب است بدانید که فرانکفورت یک مرکز مالی پیشرو در جهان محسوب می شود.

بانک مرکزی اروپا، دویچه بانک، بانک فدرال آلمان و سایر نهادهای مالی بزرگ در این شهر قرار دارند. همچنین یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان به نام فرودگاه فرانکفورت در آن وجود دارد.

از آنجایی که تنوع صنایع مدرن در فرانکفورت بالاست و امور مالی موفقی نیز دارد، می‌توان فهمید که تولید در این کشور بسیار زیاد است. این شرایط باعث شده که فرانکفورت به یکی از بهترین شهرهای آلمان برای کار تبدیل شود. یکی دیگر از نشانه‌های جذابیت این شهر برای کار، درصد پایین نرخ بیکاری است.

شهر فرانکفورت در آلمان

3. مونیخ

بزرگ‌ترین شهر در ایالت بایرن، مونیخ است. این شهر دارای چشم انداز بین المللی قوی در بخش صنعتی، به ویژه در مهندسی، فناوری‌های جدید و صنایع بهداشتی است. بر اساس آمار رسمی گرفته شده، حدود 800 هزار نفر در شهر مونیخ شاغل هستند که بیشتر در زمینه تجارت، ارتباطات، علم، حمل و نقل، ادارات دولتی و سرگرمی کار می‌کنند. همچنین بخش قابل توجهی از کارکنان در صنایع تولیدی مشغول هستند.

هزینه زندگی در مونیخ در مقایسه با اکثر شهرهای آلمان بالاتر است. اما خوشبختانه، دستمزدها به لطف وجود تعداد زیادی از کارمندان ماهر، بسیار بالاتر از میانگین ملی است.

به عنوان مثال، یک خلبان در هر ساعت 62 یورو درآمد دارد در حالی که یک آرایشگر در هر ساعت 10 یورو درآمد دارد. بنابراین با وجود هزینه‌های بالای زندگی، درآمد بیشتر، فرصت‌های شغلی نامحدود و محیطی فراگیر در مونیخ وجود دارد و آن را به یکی از بهترین شهرهای آلمان برای کار تبدیل کرده است.

شهر مونیخ در آلمان

4. اشتوتگارت

615 هزار نفر در اشتوتگارت آلمان زندگی می‌کنند و آن را به یکی از 10 شهر بزرگ آلمان از نظر جمعیت تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این، یکی از قوی‌ترین مناطق تجاری در آلمان، اشتوتگارت است.

صنایع مهندسی و فناوری پیشرفته در این منطقه با وجود بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچون دایملر، پورشه، بوش و غیره که در پایتخت بادن-وورتمبرگ واقع شده‌اند، گسترده‌تر می‌شود. در اشتوتگارت طیف گسترده‌ای از گزینه‌های شغلی در دسترس شما هستند. بنابراین صرف نظر از تخصص خود در یک زمینه خاص، مطمئناً کاری را پیدا خواهید کرد که مناسب شما باشد.

علاوه بر این، اشتوتگارت خود را به سمت صنایع با فناوری پیشرفته سوق می‌دهد و این نوید را می‌دهد که نه تنها شغل خوبی در آن پیدا خواهید کرد، بلکه شانس خوبی برای دنبال کردن و تحقق اهداف زندگی خود خواهید داشت. از طرفی جذابیت منحصر به فرد و محیط پر جنب و جوش این شهر، شما را به کار در آن تشویق می‌کند.

شهر اشتوتگارت در آلمان

5. هامبورگ

دومین شهر بزرگ آلمان هامبورگ است که به عنوان مرکز تجاری ملی شناخته می‌شود. هامبورگ بنادر دریایی بسیاری دارد، اما بخش‌های اقتصادی دیگری نیز در آن وجود دارند که باعث شده‌اند این شهر موقعیت خوبی را برای کار داشته باشد.

قوی‌ترین بخش‌های اقتصاد در هامبورگ، بخش خدمات، تجارت، گردشگری، آموزش و بهداشت هستند و بخش کشاورزی درآمد کمتری نسبت به سایر بخش‌ها دارد. نکته مهم دیگر این است که حقوق در هامبورگ بالاتر از میانگین ملی است.

شهر هامبورگ در آلمان

6. کلن

برخورداری از جمعیتی یک میلیون نفره و بسیاری صنایع تولیدی و تجاری، اقتصاد توسعه یافته و بسیاری دلایل دیگر، کلن را به یکی از بهترین شهرهای آلمان برای کار تبدیل کرده است. در هسته اصلی اقتصاد این شهر، صنعت خودرو قرار دارد.
اما بخش‌های اقتصادی دیگری نیز هستند که نرخ اشتغال بالایی را برای شما در کلن نوید می‌دهند. همچنین بخش خدمات رسانه‌ای و بیمه نیز در این شهر بسیار توسعه یافته هستند.

علاوه بر اینکه در کلن، شانس شما برای یافتن یک شغل، فوق العاده زیاد است، می‌توانید تجربه‌های زیادی نیز در این شهر برای زندگی خود کسب کنید و همچنین با بدست آوردن درآمد شغلی در سطوح بالا، زندگی بسیار خوب و با استاندارد بالایی داشته باشید.

شهر کلن در آلمان

7. دوسلدورف

مرکز ملی و جهانی تجارت و علم، دوسلدورف است. بر اساس آمار حدود 90 هزار شرکت در این شهر مستقر هستند که به افزایش نرخ اشتغال و چشم انداز عالی آینده برای نیروهای کاری کمک می‌کنند.

خدمات بهداشتی و فناوری‌های جدید و صنعتی و صنایع توسعه یافته اصلی در دوسلدورف هستند. جالب است بدانید که صنعت مد نیز یک بخش پر درآمد و با ارزش برای اقتصاد محلی است. در این شهر علاوه بر ارائه فرصت‌های شغلی نامحدود، می‌توانید از حقوق بالا و کیفیت زندگی بالاتر از استانداردهای ملی نیز لذت ببرید.

شهر دوسلدورف در آلمان

8. بن

در بین بهترین شهرهای آلمان برای کار، بن از نظر حقوق و تنوع شغلی عالی به نظر می رسد. کسب و کارهای کوچک و متوسط بی‌شماری در اطراف آن وجود دارند که شانس شما را به عنوان یک مهاجر برای پیدا کردن یک شغل خوب و پر درآمد افزایش می‌دهند.

همچنین نرخ پایین بیکاری و افزایش درآمد برای کارمندان، نشان از موقعیت خوب این شهر برای اشتغال است. تخمین زده می‌شود که یک کارمند در بن حدود 70 هزار یورو در سال درآمد دارد.
از طرفی برای افراد تحصیل کرده‌ای که می‌خواهند در آلمان به اهداف شغلی خود برسند، بن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کار است، چرا که دارای یک محیط تحقیقاتی مدرن برای پیشرفت‌های علمی محسوب می‌شود. جامعه چند ملیتی و میراث فرهنگی غنی، درآمد بالا و کیفیت کلی زندگی در بن، آن را به مکانی بسیار مطلوب برای کار در آلمان تبدیل کرده است.

شهر بن در آلمان
شهر بن در آلمان

9. لایپزیگ

یک شهر صنعتی در آلمان، لایپزیک است که از نظر تنوع شغلی و دستمزد، دارای بازار کار ایده آلی است. صنعت خودروسازی، بزرگ‌ترین صنعت فعال در این شهر است. 2 شرکت شناخته شده در سراسر جهان یعنی BMW و Porsche در لایپزیگ مستقر هستند و تا به امروز بزرگترین منبع کاریابی در این منطقه به شمار می‌روند.

در سال‌های اخیر هم صنعت فناوری محیط زیست در این شهر توسعه یافته است. از این رو، نرخ بیکاری کاهش یافته و همه این مزایا در کنار هم، شرایط بهینه برای داشتن یک زندگی استاندارد و با کیفیت بالا را در لایپزیک ایجاد کرده است.

شهر لایپزیگ در آلمان

10. دارمشتات

در ایالت فدرال هسن، شهری به نام دارمشتات با جمعیتی حدود 165 هزار نفر وجود دارد. به لطف شبکه گسترده‌ای از کارفرمایان، اکثریت شهروندان این شهر شاغل هستند.

دارمشتات دارای قوی‌ترین بخش اقتصادی در صنایع شیمیایی و دارویی است و این شهر در کنار بیوتکنولوژی، فناوری مهندسی، رسانه، ارتباطات و… یکی از شهرهای عالی برای اشتغال در آلمان است. همچنین حقوق بالا، هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه و کیفیت عالی زندگی، دارمشتات را از هر نظر برای مهاجران ایده آل کرده است.

شهر دارمشتات در آلمان

برای کار در بهترین شهرهای آلمان در کنار شما هستیم

دوست دارید در بهترین شهرهای آلمان مشغول به کار شوید و با درآمد بالایی که بدست می‌آورید، آینده خود و خانواده‌تان را تأمین کنید. برای مهاجرت کاری به آلمان باید به موسسه‌ای مطمئن مراجعه کنید و بهترین فرصت‌های شغلی را برای خود در این کشور اروپایی بیابید.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان با سال‌ها تجربه و خدمت رسانی در امور مهاجرت، می‌تواند شما را به خوبی برای مهاجرت به آلمان از طریق کار، هدایت کند. وکلا و کارشناسان این مجموعه بیشترین میزان پرونده‌های موفق مهاجرتی را دارند و شما را برای کار در آلمان به بهترین شهرهای این کشور منتقل می‌کنند.

سوالات متداول

آیا اشتغال و بازار کار در شهر دارمشتات آلمان خوب است؟

بله، این شهر در کنار بیوتکنولوژی، فناوری مهندسی، رسانه، ارتباطات و… یکی از شهرهای عالی برای اشتغال در آلمان است.

صنعت خودروسازی در کدام شهرهای آلمان بیشتر است؟

لایپزیگ

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button